x

Intel, GBA, Endeavor ve Ashoka’dan Sosyal İnovasyon Projesi: Çözüm Kumbarası

Intel, GBA, Endeavor ve Ashoka’dan Sosyal İnovasyon Projesi: Çözüm Kumbarası

İnsan yaşamını iyileştirmeye odaklanan sosyal inovasyon projeleri yavaş yavaş Türkiye’de de hayata geçirilmeye başlıyor. Bugüne kadar lise seviyesinde okutulabilecek sosyal girişimcilik müfredatı ve Genç Girişim Programı gibi projelere imza atan Intel, Galata Business Angels, Endeavor ve Ashoka işbirliği ile “Çözüm Kumbarası” adlı yeni bir platformu hayata geçirdi.

Sosyal medya üzerinden yürütülen bir sosyal inovasyon projesi olan Çözüm Kumbarası’nda gençlerin kendilerini geliştirmeleri ve teknoloji ile yenilikçi fikirler üretmeleri amaçlanıyor. Ayrıca başarılı ve toplumsal katma değeri yüksek projelerin hayata geçirilmesine yardımcı olmak da projenin hedefleri arasında.

Çözüm Kumbarası

Çözüm Kumbarası, sosyal girişimciliğe desteklemesinin yanı sıra destekçi kurumlarıyla da dikkat çeken bir platform. Dünyanın ilk ve en geniş sosyal girişimci ağı olarak bilinen Ashoka, 30 yıllık tecrübesiyle Çözüm Kumbarası’nda yer alıyor.

Türkiye’den ise New York merkezli uluslararası girişimci ağı Endeavor, kar amacı gütmeyen bir organizasyon olarak dikkat çeken melek yatırımcı ağı Galata Business Angels (GBA) ve gençlik odaklı pazarlama iletişimi çözümleri üreten Akampüs projeye destek veriyor.

Projenin temelde inovatif fikir sahibi insanlarla ve yatırımcıları buluşturduğunu söylemek mümkün. Bu açıdan dijital bir pazar yerine benzeyen Çözüm Kumbarası’nda girişimciler site üzerinde proje oluşturarak fikirlerini sergileyebiliyorlar. Sitenin “Projeler” bölümünde sunulan girişim ya da projeler seslerini duyurma fırsatı yakalıyor.

Sitede ayrıca girişimcilere yıl için düzenlenen yarışmalarla da yardım sağlanıyor. Bu anlamda “Teknoloji ile Sosyal İnovasyon Yarışması” girişimcilerin hemen başvurabilecekleri örneklerden. Başvuruları 15 Mayıs 2014’e kadar devam edecek olan yarışmanın GBA ile Intel tarafından sağlanacak toplam destek ve ödül miktarı ise 150 bin TL.

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın