<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0"
	xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/"
	xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"
	xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
	xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"
	xmlns:sy="http://purl.org/rss/1.0/modules/syndication/"
	xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/"
	
	xmlns:georss="http://www.georss.org/georss"
	xmlns:geo="http://www.w3.org/2003/01/geo/wgs84_pos#"
	xmlns:media="http://search.yahoo.com/mrss/"
    xmlns:georss="http://www.georss.org/georss">

<channel>
	<title>Evmanya arşivleri - Sosyal Medya</title>
	<atom:link href="https://sosyalmedya.co/tag/evmanya/feed/" rel="self" type="application/rss+xml" />
	<link>https://sosyalmedya.co/tag/evmanya/</link>
	<description>Türkiye&#039;nin sosyal medya platformu</description>
	<lastBuildDate>Sun, 18 May 2014 11:18:39 +0000</lastBuildDate>
	<language>tr</language>
	<sy:updatePeriod>
	hourly	</sy:updatePeriod>
	<sy:updateFrequency>
	1	</sy:updateFrequency>
	<generator>https://wordpress.org/?v=6.1.1</generator>
<site xmlns="com-wordpress:feed-additions:1">105142355</site>	<item>
		<title>Evmanya&#8217;dan Türkiye&#8217;nin Online Alışveriş Analizi [İnfografik]</title>
		<link>https://sosyalmedya.co/evmanya-2013-ev-alisverisi-analizi/</link>
					<comments>https://sosyalmedya.co/evmanya-2013-ev-alisverisi-analizi/#comments</comments>
		
		<dc:creator><![CDATA[Duygu Arslan]]></dc:creator>
		<pubDate>Tue, 18 Mar 2014 06:34:08 +0000</pubDate>
				<category><![CDATA[E-Ticaret]]></category>
		<category><![CDATA[Haberler]]></category>
		<category><![CDATA[Infographic]]></category>
		<category><![CDATA[Analiz]]></category>
		<category><![CDATA[Evmanya]]></category>
		<category><![CDATA[Infografik]]></category>
		<category><![CDATA[Online Alışveriş]]></category>
		<guid isPermaLink="false">http://sosyalmedya.co/?p=88587</guid>

					<description><![CDATA[Ev ve dekorasyon alışveriş sitesi evmanya.com Türkiye'nin online ev alışveriş analizini yayınladı. 2003 yılı içinde Evmanya.com üzerinden yapılan alışverişlerin incelendiği analiz tüketici alışkanlıkları...]]></description>
										<content:encoded><![CDATA[<p>Ev ve dekorasyon alışveriş sitesi <a href="http://www.evmanya.com" target="_blank">evmanya.com</a> Türkiye&#8217;nin online ev alışveriş analizini yayınladı. 2003 yılı içinde Evmanya.com üzerinden yapılan alışverişlerin incelendiği analiz tüketici alışkanlıkları ve e-ticaret sektörü açısından dikkat çekici verileri barındırıyor.</p>
<p>Evmanya.com&#8217;un analizine göre 2013 yılında en çok satan kategorilerin başında %24 oranla mutfak gereçleri geliyor. Bunu %13 ile ev tekstil izlerken sonrasında %9 ile mobilya, %5 oranla duvar saatleri en çok satılan kategorileri oluşturuyor.</p>
<p>En çok sipariş verilen şehirler sıralamasında ise %49 gibi yüksek bir oranla İstanbul ilk sırada. İstanbul&#8217;u ise sırasıyla Ankara, İzmir, Bursa, Adana ve Antalya gibi şehirler takip ediyor.</p>
<p>Tüketicilerin alışverişlerinde tercih ettiği ödeme şekli %85&#8217;lik büyük bir oranla kredi kartı olurken havale ve debit kartın az oranlarda tercih edildiği dikkat çekiyor.</p>
<p>Evmanya.com&#8217;dan satın alınan ürün renklerinin de incelendiği analizde, tüketicilerin favori renginin beyaz olduğu ortaya çıkarken tüketiciler beyazdan sonra en çok kırmızı, kahverengi ve maviyi evlerinde görmeyi daha çok istiyorlar.</p>
<p>Bölgeler bazında en çok satın alınan ürünlerin de yer aldığı analizde ayrıca en çok birlikte alınan kategorilere de yer veriliyor. 2013 yılında evmanya.com&#8217;daki en büyük sepet değeri 25 bin 650 TL olması da analizde karşımıza çıkan bir başka ilginç veri.</p>
<p>Evmanya.com&#8217;un hazırladığı aşağıdaki infografikten de analiz hakkında detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.</p>
<p><img decoding="async" class="alignnone size-full wp-image-88588" alt="evmanya" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2014/03/evmanya.jpg" width="500" height="4561" /></p>
]]></content:encoded>
					
					<wfw:commentRss>https://sosyalmedya.co/evmanya-2013-ev-alisverisi-analizi/feed/</wfw:commentRss>
			<slash:comments>1</slash:comments>
		
		
		<post-id xmlns="com-wordpress:feed-additions:1">88587</post-id>	</item>
		<item>
		<title>Evmanya E-Dergi Ücretsiz Olarak iPad&#8217;de</title>
		<link>https://sosyalmedya.co/evmanya-edergi-ipad/</link>
					<comments>https://sosyalmedya.co/evmanya-edergi-ipad/#comments</comments>
		
		<dc:creator><![CDATA[Salih Kural]]></dc:creator>
		<pubDate>Fri, 03 May 2013 07:15:44 +0000</pubDate>
				<category><![CDATA[E-Ticaret]]></category>
		<category><![CDATA[iPad]]></category>
		<category><![CDATA[Dekorasyon]]></category>
		<category><![CDATA[Dergi]]></category>
		<category><![CDATA[E-dergi]]></category>
		<category><![CDATA[Evmanya]]></category>
		<category><![CDATA[Evmanya E-dergi]]></category>
		<category><![CDATA[Evmanya iPad Dergisi]]></category>
		<category><![CDATA[iPad Dergisi]]></category>
		<guid isPermaLink="false">http://sosyalmedya.co/?p=62051</guid>

					<description><![CDATA[Evmanya'nın iki yıldır kullanıcılara sunduğu dijital dekorasyon dergisi Evmanya E-Dergi, 21. sayısı ile birlikte iPad'den de indirilebilir hale geldi. Dekorasyon konusunda son trendlerin aktarıldığı e-dergiyi bundan böyle iPad sahipleri de...]]></description>
										<content:encoded><![CDATA[<p><a href="http://www.evmanya.com" target="_blank">Evmanya</a>&#8216;nın iki yıldır kullanıcılara sunduğu dijital dekorasyon dergisi Evmanya E-Dergi, 21. sayısı ile birlikte <a href="https://itunes.apple.com/us/app/evmanya-e-dergi/id588215919?ls=1&amp;mt=8" target="_blank">iPad</a>&#8216;den de indirilebilir hale geldi. Dekorasyon konusunda son trendlerin aktarıldığı e-dergiyi bundan böyle iPad sahipleri de ücretsiz olarak okuma fırsatı bulacak.</p>
<p>Web versiyonuna <a href="http://dergi.evmanya.com/" target="_blank">dergi.evmanya.com</a> adresinden ulaşabileceğiniz Evmanya E-Dergi, geçtiğimiz yılın Şubat ayında yayınlanan 10. sayısı ile birlikte tasarımda bazı değişikliklere uğrayarak tamamen dijital bir mecmua haline gelmişti. Tasarım olarak halen aynı çizgide devam eden e-derginin iPad versiyonu da web ile aynı arayüze ve sadeliğe sahip.</p>
<p><img decoding="async" loading="lazy" class="alignnone size-full wp-image-62055" alt="Evmanya e-dergi" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/05/evmanya-e-dergi.jpg" width="590" height="385" srcset="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/05/evmanya-e-dergi.jpg 590w, https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/05/evmanya-e-dergi-300x195.jpg 300w" sizes="(max-width: 590px) 100vw, 590px" /></p>
<p>Eviniz için stil ve kombin önerilerinin sunulduğu de sunulduğu dergide ev dekorasyonu konusunda uzman bir ekip tarafından hazırlanan birçok ilgi çekici içerik yer alıyor. Stil önerileri, pratik fikirler, dekorasyon turu ve özel röportajlar gibi okuyuculara ilham verecek bölümler dergide karşımıza çıkıyor.</p>
<p>Ev dekorasyonu gibi uzmanlığı zor bir alanda tavsiye ya da işe yarar ipuçları arayan kullanıcıların kolaylıkla faydalanabileceği bir yayın olan Evmanya E-Dergi&#8217;de, aynı zamanda sitede yer alan ürünleri de bulmak mümkün. Belirli bir konsepte göre hazırlanan dekorasyon önerilerinde ya da ürün incelemelerinde beğendiğiniz bir parçanın fiyatını dergi üzerinde görebiliyorsunuz. Hatta etiketin üzerine tıklayarak direkt olarak ürünün alışverişini gerçekleştirebiliyorsunuz.</p>
<p>Geçtiğimiz yıl Doğan Online bünyesine katılan Evmanya&#8217;nın iPad&#8217;e taşınan e-dergisine <a href="https://itunes.apple.com/us/app/evmanya-e-dergi/id588215919?ls=1&amp;mt=8" target="_blank">buradan</a> ulaşabilirsiniz.</p>
]]></content:encoded>
					
