<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0"
	xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/"
	xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"
	xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
	xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"
	xmlns:sy="http://purl.org/rss/1.0/modules/syndication/"
	xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/"
	
	xmlns:georss="http://www.georss.org/georss"
	xmlns:geo="http://www.w3.org/2003/01/geo/wgs84_pos#"
	xmlns:media="http://search.yahoo.com/mrss/"
    xmlns:georss="http://www.georss.org/georss">

<channel>
	<title>Analitik arşivleri - Sosyal Medya</title>
	<atom:link href="https://sosyalmedya.co/tag/analitik/feed/" rel="self" type="application/rss+xml" />
	<link>https://sosyalmedya.co/tag/analitik/</link>
	<description>Türkiye&#039;nin sosyal medya platformu</description>
	<lastBuildDate>Fri, 09 Sep 2016 07:43:39 +0000</lastBuildDate>
	<language>tr</language>
	<sy:updatePeriod>
	hourly	</sy:updatePeriod>
	<sy:updateFrequency>
	1	</sy:updateFrequency>
	<generator>https://wordpress.org/?v=6.1.1</generator>
<site xmlns="com-wordpress:feed-additions:1">105142355</site>	<item>
		<title>Takip etmeniz gereken 5 pazarlama metriği</title>
		<link>https://sosyalmedya.co/takip-etmeniz-gereken-5-pazarlama-metrigi/</link>
		
		<dc:creator><![CDATA[Metin Özhan]]></dc:creator>
		<pubDate>Mon, 12 Sep 2016 09:00:40 +0000</pubDate>
				<category><![CDATA[Dijital Pazarlama]]></category>
		<category><![CDATA[Analitik]]></category>
		<category><![CDATA[Analiz]]></category>
		<category><![CDATA[Google]]></category>
		<category><![CDATA[Metrik]]></category>
		<category><![CDATA[Pazarlama]]></category>
		<category><![CDATA[ROI]]></category>
		<guid isPermaLink="false">http://sosyalmedya.co/?p=137109</guid>

