Uygulama mağazaları her gün çıkan onlarca mobil uygulamayla yavaş yavaş birer çöplüğe dönüşüyor. Dahası bu mağazaların indirilmeyen uygulamalardan oluşan bir mezarlığa dönüştükleri gerçeği de varken diğer yandan bunların arasından sıyrılan uygulamalar akıllı cihazlarımızdaki yerini alarak kontrol etmezsek yaşayamayacağımız, günlük hayatımızın bir ritüeline dönüşüyor.
Nielsen‘in son çeyrek raporu da bu uygulama ekosistemindeki mobil kullanıcı davranış biçimlerini inceliyor. Rapora göre tüketicilerin ayda ortalama 27 uygulamayı düzenli olarak kullanıyor. Google Play ve App Store’daki uygulamaların sayısının 1 milyonu aştığını düşünürsek bu rakam çok da fazla değil.
Tabii bu 27 uygulama arasından günlük hayatın içine artık entegre olmuş Facebook, Twitter, WhatsApp gibi ve e-posta, hava durumu, harita uygulamalarını çıkarınca yenilikçi, farklı kullanım alanlarına sahip yeni uygulamaların mobil kullanıcıların hayatına dahil olması olasılığı iyice düşüyor.
Raporda 2013’ün son çeyreğinde mobil kullanıcıların ayda ortalama 26,8 uygulama kullandığı ve bunlara hayatlarının 30 saat 15 dakikasını ayırdığı belirtiliyor. 2011’de bu sürenin 18 saat olması aslında zamanla mobil uygulamaların hayatımızın içine nasıl girdiğinin bir göstergesi.
Ancak uygulamalarda geçirdiğimiz zaman hızla artarken sadık bir şekilde kullandığımız uygulamaların sayısı bu kadar hızlı bir artış göstermiyor. Raporun sunduğu en ilginç veri de bu. Nitekim ayda kullanılan ortalama uygulama sayısı 2011’de 23,2 iken bu sayı 2012’de 26,5’e çıkmış ve son olarak az önce de belirttiğimiz üzere 26,8’e ulaşmış durumda.
Bu da kullanıcıların sürekli başvuracağı uygulamaların bir üst limiti olduğu sonucunu ortaya çıkarıyor. Tabii bu her ay aynı uygulamaları kullanıyoruz anlamına gelmiyor. Örneğin Flappy Bird gibi bir oyun çıkıyor ve biz tüm ay bu uygulamaya kitlenebiliyoruz.
Son olarak en fazla kullanılan uygulama kategorilerine baktığımızda en fazla sosyal ağ ve arama uygulamalarında vakit geçirdiğimiz sonucu ortaya çıkıyor. Bu uygulamalara her ay ortalama 11 saatimizi ayırırken bunları 10 saat 34 dakikayla oyunlar ve diğer eğlence uygulamaları takip ediyor. Bu uygulamaların kullanım sürelerinin yıllık %71 artış göstermesi de diğer ilgi çekici bir ayrıntı.
Yorumlar (0)