					<wfw:commentRss>https://sosyalmedya.co/evmanya-edergi-ipad/feed/</wfw:commentRss>
			<slash:comments>1</slash:comments>
		
		
		<post-id xmlns="com-wordpress:feed-additions:1">62051</post-id>	</item>
		<item>
		<title>Dijital Pazarlamada Müşteri Maliyeti [DOSYA]</title>
		<link>https://sosyalmedya.co/dijital-pazarlamada-musteri-maliyeti/</link>
		
		<dc:creator><![CDATA[Fulya Çimen]]></dc:creator>
		<pubDate>Wed, 10 Apr 2013 12:55:41 +0000</pubDate>
				<category><![CDATA[Dijital Pazarlama]]></category>
		<category><![CDATA[Dosya Konusu]]></category>
		<category><![CDATA[Alper Akyüz]]></category>
		<category><![CDATA[Beymen]]></category>
		<category><![CDATA[Beymen.com]]></category>
		<category><![CDATA[Cem Özkaynak]]></category>
		<category><![CDATA[Cost Per Acquisition]]></category>
		<category><![CDATA[CPA]]></category>
		<category><![CDATA[Elif Tellaloğlu]]></category>
		<category><![CDATA[Evmanya]]></category>
		<category><![CDATA[Lidyana.com]]></category>
		<category><![CDATA[Limango]]></category>
		<category><![CDATA[Mehtap Alp]]></category>
		<category><![CDATA[Sinan Uycan]]></category>
		<category><![CDATA[tatilsepeti.com]]></category>
		<category><![CDATA[Yekta Yenilmez]]></category>
		<category><![CDATA[Yusuf Ceylan]]></category>
		<guid isPermaLink="false">http://sosyalmedya.co/?p=60648</guid>