					<description><![CDATA[Metrikler pazarlama stratejilerinin kilit noktasıdır ama çoğu firma başarıyı veya başarısızlığı hesaplarken metrikleri yanlış kullanıyor. Pazarlama seçeneklerinin ve stratejilerinin çoğalmasıyla firmalar rakiplerinin önüne geçmek için metrikleri çok daha iyi anlamak ve kullanmak zorunda kalıyorlar. Etkili bir strateji üretmek için aşağıda sıralayacağım önemli metrikleri aklınızda bulundurmayı unutmayın. ROI (Return on Investment &#8211; Yatırım Geri Dönüşümü) ROI en [&#8230;]]]></description>
										<content:encoded><![CDATA[<p>Metrikler pazarlama stratejilerinin kilit noktasıdır ama çoğu firma başarıyı veya başarısızlığı hesaplarken metrikleri yanlış kullanıyor.<span id="more-137109"></span></p>
<p>Pazarlama seçeneklerinin ve stratejilerinin çoğalmasıyla firmalar rakiplerinin önüne geçmek için metrikleri çok daha iyi anlamak ve kullanmak zorunda kalıyorlar. Etkili bir strateji üretmek için aşağıda sıralayacağım önemli metrikleri aklınızda bulundurmayı unutmayın.</p>
<p><strong>ROI (Return on Investment &#8211; Yatırım Geri Dönüşümü)</strong><br />
ROI en çok kullanılan ve muhtemelen en kolay anlaşılabilen formüldür. Basitçe yaptığınız yatırımın ne kadarının geri döndüğüdür.</p>
<p>Örneğin; bir firma Google Adwords için 5.000 TL’lik yatırım yapıyor. Bundan net kazancı ise 10.000 TL ise ROI’si yüzde yüzdür.</p>
<p><strong>CPA (Cost per Action &#8211; İşlem Başına Maliyet)</strong><br />
İşletmenin bir dönüş kazanmak için ödediği miktarı ölçen bir formüldür. En az riskli pazarlama metriğidir. Yani kullanıcı ürün satın alırsa veya doldurmasını istediğiniz bir formu doldurursa ödeme yapıyorsunuz.</p>
<p>Örneğin; bir firma SEO için 1000 TL yatırım yaptı. Bu SEO çalışmasından 100 yeni kullanıcı kazandı. Bu durum için CPA kullanıcı başına 10 TL olarak hesaplanır.</p>
<p><strong>ROAS (Return on Advertising Spend &#8211; Reklam Harcamasının Geri Dönüşümü)</strong><br />
Basitçe reklam çalışmalarına harcanan miktarın işlem sonunda getiriye oranıdır. Pazarlama kampanyalarının ne kadar başarılı olduğunu anlamak için en çok kullanılan yöntemdir.</p>
<p>ROI genel yatırımın geri dönüşümünü hesaplamada kullanılırken ROAS özel bir kampanyanın ne kadar işe yaradığını hesaplamak için kullanılır.</p>
<p>Örneğin; bir firma 20.000 TL’lik Google Reklamı yaptığında 60.000 TL kazanıyorsa ROAS = (60.000 &#8211; 20.000) / 20.000 = 2 olarak hesaplanır.</p>
<p><strong>CLV (Customer Lifetime Value &#8211; Müşteri Yaşam Boyu Değeri)</strong><br />
CLV’yi müşterinizin işinize olan ekonomik değeri olarak düşünün. Müşteriyi tek seferlik değil de müşteriniz olduğu süre içindeki değeri olarak hesaplayın.</p>
<p>CLV metriğiyle müşterinizin uzun vadedeki pazarlama stratejilerine olan etkisini de keşfedebilirsiniz.</p>
<p><strong>CRR (Customer Retention Rate &#8211; Müşteri Tutma Oranı)</strong><br />
CRR ile müşterinizin ne kadar sadık olduğunu öğrenebileceksiniz. Elinizdeki müşteriyi elde tutmak her zaman yeni müşteri kazanmaktan daha az maliyetlidir. Size sadık olan müşterileriniz elde tutmak için ne kadar çok çaba gösterirseniz geri dönüşü o kadar çok olacaktır.</p>
<p>Örneğin; işe başlarken 25 müşteriniz var. Daha sonra ise 10 yeni müşteri kazanıyorsunuz ama 7 müşteri kaybediyorsunuz. Süreç sonunda müşteri sayınız 28. CRR = (28 &#8211; 10) / 25 = yüzde 72 olarak hesaplanır.</p>
]]></content:encoded>
					
		
		
		<post-id xmlns="com-wordpress:feed-additions:1">137109</post-id>	</item>
		<item>
		<title>Sosyal Medya Profesyonelleri İçin 3 Tipte En İyi Twitter Araçları</title>
		<link>https://sosyalmedya.co/uc-tipte-en-iyi-twitter-araclari/</link>
		
		<dc:creator><![CDATA[Nihan Köse]]></dc:creator>
		<pubDate>Mon, 17 Feb 2014 15:14:04 +0000</pubDate>
				<category><![CDATA[Dijital Pazarlama]]></category>
		<category><![CDATA[Sosyal Medya]]></category>
		<category><![CDATA[Twitter]]></category>
		<category><![CDATA[Analitik]]></category>
		<category><![CDATA[Analiz]]></category>
		<category><![CDATA[Ölçümleme]]></category>
		<category><![CDATA[Profesyonel]]></category>
		<category><![CDATA[Twitter Araçları]]></category>
		<category><![CDATA[Zamanlama]]></category>
		<guid isPermaLink="false">http://sosyalmedya.co/?p=85777</guid>