					<description><![CDATA[Online dünya kalabalık. Bu kalabalık içinde markalar kendilerini duyurmaya çalışıyor. Fakat tüm markalar bunu yapınca iş tabii ki zorlaşıyor. Müşterinin ya da potansiyel müşterinin bulunduğu kanallar belli. Demek ki markalar da orada olacak.]]></description>
										<content:encoded><![CDATA[<p>Online dünya kalabalık. Bu kalabalık içinde markalar kendilerini duyurmaya çalışıyor. Fakat tüm markalar bunu yapınca iş tabii ki zorlaşıyor. Müşterinin ya da potansiyel müşterinin bulunduğu kanallar belli. Demek ki markalar da orada olacak. Peki ama bu kanallarda bulunmanın, oradaki 1 müşteriyi kazanmanın maliyeti nedir?</p>
<p>Evet; yeni konumuz “Cost per Acquisition”. Müşteri kazanma maliyeti de diyebilirsiniz ama aslında kendisi “Satış Maliyeti” yani bir müşteriye bir ürünü satmanın maliyetinin teknik söylenmiş hali. Birçok firmanın çok sayıda pazarlama promosyonu, aktivitesi, stratejisi var. Online, offline, SEO, e-mailing, radyo, TV, blog vs&#8230;  Hemen hemen herkes aynı araçları kullanıyor. Buradaki önemli nokta markanın bir müşteriyi kazanmak için ne kadar harcamaya razı olduğu ya da harcadığı. “Bir müşterinin hayat boyu değeri” nedir? Bunun anlamı şu: Bir müşterinin sizin müşteriniz olmaya başladığı andan müşteriniz olmayı bıraktığı ana kadar olan değeri ve maliyeti. Bunu ölçmek tabii ki bir süreç, eğitim, kendini adama ve doğru araçlar gerektiriyor. Ama Wikipedia&#8217;da bir formül oluşturulmuş bile:</p>
<p><strong>[note color=&#8221;#FFCC00&#8243;]Cost Per Acquisition Formülü <i>(Kaynak: <a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Cost_per_action#Formula_to_calculate_Cost_Per_Acquisition" target="_blank">Wikipedia</a>) </i></strong></p>
<p>Reklam kampanyasi maliyeti/( Görüntülenme sayisix CTR x CR). Örnek: Bir reklamveren $10 CPM öder. Ilk 20.000 görüntülenme için reklamverenin sayfaya % 5 tıklama oranı (CTR) vardır. Bu %5’in % 30’u müşteriye dönüşür (CR). Hesap şöyle olur: ($10.00*20000 görüntülenme/1000)/(20000*0.05*0.30)=$0.67. Cost per Acqusition $0.67 demektir.[/note]</p>
<p>Türkiye’de henüz CPA ölçümlemesinin yoğun olduğunu söylemek zor. Oynasana.com ve SEM&#8217;in kurucusu Cem Özkaynak da bu tespitle ilgili bir veri paylaşıyor bizimle:<b></b></p>
<p>“Büyük bir arama motorunun arama kalitesi mühendislerine göre ülkemizdeki içeriğin %50’den fazlası son kullanıcı için değil, arama motorlarında üst sıralarda bulunmak için hazırlanmış içeriklerden oluşuyor. “</p>
<p>Lidyana.com Pazarlama Direktörü Yusuf Ceylan, “Cost per Acquisition” değerinin iş modelinizin sürdürülebilir olup olmadığının takibini yapabilmeniz için en önemli KPI’lardan bir tanesi olduğunu söylüyor. Ceylan’a göre reklam yatırımlarınızı ve stratejinizi, müşterilerinizin yaşam boyu değerini hesaplayıp, bu<i> </i>doğrultuda katlanabileceğiniz “optimum cost per acquisition” değerine göre belirlemeniz gerekiyor.</p>
<p>Dijitale ayrılan bütçelerin ve pazardaki rekabetin artmasının, cost per acquisition değerini etkileyecek en önemli parametrelerden cost per click (CPC) değerlerini de oldukça fazla etkilediğini söyleyen Ceylan, Türkiye’yi CPC enflasyonu açısından nasıl bir sürecin beklediğini görmek açısından Amerika ve Avrupa pazarlarındaki gelişim sürecini incelemenin yararlı olacağını belirtiyor.</p>
<p>tatilsepeti.com Pazarlama Müdürü Yekta Yenilmez de Ceylan’la aynı fikirde. Yenilmez’e göre CPA ölçümlemesine geçişin temel sebebi, artan rekabet ve sektörün gelişmesiyle beraber dijitalde müşteriyi yakalamanın her geçen gün daha maliyetli hale gelmesi. “Mecra sahipleri arasındaki rekabetin artmasıyla birlikte CPA ölçümlemesinin de artacağını düşünüyoruz.”</p>
<p>Cem Özkaynak’ın bu konuda bir önerisi de var. Özkaynak, reklamverenlerin çeşitli gelişmiş web analiz araçlarının kullanmaları gerektiğini söylüyor. “Performans ajanslarından tamamen bağımsız olarak, çok dikkatli bir şekilde ölçümleme ve analiz yapılmalı ve üyelik – satış adetlerinin pazarlama kanalları değerlendirilmelidir.”</p>
<p><b>Hangi mecra, hangi amaçla kullanılıyor?</b></p>
<p>“Cost per Acqusition” kavramı, mecralara ayrılan bütçeleri direkt etkiliyor tabii. Ülkemizde de henüz yeni yeni önemi anlaşılan bu değer reklamverenler açısından mecra dağılımında bi değişikliğe yol açacak mı göreceğiz; fakar yine de alışılagelmiş amaçlarla kafalarda oturmuş bir mecra dağılımı hali hazırda var.</p>
<p>Aldığımız cevaplarda ortaya çıkan ortak görüş mecra olarak TV’nin kullanılmasının marka bilinilirliğini artırmak olduğu; dijital mecraların ise satış odaklı kullanıldığı yönünde.  Ve artan rekabet ortamında maliyetlerin her geçen gün arttığı da buluşulan noktalardan bir diğeri. Müşteri kazanmanın bu kadar pahalı hale geldiği bir ortamda da müşteriyi elde tutma çalışmalarının önemi daha da artıyor.</p>
<p>Mesela limango 2009 yılında açıldı ve açıldığı günden itibaren dijital pazarlama kanallarını aralıksız kullandı. 2011 yılında ise televizyon mecrasına yöneldi. limango Türkiye Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Sinan Uycan, televizyon reklamlarının etkilerinin oldukça pozitif bir yönde olduğunu belirtiyor. “Tekil günlük ziyaretçi sayısı %33, satışlar %40 ve aylık yeni üye sayısı üç kat artış gösterdi. E-ticaret firması olarak yapılan çalışmalarımızın etkilerini özellikle TV’de spotların yayınlandığı saatlere göre  takip edebilme şansına sahibiz.”</p>
<p>beymen.com da çoğunlukla dijital mecralarda banner, remarketing ve sosyal medyayı kullanan bir marka. Bunun dışında basılı mecralarda ve outdoor’lardaki beymen reklam kampanyalarında “beymen.com shop online” ibaresi de mutlaka bulunuyor.  Marka, reklam bütçemizin %12&#8217;sini dijital mecralar için kullanıyor.</p>
<p>Boyner Büyük Mağazacılık Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mehtap Alp de hem mevcut müşterilere ulaşmak hem de yeni müşteri kazanımı sağlamak için pek çok farklı mecrayı eş zamanlı olarak kullandıklarını söylüyor.</p>
<p>[heading style=&#8221;1&#8243;]Performans ajanslarından bağımsız olarak çok dikkatli ölçümleme ve analiz yapılmalı ve üyelik – satış adetlerinin pazarlama kanalları değerlendirilmelidir[/heading]</p>
<p><b><a href="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/04/Cem-Ozkaynak.jpg"><img decoding="async" loading="lazy" class="alignleft  wp-image-60649" alt="Cem Özkaynak" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/04/Cem-Ozkaynak.jpg" width="248" height="312" /></a>Cem Özkaynak, Girişimci &amp; Oynasana.com ve SEM&#8217;in kurucusu </b></p>
<p>Özgün ve kaliteli içeriğin eksikliği nedeniyle, edinim başına maliyetlendirme yöntemi olan “cost per acquisition” ve benzer performans reklamcılığı yöntemleri, ülkemizde ne yazık ki yeterli olgunluğa erişebilmiş değil.</p>
<p>Büyük bir arama motorunun arama kalitesi mühendislerine göre ülkemizdeki içeriğin %50’den fazlası son kullanıcı için değil, arama motorlarında üst sıralarda bulunmak için hazırlanmış içeriklerden oluşuyor. Bir diğer deyişle “spam”, yani kopya veya değersiz yazılar bütününden…</p>
<p>Reklamverenler, geride kaldıkları ciro veya kullanıcı sayısı bazında büyüme hedeflerini gerçekleştirebilmek adına performans odaklı reklamcılıkta daha fazla sayıda kullanıcıya ulaşmaya çalışırlar. Bu talebi kaliteli, özgün içerik ile dolduramayan ve reklamveren bütçelerini de kaçırmak istemeyen performans ajansları ise gri alanlara kayarak alernatif yöntemlere yönelmektedirler. Facebook sayfalarında pek çok kez karşılaştığımız, “linke tıkla, sayfaya üye ol ve x kazan” benzeri mesajlar da bunun bir sonucu aslında.</p>
<p>[quote style=&#8221;1&#8243;]Reklamverenler, geride kaldıkları ciro veya kullanıcı sayısı bazında büyüme hedeflerini gerçekleştirebilmek adına performans odaklı reklamcılıkta daha fazla sayıda kullanıcıya ulaşmaya çalışırlar. Bu talebi kaliteli, özgün içerik ile dolduramayan ve reklamveren bütçelerini de kaçırmak istemeyen performans ajansları ise gri alanlara kayarak alernatif yöntemlere yönelmektedirler.[/quote]</p>
<p>Bunun yanında “cookie stuffing” adı verilen yöntemle, performans reklamcılığı ağındaki bir web sitesini gezen kullanıcının bilgisayarına, kullanıcının farkında olmadan reklamverenin sitesini ziyaret etmiş gibi çerezler atılır. Bu kullanıcıların sayısı yüzbinleri bulur. Daha sonra, bu kullanıcılar arama motoru sonuçları veya facebook reklamları gibi farklı kanallar kullanarak söz konusu reklamverenin sitesine girip alışveriş yaptığında ya da üye olduğunda, satışın veya üyeliğin kendisinden kaynaklandığını belirterek bu satıştan komisyon talep edebilir.</p>
<p>Bu gibi durumların önüne geçebilmek için reklamverenlerin çeşitli gelişmiş web analiz araçlarının kullanmaları gerekmektedir. Performans ajanslarından tamamen bağımsız olarak, çok dikkatli bir şekilde ölçümleme ve analiz yapılmalı ve üyelik – satış adetlerinin pazarlama kanalları değerlendirilmelidir.</p>
<p>[heading style=&#8221;1&#8243;]Dijital mecralarda müşteri kazanmak artık eskisi kadar kolay değil[/heading]</p>
<p><b><a href="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/04/Lidyana.jpg"><img decoding="async" loading="lazy" class="alignright  wp-image-60650" alt="Yusuf Ceylan" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/04/Lidyana-275x407.jpg" width="248" height="366" /></a>Yusuf Ceylan, Lidyana.com Pazarlama Direktörü</b></p>
<p>Bir e-ticaret sitesi olarak dijital tarafta yer alan tüm kanalları aktif bir şekilde kullandığımızı söyleyebiliriz. Toplam bütçemizin yaklaşık yüzde 90’ını dijitale ayırıyoruz. Dijital mecralar dışında dönem dönem basılı medya, radyo gibi offline mecralarda da yer aldık ancak bu kanallardaki amacımız müşteri kazanımından ziyade marka imajına yönelik çalışmalardı. Müşteri kazanımı konusunda stratejimizin temelini online mecralar oluşturuyor. Tüm bunların dışında kurumsal iş birliklerine de müşteri edinme odaklı yaklaştığımızı söylemek mümkün.</p>
<p>Yapılan iletişimin kişiselleştirilebildiği mecralar her zaman en iyi geri dönüş getiren mecralar olur. Bu bağlamda e-mail marketing, henüz müşteriye çeviremediğiniz kullanıcılarınızı kazanma konusunda en etkili mecra. “Retargeting” modeli de kişiselleştirme ile ilişkilendirebileceğimiz bir reklam türüdür. Kullanıcının karşısına doğru ürünler (kullanıcının daha önce ilgi gösterdiği ürünler) ile çıkarak çok iyi geri dönüşler almak mümkün. Bunların dışında yatırımınızın geri dönüşünü en iyi alacağınız mecraların başına Google Adwords’ü de eklemek lazım.</p>
<p>[quote style=&#8221;1&#8243;]Cost per Acquisition değeri, iş modelinizin sürdürülebilir olup olmadığının takibini yapabilmeniz için en önemli KPI’lardan bir tanesi. Müşterilerinizin yaşam boyu değerini hesaplayıp, bu doğrultuda katlanabileceğiniz “optimum cost per acquisition” değerine göre reklam yatırımlarınızı ve stratejilerinizi belirlemeniz gerekiyor.[/quote]</p>
<p><b>Son 2 yılda pazardan pay almaya çalışanların sayısı, pazarın büyüme hızından daha yüksek bir artış potansiyeline sahip </b></p>
<p>Dijital mecralara kıyasla fiyatlarının çok daha uygun olması ve son dönemde e-ticaretin yıldızının parlamasıyla beraber dijital reklam alanında rekabet oldukça yükseldi. Türkiye pazarına baktığımızda bu rekabetin Avrupa ve Amerika’ya oranla çok daha yeni başladığını söyleyebiliriz. Özellikle son 2 yılda pazardan pay almaya çalışanların sayısı, pazarın büyüme hızından daha yüksek bir artış potansiyeline sahip. Bunun içerisine hem yeni internet girişimlerini dahil etmek hem de dijitalin öneminin farkına varmış offline firmaları katmak gerekiyor. Yani rekabet gün geçtikçe artıyor. Bununla beraber dijitale ayrılan bütçeler de artıyor.</p>
<p>New Econsultancy ve SoDA’nın hazırladığı <a href="http://econsultancy.com/tr/reports/the-soda-report-digital-marketing-outlook-vol-1-2013" target="_blank">Digital Marketing Outlook Report 2013</a> raporuna göre, 2013 yılında firmaların yüzde 55’inin dijital pazarlamaya ayırdığı bütçeleri artıracağı öngörülüyor. Üstelik yüzde 39’luk bir kesim bu bütçe artışını toplam pazarlama bütçesini arttırmadan gerçekleştireceğini söylüyor ki bu da dijital pazarlama bütçelerinin toplam bütçe içerisindeki oranın da artacağını gösteriyor.</p>
<p><a href="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/04/Butceler.jpg"><img decoding="async" loading="lazy" class="alignnone size-full wp-image-60653" alt="Bütçeler" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/04/Butceler.jpg" width="347" height="159" srcset="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/04/Butceler.jpg 347w, https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/04/Butceler-300x137.jpg 300w" sizes="(max-width: 347px) 100vw, 347px" /></a></p>
<p>&nbsp;</p>
<p>Tüm bunlar bir araya gelince müşteri kazanmak için harcadığınız tutarların ciddi bir şekilde artması beklenen bir sonuç oluyor. Kısacası dijital mecralarda müşteri kazanmak artık eskisi kadar kolay değil. Müşteriler çok ciddi bir reklam bombardımanına maruz kalıyor. Bir kullanıcı ortalama 8 ile 12 arasında reklam kanalınız ile etkileşimde bulunduktan sonra satın alma gerçekleştiriyor. Böylesine zor bir ortamda bir fark yaratmanız lazım ki müşteri gözünde tercih sebebi olabilesiniz.  <i></i></p>
<p>Müşteri kazanmanın bu kadar pahalı hale geldiği bir ortamda da müşteriyi elde tutma çalışmalarının önemi daha da artıyor. Müşteri kazanmak zor, kaybetmek çok kolay. Ama hiçbir şirketin kazanılan müşteriyi kaybetmek gibi bir lüksü yok.</p>
<p>[heading style=&#8221;1&#8243;]Dijital pazarlama alanında yaptığımız çalışmaların maliyeti üye başvurusu ve trafik bakımından diğer mecralara göre daha uygun[/heading]</p>
<p><img decoding="async" loading="lazy" class="alignleft size-full wp-image-60654" alt="Sinan Uycan" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/04/Limango.jpg" width="275" height="367" srcset="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/04/Limango.jpg 275w, https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/04/Limango-224x300.jpg 224w" sizes="(max-width: 275px) 100vw, 275px" /></p>
<p><b>Sinan Uycan, limango Türkiye Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı </b></p>
<p>limango 2009 yılında açıldı. Açıldığı günden itibaren dijital pazarlama kanallarını aralıksız kullandık. 2011 yılında daha geniş kitlelere ulaşabilmek, marka ile ilgili bilinirlik yaratmak ve yeni üye kazanmak için televizyon mecrasına yatırım yapmaya karar verdik. Öncelikli olarak amacımız “özel alışverişin” kolaylığını ve fiyat avantajını geniş kitlelere duyurmaktı. 2011 yılında aldığımız başarılı geri dönüşlerin sonrasında 2012’nin ilk aylarında da kampanyalarımız için televizyonu değerlendirmeye devam ettik. Televizyon dışında radyo, outdoor ve dergi kullandık. Televizyon reklamlarımızın etkileri oldukça pozitif bir yöndeydi. Tekil günlük ziyaretçi sayısı %33, satışlar %40 ve aylık yeni üye sayısı üç kat artış gösterdi. E-ticaret firması olarak yapılan çalışmalarımızın etkilerini özellikle TV’de spotların yayınlandığı saatlere göre  takip edebilme şansına sahibiz.</p>
<p><b>Dijital pazarlama alanında yaptığımız çalışmalarda hedef kitleye daha etkin ve verimli bir şekilde ulaşabiliyoruz</b></p>
<p>Reklam bütçemizin yaklaşık %60’ını dijital pazarlama aktivitelerinde kullanıyoruz. Özel alışverişin dinamiği, süreli kampanyalar olduğu için ATL mecrada yaptığımız çalışmalar çoğunlukla marka bilinirliliği, özel alışveriş algısının yayılmasına hizmet ediyor. Dijital pazarlama alanında yaptığımız çalışmalarda ise hedef kitleye daha etkin ve verimli bir şekilde ulaşabiliyoruz. Bu mecralar geri dönüşümü diğer mecralara göre daha yüksek olan, ölçümlenebilen ve sürekli optimize edilebilen alanlar. Üye başvurusu ve trafik bakımından diğer mecralara göre maliyetleri daha uygun.</p>
<p>Reklamın bir yatırım olduğu bilinci kabul edilmeye başladığından beri reklamverenler de yatırımlarının ne kadar verimli geri döneceğinin hesabını yapar oldular. Bu bağlamda hedef iş sonuçlarının başarılması yolunda CPA önemli ve maliyet verimliliği olan bir satın alma modeli haline geldi. Bu modelin Türkiye’deki yayılımını bizler de memnuniyetle takip ediyoruz.</p>
<p>[heading style=&#8221;1&#8243;]Artan rekabet ve sektörün gelişmesiyle beraber dijitalde müşteriyi yakalamak her geçen gün daha maliyetli hale geliyor[/heading]</p>
<p><b>Yekta Yenilmez, tatilsepeti.com Pazarlama Müdürü</b></p>
<p><a href="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/04/Tatilsepeti.jpg"><img decoding="async" loading="lazy" class="alignnone size-full wp-image-60657" alt="Tatilsepeti" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/04/Tatilsepeti.jpg" width="450" height="136" srcset="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/04/Tatilsepeti.jpg 450w, https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/04/Tatilsepeti-300x90.jpg 300w" sizes="(max-width: 450px) 100vw, 450px" /></a></p>
<p>Tatilsepeti.com olarak misafirlerimize yönelik iletişimimizde TV, radyo, outdoor, gazete, dergiler ve online mecralar olmak üzere çeşitli mecraları kullanıyoruz. Pek çok mecrada geri dönüşleri ölçümlemek pek de kolay değil maalesef. Ölçümleme kolaylığı açısından bakıldığında online mecraların diğerlerine göre daha kolay ve hızlı ölçülebildiğini söyleyebiliriz. Geri dönüşler açısından bakıldığında da mecraların birbirini desteklemesi açısından tek bir mecranın öne çıktığını söyleyemeyiz. Örneğin gazetede ilanınızı görmüş bir misafir arama motorunda sizi arayıp satın alma yapmış olabiliyor.</p>
<p>Online ticaret yapan bir firma olarak diğer sektörlerdeki firmalar ile kıyaslandığında dijital pazarlama bütçesinin ağırlığının çok daha yüksek olduğunu söyleyebiliriz.</p>
<p>Artan rekabet ve sektörün gelişmesiyle beraber dijitalde müşteriyi yakalamak her geçen gün daha maliyetli hale geliyor. CPA -Cost per Acquisition- ölçümlemesine geçişin temel sebebi de aslında bu. Ancak Türkiye’de henüz CPA ölçümlemesinin yoğun olduğunu söylemek zor. Mecra sahipleri arasındaki rekabetin artmasıyla birlikte CPA ölçümlemesinin de artacağını düşünüyoruz.</p>
<p>[heading style=&#8221;1&#8243;]Belli bir bütçenin üzerine ve üye sayısına çıkıldığında maliyet de rekabet de yükseliyor[/heading]</p>
<p><b>Elif Tellaloğlu, Beymen Pazarlama Direktörü</b></p>
<p><a href="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/04/Beymen.jpg"><img decoding="async" loading="lazy" class="alignnone size-full wp-image-60662" alt="Beymen" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/04/Beymen.jpg" width="450" height="103" srcset="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/04/Beymen.jpg 450w, https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/04/Beymen-300x68.jpg 300w" sizes="(max-width: 450px) 100vw, 450px" /></a></p>
<p>beymen.com olarak çoğunlukla dijital mecralarda banner, remarketing ve sosyal medyayı kullanıyoruz. Bunun dışında basılı mecralarda ve outdoor’lardaki beymen reklam kampanyalarında “beymen.com shop online” ibaresi de mutlaka bulunuyor. Ayrıca dergilerde beymen.com&#8217;a özel “advertorial” ve özel haber çalışmalarımız yer alıyor.</p>
<p>[pullquote align=&#8221;right&#8221;]Yaklaşık olarak reklam bütçemizin %12&#8217;sini dijital mecralar için kullanıyoruz, fakat diğer mecralarda da mümkün oldukça beymen.com&#8217;a yer veriyoruz. Bu oranın her yıl daha da artacağını söylemek mümkün. [/pullquote]</p>
<p><b>En fazla dönüşü “Google Adwords”den alıyoruz</b></p>
<p>En fazla dönüşü “Google Adwords”den alıyoruz. Burada “keyword” mantığıyla ilerlediğimiz için müşterinin ilgisini çekeceğini düşündüğümüz ve Google&#8217;da arayabilecekleri kelime seçeneklerini öngörerek onları online alışverişe yönlendiriyoruz. Daha az geri dönüş sağlayan kelimeleri eleyerek daha çok dikkat çekenlere yatırım yapıyoruz. Bunu da en faydalı şekilde kullanabilmek için yakından takip ediyoruz.</p>
<p>Türkiye piyasasını değerlendirdiğimizde Cost per Acquisition’da<b> </b>gidilebilecek ciddi bir potansiyel var. Belli bir bütçenin üzerine ve üye sayısına çıkıldığında maliyette rekabette yükseliyor. Şu an uygulandığımız iletişim planında daha çok niş mecraları tercih ettiğimiz için bizim açımızdan henüz yaşanan bir değişiklik yok ama ilerleyen dönemlerde böyle bir durum söz konusu olabilir.</p>
<p>[heading style=&#8221;1&#8243;]Başarı, doğru kişiyi başkalarının hesaba katmadığı yerdeyakalayıp müşteriye dönüştürmekten geçiyor[/heading]</p>
<p><b><a href="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/04/Evmanya.jpg"><img decoding="async" loading="lazy" class="alignleft  wp-image-60663" alt="Alper Akyüz" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/04/Evmanya.jpg" width="243" height="302" srcset="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/04/Evmanya.jpg 270w, https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/04/Evmanya-241x300.jpg 241w" sizes="(max-width: 243px) 100vw, 243px" /></a>Alper Akyüz, evmanya Pazarlama Müdürü</b></p>
<p>Evmanya olarak internet reklamcılığını, sosyal medyayı, basılı niş medyayı ve sık olmamakla beraber çeşitli offline etkinlikleri kullanıyoruz. 2013&#8217;te de ilk defa TV reklamlarını kullanmaya başladık. En iyi geri dönüşü her zaman dijital tarafta yürüttüğümüz kampanyalardan elde ediyoruz. Bu doğrıltuda bütçemizin %90&#8217;ını dijital stratejilerimiz doğrultusunda harcıyoruz. Bir e-ticaret sitesi olduğumuz için anlık aksiyon bizim için çok önemli.</p>
<p>İnsanları bu kadar ileti yığınının içinden kendinize çekmek oldukça zor. Herkes kullanıcıları farklı kanallardan yakalamak için gayret gösteriyor. Böyle bir ortamda başarı, doğru kişiyi başkalarının hesaba katmadığı yerde yakalayıp müşteriye dönüştürmekten geçiyor. Satış kaygısı taşıyan bir işletme için işin sonu zaten Acquisition&#8217;dır. Cost per Acquisition&#8217;ın reklamveren tarafında avantajlı bir seçim olduğunu düşünüyorum.</p>
<p>[heading style=&#8221;1&#8243;]Doğru hedeflerle ve detaylı çalışmalarla yola çıkıldığı zaman maliyetler hakkını veriyor[/heading]</p>
<p><b><a href="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/04/Boyner.jpg"><img decoding="async" loading="lazy" class="alignright size-full wp-image-60666" alt="Mehtap Alp" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/04/Boyner.jpg" width="270" height="346" srcset="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/04/Boyner.jpg 270w, https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/04/Boyner-234x300.jpg 234w" sizes="(max-width: 270px) 100vw, 270px" /></a>Mehtap Alp, Boyner Büyük Mağazacılık Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı</b></p>
<p>Hem mevcut müşterilerimize ulaşmak hem de yeni müşteri kazanımı sağlamak için pek çok farklı mecrayı eş zamanlı olarak kullanıyoruz. Basılı medyadaki kampanya duyurularımız ile dijital mecralardaki iletişim çalışmalarının yeni müşteri kazanımı yaratmada en etkili mecralar olduğunu ölçümledik.</p>
<p>Dijital mecralarda yaptığımız çalışmaların geri dönüşlerinin gittikçe arttığını gözlemliyoruz. Bu kanalların ölçümlenebilir olması tüm dinamikleri değiştiriyor. Gerek sosyal medya gerekse dijital mecra iletişimlerimizin geri dönüşleri memnuniyet verici.</p>
<p><i>Kişi başı erişim maliyetlerinin geri dönüşlerini düşündüğümüzde TV’de farklılaşan projelere de inanıyoruz. Özellikle Anadolu’da lokasyonel outdoor ve radyo kullanımlarında da geri dönüşler çok başarılı ve maliyet avantajı sağlıyor.</i></p>
<p>Yıllık reklam iletişimi bütçemizin %20’sini dijital mecralara ayırıyoruz. Dijitalde pek çok farklı reklam modeliyle farklı iş hedeflerine yönelik çalışmalar yapıyoruz. Dijital mecraların kullanımı yaygınlaştıkça, markalar müşterinin ilgisini çeken uygulamalarını artırdıkça bu mecralardaki ortam daha rekabetçi hale geliyor ve elbette fiyatlar yükseliyor. Dijitalin avantajı, gerçekten dokunmayı istediğiniz kitleye ulaştığınıza her mecradan daha fazla emin olabilmek, yatırımlarınızı anlık yönetebilmek ve müşteri davranışına göre acil aksiyonlar alabilmek ve en önemlisi yaptığınız çalışmaları ölçümleyebilmek. Doğru hedeflerle ve detaylı çalışmalarla yola çıkıldığı zaman, dijital reklam çalışmalarının maliyetleri hakkını veriyor.</p>
]]></content:encoded>
					