					<description><![CDATA[Eğer sadece paylaşımlarınızı yalnızca Twitter üzerinden yapıyorsanız size güzel bir sürprizimiz var. Zira marka, küçük işletme ya da bireysel kullanıcı olsun pazarlama faaliyetlerinizde kullanabileceğiniz uygulamalar, araçlar ve...]]></description>
										<content:encoded><![CDATA[<p>Eğer sadece paylaşımlarınızı yalnızca <a href="http://www.twitter.com/" target="_blank">Twitter</a> üzerinden yapıyorsanız size güzel bir sürprizimiz var. Zira marka, küçük işletme ya da bireysel kullanıcı olsun pazarlama faaliyetlerinizde kullanabileceğiniz uygulamalar, araçlar ve yazılımları içeren en iyi ürün paketlerini sizler için bir araya getirdik.</p>
<p>En popüler <a href="https://sosyalmedya.co/twitter/">Twitter</a> araçlarını analitik, zamanlama ve gösterge tabloları olmak üzere üç kategoriye ayırdık. Bu araçlar size ihtiyaçlarınıza yönelik fikirler sunacak.</p>
<p><b>Analitik</b></p>
<p>Twitter’da her iki günde bir 1 milyara yakın tweet gönderiliyor ve bir haftada milyarlarca arama yapılıyor. Peki, bu verileri nasıl kullanıyorsunuz?</p>
<p>Eğer cevabınız “kullanmıyorum” ise endişelenmeyin, piyasadaki fantastik analitik yazılımı ile yakında kullanıyor olacaksınız.</p>
<p>Analitik araçları anlamanıza ve kullanmanıza yardımcı olurken aynı zamanda çok derin verilere ulaşmanıza da izin verir. Twitter analitik araçları çok çeşitli şekil ve büyüklüktedir. Bazıları Twitter’ı nasıl kullandığınıza göre bir iç görü sunmak için tasarlanmış bazıları da anahtar kelimeleri ve demografik veriyi açığa çıkarmada oldukça başarılı işliyor. Bu araçların bir kısmı kurumsal işletmeler için aylık bir ücrete tabi iken bir kısmı da tamamen ücretsizdir. Hangisi olursa olsun son kararınızı vermeden önce bir deneme sürüşü yapmanız yararınızadır.</p>
<p>İşte size büyük bir heyecanla denemenizi tavsiye edebileceğimiz birtakım Twitter analitik araçları:</p>
<ul>
<li><a href="https://analytics.twitter.com/accounts/18ce53uwctm/timeline_activity">Twitter Analytics</a></li>
<li>Topsy</li>
<li><a href="http://simplymeasured.com/">Simply Measured</a></li>
</ul>
<p><img decoding="async" class="alignnone size-large wp-image-85780" alt="topsy1" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2014/02/topsy1-590x274.png" width="590" height="274" srcset="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2014/02/topsy1-590x274.png 590w, https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2014/02/topsy1-300x139.png 300w, https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2014/02/topsy1.png 1351w" sizes="(max-width: 590px) 100vw, 590px" /></p>
<p><b>Zamanlama</b></p>
<p>Twitter gerçek zamanlı doğası sebebiyle diğer sosyal ağlardan ayrılır – Twitter’daki mesajlar saniyeler içinde görünür ve aynı hızla da kaybolur gider. İşte burada devreye zamanlama araçları girer.</p>