		
		
		<post-id xmlns="com-wordpress:feed-additions:1">60648</post-id>	</item>
		<item>
		<title>Yenilenen Evmanya E-Dergi&#8217;den Ziyaretçi Rakamları [İnfografik]</title>
		<link>https://sosyalmedya.co/evmanya-e-dergi/</link>
					<comments>https://sosyalmedya.co/evmanya-e-dergi/#comments</comments>
		
		<dc:creator><![CDATA[Bahadır Atasoy]]></dc:creator>
		<pubDate>Tue, 21 Feb 2012 13:50:29 +0000</pubDate>
				<category><![CDATA[E-Ticaret]]></category>
		<category><![CDATA[Infographic]]></category>
		<category><![CDATA[Ev Dekorasyon]]></category>
		<category><![CDATA[Evmanya]]></category>
		<category><![CDATA[Evmanya E-dergi]]></category>
		<category><![CDATA[Haberler]]></category>
		<category><![CDATA[Infografik]]></category>
		<category><![CDATA[Sosyal Medya]]></category>
		<guid isPermaLink="false">http://sosyalmedya.co/?p=24525</guid>

					<description><![CDATA[Evmanya, Nisan 2011'den bu yana aylık olarak Evmanya E-dergi isimli bir dijtal dekorasyon dergisi yayınlıyor. Dergi, Şubat sayısı ile birlikte okuyucularının karşısına yeni tasarım ve alt yapısı ile çıkıyor. Evmanya E-Dergisi, dekorasyon konusunda son trendlerden...]]></description>
										<content:encoded><![CDATA[<p>Evmanya, Nisan 2011&#8217;den bu yana aylık olarak Evmanya E-Dergi isimli bir dijtal dekorasyon dergisi yayınlıyor. Dergi, Şubat sayısı ile birlikte okuyucularının karşısına yeni tasarım ve alt yapısı ile çıkıyor.</p>
<p>Evmanya E-Dergisi, dekorasyon konusunda son trendlerden haberdar ederken, okuyucularına evleri için stil ve kombin önerileri sunuyor. Ev dekorasyonu konusunda uzman bir ekip tarafından hazırlanan dergide ev trend, stil önerileri, pratik fikirler, dekorasyon turu ve özel röportajlardan oluşan pek çok bölüm yer alıyor.</p>
<p><img decoding="async" loading="lazy" class="alignnone size-large wp-image-24526" title="Evmanya E-dergi 10. Sayı Kapak" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2012/02/Evmanya-E-dergi-10.-Sayı-Kapak-590x368.jpg" alt="" width="590" height="368" srcset="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2012/02/Evmanya-E-dergi-10.-Sayı-Kapak-590x368.jpg 590w, https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2012/02/Evmanya-E-dergi-10.-Sayı-Kapak-300x187.jpg 300w, https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2012/02/Evmanya-E-dergi-10.-Sayı-Kapak.jpg 960w" sizes="(max-width: 590px) 100vw, 590px" /></p>
<p>Yeni tasarım ve alt yapısı ile tamamen dijital bir platformda yayınlan dergi, iPad ve iPhone için de keyifli bir okuma deneyimi sunuyor. İnteraktif bir alt yapı ile okuyucusu ile buluşan Evmanya E-dergi’de video oynatma, sosyal medya paylaşımı ve tek bir tık ile ürün satın almaya gibi okuyucu etkileşimini artıracak dijital uygulamalara yer veriliyor.</p>
<p>Evmanya tarafından, yenilen e-derginin şu zamana kadar ki verilerinin yer aldığı bir infografik yayınlandı. 6.487.692 sayfa görüntülenmesine ulaşan Evmanya E-Dergi&#8217;nin 9 aylık yayın hayatı boyunca ulaştığı tiraj rakamı 53.274.</p>
<p>Her ayın 15&#8217;inde yayınlanan Evmanya E-Dergi&#8217;nin Şubat sayısına <a href="http://dergi.evmanya.com/" target="_blank">bu linkten</a> ulaşabilirsiniz.</p>
<p><img decoding="async" loading="lazy" class="alignnone size-full wp-image-24530" title="e-dergi-infografik" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2012/02/e-dergi-infografik.jpg" alt="" width="640" height="1785" srcset="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2012/02/e-dergi-infografik.jpg 640w, https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2012/02/e-dergi-infografik-590x1645.jpg 590w" sizes="(max-width: 640px) 100vw, 640px" /></p>
]]></content:encoded>
					
					<wfw:commentRss>https://sosyalmedya.co/evmanya-e-dergi/feed/</wfw:commentRss>
			<slash:comments>1</slash:comments>
		
		
		<post-id xmlns="com-wordpress:feed-additions:1">24525</post-id>	</item>
		<item>
		<title>Online Alışverişi 2012’de Neler Bekliyor? [Dosya]</title>
		<link>https://sosyalmedya.co/online-alisveris-2012-dosya/</link>
					<comments>https://sosyalmedya.co/online-alisveris-2012-dosya/#comments</comments>
		
		<dc:creator><![CDATA[Fulya Çimen]]></dc:creator>
		<pubDate>Thu, 13 Oct 2011 10:51:21 +0000</pubDate>
				<category><![CDATA[Dosya Konusu]]></category>
		<category><![CDATA[E-Ticaret]]></category>
		<category><![CDATA[İş Dünyası]]></category>
		<category><![CDATA[1V1Y]]></category>
		<category><![CDATA[Demet Mutlu]]></category>
		<category><![CDATA[Dosya]]></category>
		<category><![CDATA[Evmanya]]></category>
		<category><![CDATA[Gizem Burteçin]]></category>
		<category><![CDATA[Gülfem Toygar]]></category>
		<category><![CDATA[Hepsiburada]]></category>
		<category><![CDATA[Limango]]></category>
		<category><![CDATA[Markafoni]]></category>
		<category><![CDATA[Online Alışveriş]]></category>
		<category><![CDATA[Sina Afra]]></category>
		<category><![CDATA[Trendyol]]></category>
		<guid isPermaLink="false">http://sosyalmedya.co/?p=17037</guid>