<p>Her saat başı Twitter’a girmek ve tweet göndermek zordur (çünkü düzenli olarak bunu yapman gerekir!), Twitter’ın zamanlama aracı bunun önceden planlamasını yapıp, istediğin zaman göndermek üzere ayarlayabilirsiniz. Toplu bir döküm hazırlamak üzere bu araçları kullanabilirsiniz-  Pazar akşamı bile tweet paylaşabilir ve planlarınızı tüm haftaya yönelik ayarlayabilirsiniz.</p>
<p>Diğer kategorideki bazı araçlar da zamanlama özelliği sunuyor ve pek çok pazarlamacı hepsinin bir arada bulunduğu özel bir zamanlayıcı tercih ediyor. Ancak ultra basit ve keşfetmeye değer özellikler içeren bazı harika zamanlama araçları da var elbette.</p>
<p>İşte bazı Twitter zamanlama araçları:</p>
<ul>
<li><a href="https://bufferapp.com/">Buffer</a></li>
<li><a href="http://futuretweets.com/">Future Tweets</a></li>
<li><a href="http://twuffer.com/">Twuffer</a></li>
</ul>
<p><img decoding="async" loading="lazy" class="alignnone size-full wp-image-85781" alt="Twuffer_Interface" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2014/02/Twuffer_Interface.png" width="490" height="307" srcset="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2014/02/Twuffer_Interface.png 490w, https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2014/02/Twuffer_Interface-300x187.png 300w" sizes="(max-width: 490px) 100vw, 490px" /></p>
<p><b>Panolar</b></p>
<p>Panolar, analitik ve planlama yazılımı yanı sıra işbirliği ve ek güvenlik gibi birçok gelişmiş özellikler içeren harika Twitter araçlarıdır.</p>
<p>Panolar genellikle Twitter hesaplarının yönetimine yönelik olarak amaçlanıyor ve hatta bazıları aynı anda diğer hesaplara bağlanmanıza da olanak sağlıyor. Tweet göndermek, arama yapmak, listelerinizi organize etmek, zamanlama yapmak ve daha pek çok konuda kolaylık sağlıyor. Ve seçtiğiniz panoya göre gelişmiş analitikler ve raporlamalar gibi premium özellikler de ekleyebilirsiniz.</p>
<p>Sosyal medya yöneticilerinin hayatını kolaylaştırmak için tasarlanmış bir  “hepsi bir arada” Twitter pazarlama süiti bulunuyor. Eğer herhangi bir yazılım kullanmayı tercih edecekseniz, buradan başlamak iyi bir fikir olacaktır.</p>
<p>İşte deneyebileceğiniz bir takım Twitter panoları:</p>
<ul>
<li><a href="https://hootsuite.com/">HootSuite</a></li>
<li><a href="https://tweetdeck.twitter.com/">TweetDeck</a></li>
<li><a href="http://sproutsocial.com/">SproutSocial</a></li>
</ul>
<p><img decoding="async" loading="lazy" class="alignnone size-large wp-image-85782" alt="tweetdeck" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2014/02/tweetdeck-590x341.jpg" width="590" height="341" srcset="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2014/02/tweetdeck-590x341.jpg 590w, https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2014/02/tweetdeck-300x173.jpg 300w, https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2014/02/tweetdeck.jpg 1041w" sizes="(max-width: 590px) 100vw, 590px" /></p>
]]></content:encoded>
					