					<description><![CDATA[2011’de sektör birçok yerli ve yabancı yatırımcı aldı; Türkiye’de birçok ilkleri gerçekleştirdi. Bu yıl sektörün öncülerinden Markafoni ayakkabı satış sitesi olan Zizigo’yu ve kozmetik satış sitesi olan MissPera’yı hayata geçirdi. Bekleyen başka projeler de sektör dedikoduları arasında.]]></description>
										<content:encoded><![CDATA[<p>Söz konusu alışveriş olunca başta kadınlar olmak üzere herkes her şeye hazır aslında. Alışverişin mağazada yapılanı kadar online yapılanı da makbul artık. Günümüz insanının zamanı kıymetli ne de olsa. İnternetten bakıyor, beğeniyor ve bir butonla alıp adresine teslim ettiriyor. Daha ne isteriz ki? Gelişen sektörde müşteri memnuniyeti de üst seviyede. Ürün değiştirmek ya da iade etmek, ürünü almak kadar kolay artık.</p>
<p>Hal böyle olunca geçen sene ‘online alışveriş patlayacak’ haberleri kendini doğruladı; 2011 neredeyse bir online alışveriş yılı olarak geçti. Yeni markaların yanı sıra hali hazırdaki markaların kategori bazlı websiteleri de girdi pazara. Astronomik rakamlarda büyüme yaşandı ve cirolar gerçekleşti. Malzeme iyi, rekabet kızgın bu sektörde.</p>
<p>2011’de sektör birçok yerli ve yabancı yatırımcı aldı; Türkiye’de birçok ilkleri gerçekleştirdi. Bu yıl sektörün öncülerinden Markafoni ayakkabı satış sitesi olan <a href="https://sosyalmedya.co/zizigo/" target="_blank">Zizigo</a>’yu ve kozmetik satış sitesi olan <a href="https://sosyalmedya.co/misspera/" target="_blank">MissPera</a>’yı hayata geçirdi. Bekleyen başka projeler de sektör dedikoduları arasında. Limango, LimangoTECH ve limangoKIDS’i açtı. <a href="http://www.trendyol.com" target="_blank">Trendyol</a> yeni yatırım anlaşmaları yaparken moda sektörüne dair de birçok başarılı çalışmaya imza attı. <a href="https://sosyalmedya.co/1v1y-acildi/" target="_blank">1v1y.com</a> da sektöre yeni soluk getirenlerden.  Gelişmeler sadece giyim kategorisinde yaşanmadı tabii. <a href="http://www.hepsiburada.com" target="_blank">Hepsiburada.com</a> yeni yatırımları ile 2012’ye çoktan hazırken, ev dekorasyonu konusunda satış yapan siteler de yükselen bir trend yakaladı.</p>
<p>Biz her geçen gün bir başka alışveriş sitesinin açılış haberini okurken sektörün parlak markalarının kurucuları anlattı, anlatmakla kalmadı oldukça iddialı açıklamalarda bulundu; online alışveriş 2011’i nasıl geçirdi, 2012’den neler bekliyor diye merak edenler için de keyifli bir dosya oldu. Zaten bir patlama yaşaması beklenen sektör 2011’i gayet güzel geçirmiş, 2012’den de son derece umutlu. Umutlu demek hafif kalır aslında. Sektör 2012’de çığır açmaya hazırlanıyor gibi görünüyor. Tabii herşey tüketicinin elinde&#8230; Görüşlere geçmeden önce online alışveriş konusunda tüketiciler nerede duruyor, ona da bakmak gerek.</p>
<h3>Türkiye’de yaklaşık 4.7 milyon kişi internet üzerinden alışveriş yapıyor!</h3>
<p>Ipsos KMG’nin Türkiye temsili 4000 kişi ile yürüttüğü yüz yüze görüşmelerle yapılan, Türkiye’de internet penetrasyonu ve kullanım alışkanlıklarını ortaya çıkarmak için yürüttüğü araştırmanın sonuçlarına göre Türkiye’de yaklaşık 4.7 milyon kişi internet üzerinden alışveriş yapıyor. Online alışverişçilerin sayısı geçen seneye göre 500 bin artamış hatta. Tahmin edin bu değişimin arkasında kimler var? Tabii ki kadınlar! :) Online alışveriş siteleri için en doğru laf: “&#8230;Ve Tanrı kadını yarattı” olsa gerek. Raporda başka ilginç sonuçlar da var.</p>
<p>Bu seneki online alışverişçilerde de geçen sene olduğu gibi yine AB üst sosyo-ekonomik statü grubu ve 25-34 yaş grubu başı çekiyor. Ancak daha önce tereddüt ile yaklaşan başka demografik gruplar da yavaş yavaş online alışverişe ısınıyor.</p>
<p>Ipsos KMG Medya Araştırmaları Genel Müdürü Yaprak Aykan 2010 yılında internet kullanan kadınların online alışveriş yapma oranınınortalamanın az da olsa üzerşne çıktığını söylüyor. Bu değişimin ve gelişimin başlıca sorumlusu online ürün ve şehir fırsat siteleri. Kadınların giyim alışverişine düşkünlüğü malum. Sosyal hayatı da ağırlıklı olarak kadınlar yönlendiriyor. Söz konusu kadınlar olunca İnternetten on-line satın alınan ürünlerde de ayakkabı, %13.3’lük bir oranla ikinci sırada. Birinci sıra ise tabii ki elektroınik aletler.</p>
<p><img decoding="async" loading="lazy" class="alignnone size-full wp-image-17038" title="Online Alışveriş" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2011/10/Online-Alışveriş.png" alt="" width="450" height="359" srcset="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2011/10/Online-Alışveriş.png 450w, https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2011/10/Online-Alışveriş-300x239.png 300w" sizes="(max-width: 450px) 100vw, 450px" /></p>
<p><em>Kaynak: Ipsos KMG Internet Kullanım Alışkanlıkları Araştırması. </em></p>
<h3>İnternetten online satın alınan ürünler (%)</h3>
<p><img decoding="async" loading="lazy" class="alignnone size-full wp-image-17039" title="Online Alışveriş" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2011/10/Online-Alışveriş1.png" alt="" width="292" height="590" srcset="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2011/10/Online-Alışveriş1.png 360w, https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2011/10/Online-Alışveriş1-148x300.png 148w" sizes="(max-width: 292px) 100vw, 292px" /></p>
<p><em>Baz: 1670 birey, ayda bir ve daha sık internete giren bireyler</em></p>
<p><em>Kaynak: Ipsos KMG Internet Kullanım Alışkanlıkları Araştırması. </em></p>
<h3>En çok üye olunan alışveriş siteleri:</h3>
<p><img decoding="async" loading="lazy" class="alignnone size-full wp-image-17040" title="Alışveriş Siteleri" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2011/10/Alışveriş-Siteleri.png" alt="" width="259" height="333" srcset="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2011/10/Alışveriş-Siteleri.png 360w, https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2011/10/Alışveriş-Siteleri-233x300.png 233w" sizes="(max-width: 259px) 100vw, 259px" /></p>
<p><em>Baz: 342 birey, on-line alışveriş yapan bireyler, </em><em>Kaynak: Ipsos KMG Internet Kullanım Alışkanlıkları Araştırması</em></p>
<p><strong><em>Araştırma Hakkında:</em></strong></p>
<p><em>Araştırma data süreci Mayıs – Haziran 2011’de tamamlandı, Temmuz ayında raporlandı. “İnternet Kullanım Alışkanlıkları Araştırması” Ipsos KMG’nin Türkiye’yi temsil edecek şekilde seçilmiş Hane Tüketim Paneli Örneklemi üzerinde yürütülmüştür.</em></p>
<p>&#8211;          <em>İlk aşamada Türkiye’yi aşağıdaki gruplarda temsil edecek şekilde seçilmiş 4000 bireye öncelikle internet penetrasyonu ve internet kullanım sıklık bilgisi sorulmuştur.</em></p>
<ul>
<li><em>Kent/kır</em></li>
<li><em>Cinsiyet</em></li>
<li><em>12+ Yaş </em></li>
<li><em>SES </em></li>
</ul>
<p>&#8211;          <em>İkinci aşamada, interneti genel olarak ayda bir ya da daha sık kullandığını belirten 1670 bireyle hanelerde yüz yüze görüşmeler yapılarak “İnternet Kullanım Alışkanlıkları ” tespit edilmiştir.</em></p>
<h3>13 ülkede faaliyet gösteren global bir e-ticaret markası olacağız</h3>
<figure id="attachment_17043" aria-describedby="caption-attachment-17043" style="width: 200px" class="wp-caption alignleft"><img decoding="async" loading="lazy" class="size-full wp-image-17043" title="Sina Afra" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2011/10/Sina-Afra.png" alt="" width="200" height="275" /><figcaption id="caption-attachment-17043" class="wp-caption-text">Sina Afra, Markafoni Yönetim Kurulu Başkanı</figcaption></figure>
<p><strong>Sina Afra, <em>Markafoni Yönetim Kurulu Başkanı</em></strong></p>
<p>Türkiye’nin ilk ve lider özel alışveriş kulübü markafoni 2010’da %700 oranında büyümüştü ve bu hızlı büyüme bu yıl da devam ediyor. markafoni için 2011 yılı, markafoni grup şirketlerine hem yurtiçinden hem de yurtdışından yeni şirketlerin katıldığı ve yatırımların alındığı önemli bir yıl oldu. Şu an 32 bin metrekarelik, günlük 50 bin paket gönderim kapasitesi olan lojistik merkezinden hizmet veriyor. Nisan 2011’de markafoni grup şirketleri bünyesinde Türkiye’nin en büyük online ayakkabı mağazası Zizigo.com kuruldu. Temmuz 2011’de ise 129 ülkede faaliyet gösteren multimedya devi Naspers’a bağlı MIH-Allegro tarafından markafoni hisselerinin %70’e yakını satın alındı. Bu yatırım markafoni’nin global bir marka olma sürecini hızlandırdı. Türkiye’nin yanı sıra Avustralya, Ukrayna ve Yunanistan’da faaliyet gösteren markafoni, Polonya’da da açıldı. Ayrıca Türkiye’nin ilk ve lider özel alışveriş kulübü olarak da kızışan rekabet ortamında liderliğini korumak için marka konumlandırması gerçekleştirdi. Eylül 2011’de marka konumlandırma çalışmasının ardından “Her alışveriş bir aşk” sloganını taşıyan, “markafonik aşk” temalı kitlesel iletişim kampanyası yayına girdi. Bunun yanı sıra artık gelenekselleşen Ünlüler Kampanyası Hande Ataizi, Ivana Sert, Tuba Ünsal, Burcu Esmersoy-Fırat Çelik, Ebru Şallı, ve Tuğçe Kazaz gibi isimlerle devam etti. Moda ve yaşam tarzı sunan markafoni’nin <strong>2010’dan beri üstlendiği Istanbul Fashion Week Online Fashion Sponsorluğu bu yıl da devam etti. IFW’de yaşananlar dakika dakika </strong>http://blog.markafoni.com’da modaseverlerle paylaşıldı. Bu sponsorluk 2012’de de devam edecek. Son olarak markafoni grup şirketleri bünyesinde Türkiye’nin bir numaralı kozmetik ve parfüm sitesi olmayı hedefleyen MissPera.com da açıldı.</p>
<p><strong>Markafoni grup şirketleri, Türkiye’nin önde gelen e-ticaret holdinglerinden biri olacak</strong></p>
<p>2012’de de %100 müşteri memnuniyetini sağlamaya yönelik yatırımlarımızın yanı sıra yurtiçinde yeni şirket yatırımları gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Yeni şirketlerle büyüyen markafoni grup şirketleri, Türkiye’nin önde gelen e-ticaret holdinglerinden biri olacak. Bunun yanı sıra önümüzdeki dönemde 8 ülkede daha faaliyete geçmeyi düşünüyoruz. Böylece 13 ülkede faaliyet gösteren global bir e-ticaret markası olacağız. 2012 yılında da markafoni büyümeye devam edecek. E-ticaret sektörünün geneli açısından 2012 yılının pazara yerli ve yabancı büyük oyuncuların katılacağı, hareketli bir yıl olacağını tahmin ediyoruz.</p>
<h3>Bugüne kadar 50 milyon dolarlık yatırım aldık</h3>