		
		
		<post-id xmlns="com-wordpress:feed-additions:1">85777</post-id>	</item>
		<item>
		<title>Accenture, Bütün Dijital Hizmetlerini Tek Bir Çatı Altında Topladı</title>
		<link>https://sosyalmedya.co/accenture-dijital/</link>
		
		<dc:creator><![CDATA[Salih Kural]]></dc:creator>
		<pubDate>Fri, 06 Dec 2013 11:38:20 +0000</pubDate>
				<category><![CDATA[Dijital Pazarlama]]></category>
		<category><![CDATA[Haberler]]></category>
		<category><![CDATA[Accenture]]></category>
		<category><![CDATA[Accenture Dijital]]></category>
		<category><![CDATA[Analitik]]></category>
		<category><![CDATA[Analytics]]></category>
		<category><![CDATA[Dijital]]></category>
		<category><![CDATA[mobil]]></category>
		<category><![CDATA[Mobilite]]></category>
		<category><![CDATA[Strateji]]></category>
		<guid isPermaLink="false">http://sosyalmedya.co/?p=78538</guid>

					<description><![CDATA[Yönetim danışmanlığı, teknoloji ve dış kaynak hizmetleri gibi alanlarda profesyonel hizmetler sunan Accenture, dijital pazarlama, mobilite ve analitik servislerini "Accenture Dijital" adlı yeni platformu altında birleştirdiğini duyurdu.]]></description>
										<content:encoded><![CDATA[<p>Yönetim danışmanlığı, teknoloji ve dış kaynak hizmetleri gibi alanlarda profesyonel hizmetler sunan <a href="http://www.accenture.com/tr-en/Pages/index.aspx" target="_blank">Accenture</a>, dijital pazarlama, mobilite ve analitik servislerini &#8220;Accenture Dijital&#8221; adlı yeni platformu altında birleştirdiğini duyurdu.</p>
<p>Bu yeni platformu dijital varlıklarını, yazılımlarını ve hizmetlerini müşterilerinin büyümesine katkıda bulunmak ve müşterilerine yeni değer kaynakları yaratmak için oluşturduğunu açıklayan şirket, bundan böyle müşterileri için dijital stratejiler de geliştirecek. Accenture Dijital&#8217;de strateji geliştirmenin yanı sıra dijital teknolojiler uygulama ve dijital süreçler çalıştırma gibi daha kapsamlı hizmetlere de yer verilecek.</p>
<p>Accenture Dijital&#8217;in bir ayağı da mobil alanında olacak. Şirket bu anlamda müşterilerine mobil ve birbiri ile bağlantı içinde olan cihazlardan en üst düzeyde yararlanmada, analitik kullanarak verilerden öngörüler elde etmede ve müşteri deneyimlerini  zenginleştirmede destek sağlayacak.</p>
<p><img decoding="async" loading="lazy" class="alignnone size-full wp-image-78592" alt="Accenture" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/12/accenture1.jpg" width="500" height="239" srcset="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/12/accenture1.jpg 500w, https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/12/accenture1-300x143.jpg 300w" sizes="(max-width: 500px) 100vw, 500px" /></p>
<p>Nitekim dijital dünyanın müşterilerinin müşterilerinin iş yapma biçimini kökten değiştirdiğini ifade eden Accenture Global CEO’su Pierre Nanterme, dijital alanda yaptıkları bu değişimi şu sözlerle açıklıyor:</p>
<p>&#8220;<i>Günümüzde artık uzun vadeli başarı elde etmek isteyen her şirket dijitalleşmeli. Accenture olarak İnteraktif, Analitik ve Mobilite’ye önemli ölçüde yatırım yaptık ve şimdi müşterilerimizin hızla değişen iş ortamında rekabet edebilmelerine yardımcı olmak için baştan uca entegre dijital yetkinlikliğimizi lanse ediyoruz.</i>&#8221;</p>
<p>Yirmi üç bin çalışanı ile hizmet verecek olan Accenture Dijital&#8217;de İnteraktif, Mobilite ve Analitik olmak üzere üç bölüm bulunuyor. Accenture İnteraktif&#8217;te dünyanın önde gelen markalarının müşteri deneyimlerinin tamamında üstün pazarlama performansı elde etmelerine yardımcı olunurken, Accenture Mobilite, işletmelere ve kamu kurumlarına mobil stratejilerinden birbiriyle bağlantılı ürün çözümlerine kadar uzanan çeşitli hizmetler sunuyor.</p>
<p>Accenture Analitik&#8217;te ise işletmelere performanslarını geliştirmelerinde yardımcı olmak için içgörüye dayalı geniş kapsamlı sonuçlar veriliyor ve iş süreçlerine ve teknik uzmanlığa ilişkin deneyim ile analitik yatırımlardan gelir elde etme fırsatı sağlıyor.</p>
]]></content:encoded>
					
		
		
		<post-id xmlns="com-wordpress:feed-additions:1">78538</post-id>	</item>
		<item>
		<title>Facebook&#8217;tan Mobil Veri Analizine Yönelik Satın Alma: Onavo</title>
		<link>https://sosyalmedya.co/facebook-onavo/</link>
		
		<dc:creator><![CDATA[Duygu Arslan]]></dc:creator>
		<pubDate>Mon, 14 Oct 2013 11:19:41 +0000</pubDate>
				<category><![CDATA[Facebook]]></category>
		<category><![CDATA[Haberler]]></category>
		<category><![CDATA[Mobil]]></category>
		<category><![CDATA[Analitik]]></category>
		<category><![CDATA[internet.org]]></category>
		<category><![CDATA[mobil]]></category>
		<category><![CDATA[Onavo]]></category>
		<guid isPermaLink="false">http://sosyalmedya.co/?p=74156</guid>

					<description><![CDATA[Facebook, İsrailli mobil veri analitik şirketi Onavo'yu satın aldı. Facebook'u mobil girişimlerinde destekleyecek olan Onavo'nun 200 milyon dolar karşılığında Facebook bünyesine geçtiği söyleniyor. Onavo'yu satın alarak...]]></description>
										<content:encoded><![CDATA[<p><a href="https://sosyalmedya.co/facebook" target="_blank">Facebook</a>, İsrailli mobil veri analitik şirketi <a href="http://www.onavo.com/" target="_blank">Onavo</a>&#8216;yu satın aldı. Facebook&#8217;u mobil girişimlerinde destekleyecek olan Onavo&#8217;nun 200 milyon dolar karşılığında Facebook bünyesine geçtiği söyleniyor.</p>
<p>Onavo&#8217;yu satın alarak İsrailli girişimin hem ekibini hem de teknolojisini bünyesine katan Facebook böylelikle İsrail&#8217;deki ilk ofisini de açmış olacak. Onavo marka olarak hayatına devam ederken şirketin iOS ve Android uygulamaları uygulama mağazalarındaki yerini koruyacak ancak analitik servisinin geleceği konusunda Facebook&#8217;un planları şu anda bilinmiyor.</p>
<p>2010&#8217;da kurulan Onavo iki ana iş koluna sahip. iOS ve Android cihazlarındaki pil ömrünü ve uygulama performansını artırarak cihazları optimize etmeye yarayan uygulamalar geliştiren şirket aynı zamanda mobil yayıncılar için uygulamalarının performanslarını gösteren analitik hizmetleri veriyor.</p>
<p><img decoding="async" loading="lazy" class="alignnone size-large wp-image-74157" alt="Onavo" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/10/Onavo-590x428.jpg" width="590" height="428" srcset="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/10/Onavo-590x428.jpg 590w, https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/10/Onavo-300x217.jpg 300w, https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/10/Onavo-130x94.jpg 130w, https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/10/Onavo.jpg 620w" sizes="(max-width: 590px) 100vw, 590px" /></p>
<p>Facebook&#8217;un mobile her geçen gün daha fazla odaklandığı bir gerçek. Mobil uygulamalarına daha fazla yatırım yapmaya başlayan Facebook, mobil reklamcılık konusunda da iddiasını sürdürüyor. Bu açıdan Facebook&#8217;un Onavo&#8217;yu genel anlamda mobil gelişim stratejisinde önemli bir yere koyması bekleniyor.</p>
<p>Ayrıca Onavo satın alma ile ilgili yayınladığı duyurusunda <a title="Facebook’tan İnternete Erişemeyen Bölgeler İçin Dev Proje: Internet.org" href="https://sosyalmedya.co/facebook-internet-org/" target="_blank">internet.org</a>&#8216;dan da bahsediyor. Bilindiği gibi Facebook önderliğinde ve büyük teknoloji firmalarının işbirliği ile başlatılan internet.org&#8217;un amacı dünyada internetten yararlanamayan bölgelere internet bağlantısı götürmek ve internet erişimini daha ekonomik hale getirmek. Buradan yola çıkarak Onavo&#8217;nun Facebook&#8217;u mobil girişimlerinde olduğu kadar bu sosyal sorumluluk projesinde de destekleyeceğini söylemek mümkün.</p>
]]></content:encoded>
					
		
		
		<post-id xmlns="com-wordpress:feed-additions:1">74156</post-id>	</item>
	</channel>
</rss>