<figure id="attachment_17044" aria-describedby="caption-attachment-17044" style="width: 200px" class="wp-caption alignright"><img decoding="async" loading="lazy" class="size-full wp-image-17044" title="Demet Mutlu" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2011/10/Demet-Mutlu.png" alt="" width="200" height="275" /><figcaption id="caption-attachment-17044" class="wp-caption-text">Demet Mutlu, Trendyol Kurucusu ve Genel Müdürü</figcaption></figure>
<p><strong>Demet Mutlu, <em>Trendyol Kurucusu ve Genel Müdürü</em></strong></p>
<p>2011 trendyol.com ve internet sektörü için cok önemli bir yıldı; hatta kırılma noktasıydı. Birçok ilkler ve gurur verici gelişmeler yaşandı; lansmanlar, yurtdışı açılımları, yeni yatırımlar, basarili çıkışlar yapıldı.</p>
<p>E-ticaret ülkemizde her geçen gün daha da popülerlik kazanıyor ve internetten alışveriş yapan insanların sayısı her geçen gün artıyor. 2011’in ilk yarısında yaklaşık 6 milyon kişi internetten alışveriş yaptı. Biz açıldığımız günden itibaren en çok müşteri deneyimine odaklandık. 2011 yılında da olumlu sonuçlarını almaya devam ettik ve üye sayımızı 4 milyona çıkardık.</p>
<p>2011’de dünya devlerinden Perkins Caufield &amp; Byers ve Tiger Global Company’ trendyol.com’a 26 milyon dolarlık yatırımda bulundu ve bu yatırım ile birlikte bugüne kadar 50 milyon dolarlık yatırım almış olduk. Yine 2011’de Türkiye’de ilk defa Facebook üzerinden alışveriş imkanını yarattık. Trendyol.com olarak yine bir ilki gerçekleştirdik ve kendi moda markamızı yarattık. Koleksiyonları hazırlarken üyelerimizin seçimlerini ve sezon trendlerini dikkate alıyoruz. Çok kısa sürede en çok talep gören markalardan birisi oldu.</p>
<p>Tasarımcılar ile ilk olarak çalışmaya başlayan ve Türk tasarımcıları en çok destekleyen moda sitesi olarak hem sitemizde tasarımcı kategorisini sürekli hale getirdik; hem de Simay Bülbül ve Paris Fashion Week’te Arzu Kaprol defilelerine sponsor olarak desteğimizi sürdürdük. 2011’de çok güzel projelere çok önemli iş ortakları ile imza attık. Vodafone, Vogue, Mastercard, Çiçeksepeti.com ve Coca Cola ile yaptığımız işbirlikleri her iki tarafın müşterilerini çok yönlü pazarlama kampanyaları ile buluşturarak karşılıklı değer yarattı.</p>
<p><strong>2012’de yabancı oyuncuların sektöre girmesini bekliyoruz</strong></p>
<p>E-ticaret sektöründe 2011’de gerçekleşen artışın 2012 yılında daha da artan bir ivmeyle devam etmesini öngörüyoruz. Internet kullanımı ve online alışverişte rakamlarda çift haneli hatta bazı kategorilerde 3 haneli  büyümeler bekliyoruz. 2011, uluslararası yatırımcıların gözlerini Türkiye’ye çevirdiği bir yıl oldu. 2102’de de yabancı oyuncuların sektöre gireceğini öngörüyoruz. Ayrıca dikey sitelerin sayısında da artış bekliyoruz.</p>
<p>İnternet kullanımında Avrupa’da 5. sıradayız. 35 milyon internet kullanıcısı var ve çok genç bir nüfusa sahibiz. Bu nedenle online alışveriş yakın vadede daha da yaygınlaşacak. Diğer taraftan “sosyal” in artık konuşmalardan çıkıp, aksiyona dönmeye başladığı yıl olacak gibi görünüyor; yani Facebook fanlarınızla ne yapıyorsunuz, ilişkiyi nasıl aksiyona çevirebiliyorsunuz, bunlar belirleyici olacak.</p>
<p>2012 yılında odağımızda yine üyelerimiz ve onların mutluluğu olacak; teknolojiye  ve ekibimize yatırımlarımız da devam edecek. 2012 yılına yönelik önemli  projeler de planlıyoruz. Detaylar netleştikçe planlarımızı sizlerle heyecanla paylaşıyor olacağız.</p>
<h3>2012’de 1,5 milyon üye ve 100 milyon TL ciro hedefliyoruz</h3>
<figure id="attachment_17045" aria-describedby="caption-attachment-17045" style="width: 200px" class="wp-caption alignleft"><img decoding="async" loading="lazy" class="size-full wp-image-17045" title="Gizem Burteçin" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2011/10/Gizem-Burteçin.png" alt="" width="200" height="275" /><figcaption id="caption-attachment-17045" class="wp-caption-text">Gizem Burteçin, 1V1Y.com Genel Müdürü</figcaption></figure>
<p><strong>Gizem Burteçin, <em>1V1Y.com Genel Müdürü</em></strong></p>
<p>Perakende sektörünün önde gelen kişileri olan ortaklarımız senelerdir Türk tüketicisini tanımakta ve beklentilerini karşılayan ürünler sunmaktadır. Son 10 yıla baktığımızda cadde mağazacılığı ve AVM’lerin gelişerek tüketicilerin ihtiyaç ve sosyal yaşantısını karşılayan yapılar olarak hayatımıza girdiğini görüyoruz. Şimdi benzer bir dönüşüm internetin yaygınlaşması ile yaşanıyor. İşimizi internetten yaparken, yemeğimizi internetten sipariş veriyor, banka ödemelerini bankaların online şubelerinden gerçekleştiriyor, Facebook, Twitter gibi sosyal paylaşım sitelerinde sosyalleşiyoruz. Alışveriş ise hem bir ihtiyaç hem de bir sosyalleşme aracı; dolayısı ile bu dönüşüme kayıtsız kalmamız beklenemezdi.</p>
<p><strong>2012 taşların yerine oturacağı bir sene olacak </strong></p>
<p>Ortaklarımızın marka birikimlerini bu yeni alana taşıyarak 1V1Y markası ile üyelerimize en iyi markaların sezon ürünleri ile yüzlerce markanın fırsat ürünlerini avantajlarla satın alabilecekleri bir platform oluşturduk.</p>
<p>2011 senesinin son çeyreğinde sektöre hızlı bir giriş yaptığımızı düşünüyoruz ve 2012 senesini 1,5 milyon üye ve 100 milyon TL ciro hedefimizi gerçekleştirerek tamamlamayı hedefliyoruz. 2012 senesinde üyelerimize artı değer sunacak pek çok konuda öncü rol oynayacağımızı söyleyebiliriz.</p>
<p>2012 senesi e-ticarette rekabetin yoğun olarak yaşanacağı ve sektördeki oyuncuların her alanda kendilerini geliştirecekleri yani genel anlamıyla taşların yerine oturacağı bir sene olacak. Yeni girişimlerden ziyade artan rekabet ile birlikte mevcut oyunculardan gerek mevcut sitelerinde gerekse dikey modellerde yeni atılımlar bekliyoruz. Ayrıca sektörde irili ufaklı pek çok firma arasında konsolidasyon olacağını öngörüyoruz. Bizim iş modelimiz ise rakiplerimizden oldukça farklı, dolayısı ile rekabetimiz üyelerimize daha iyi ürün, içerik ve hizmet sunabilmek adına kendi içimizde olacak.</p>
<h3>2012’nin 2011’den bile daha iyi olacağına inanıyorum<strong> </strong></h3>
<figure id="attachment_17046" aria-describedby="caption-attachment-17046" style="width: 200px" class="wp-caption alignright"><img decoding="async" loading="lazy" class="size-full wp-image-17046" title="Gülfem Toygar" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2011/10/Gülfem-Toygar.png" alt="" width="200" height="275" /><figcaption id="caption-attachment-17046" class="wp-caption-text">Gülfem Toygar, limango Türkiye Genel Müdürü</figcaption></figure>
<p><strong>Gülfem Toygar, <em>limango Türkiye Genel Müdürü</em></strong></p>
<p>2011 limango açısından çok başarılıydı. Ciddi bir ivme ile iş hacmimizi artırdık. Bu yılı hem büyüme hem de iş derinliği anlamında daha da kuvvetlendirerek bitirmeyi planlıyoruz. Private shopping’in öncü markalarından biri olmak büyük bir sorumluluk. Biz limango olarak bu sorumluluk bilinciyle her gün ailemizi büyütmeye devam ediyoruz. Bugün, günde ortalama 20’nin üzerinde farklı marka ile 1000’in üzerinde yeni ürünü son kullanıcılarımızla buluşturuyoruz.  Son dönemde büyük ilgi gören limangoKIDS ve limangoTECH yatay sitelerimizi hayata geçirdik. limango.com.tr’de yer alan limango Designers Studio’yu moda ve tasarım tutkunlarıyla buluşturduk. iPhone ve masaüstü uygulamamız olan limangoBLUE üzerinden üyelerimizin nerede olurlarsa olsunlar limango’ya ulaşmalarını sağlıyoruz. Geçtiğimiz haftalarda ise yine üyelerimiz tarafından çok beğenilen videolu kampanya projesini başlattık. Bazı kampanyalarda gördüğünüz “video” ikonuna tıkladığınızda, modelin ekranda hareket ettiğini göreceksiniz. İlk kez limango’da görebileceğiniz bu uygulama ile alışverişe hareket kattık ve daha keyifli hale getirdik.</p>
<p><strong>2012 için hedefimiz, private shopping sektöründe tek isim olmak</strong></p>
<p>2012 için orta dönem hedefimiz, private shopping sektöründe tek isim olmak. Uzun vadede ise müşterilerimizin karşısına birçok yeni ve farklı sistem, servis ve ürünle çıkmak. Sektörümüz çok dinamik. Yeni projelerle müşteri memnuniyetini odaklı ilerliyoruz. Hedefimiz, yeni servisler ve hizmetler yaratarak mevcut hizmet kalitemizi artırmak. Özel alışveriş platformlarının 2010 yılında hizmet sunan fırsat sitelerinin katılımıyla büyüme daha da farkedilir hale geldi. 2012 yılında bu büyümenin devam edeceğini, köklü ve büyük platformların özgün projeleriyle sektördeki yerlerini daha da sağlamlaştıracağını düşünüyorum. Önümüzdeki yıl, her gün bir yenisi açılan özel alışveriş ve fırsat siteleri yerine uzun soluklu stratejilere yatırım yapan, sektörde bilinen, deneyimli, üye memnuniyetine önem veren, ödeme güvenliğini garanti altına almış şirketler konuşulacak.</p>
<p><strong>Çok açık fikirli, teknolojiyi ve akıllı alışverişi seven bir halkız </strong></p>
<p>2012 yılı limango için önemli bir yıl olacak. Yeni teknolojiler kullanarak, müşterilerimizin daha rahat ve daha keyifli alışveriş yapmalarını sağlayacağız. Ürün çeşit ve avantajlarımız daha da artacak. Yeni geliştirdiğimiz iş modellerini hayata geçirerek, müşterilerimize farklı ve güzel alışveriş deneyimleri yaşatacağız.Yeni yılın sekytör için de iyi bir yıl olacağına inanıyorum. Yeni nesil gittikçe e-ticaret ile daha fazla kaynaşıyor. Yeni modellere çok çabuk uyum sağlıyoruz. Çok açık fikirli ve teknolojiyi ve akıllı alışverişi seven bir halkız. Onun için 2012’nin 2011’den bile daha iyi olacağına inanıyorum.</p>
<h3>Mobil ürünlerden ve tablet PC’lerden alışveriş çok daha fazla yaygınlaşacak</h3>
<figure id="attachment_17047" aria-describedby="caption-attachment-17047" style="width: 200px" class="wp-caption alignleft"><img decoding="async" loading="lazy" class="size-full wp-image-17047" title="Aytuğ İğneli" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2011/10/Aytuğ-İğneli.png" alt="" width="200" height="275" /><figcaption id="caption-attachment-17047" class="wp-caption-text">Aytuğ İğneli, Hepsiburada.com Genel Müdürü</figcaption></figure>
<p><strong>Aytuğ İğneli, <em>Hepsiburada.com Genel Müdürü</em></strong></p>
<p>2011’de öncelikle, temeli ‘’müşteri’’ olan dinamik, yenilikçi bir takım ve kurum kültürü yarattık. Bunun yanı sıra tedarikçi ilişkilerimizi güçlendirdik. Bizim için diğer önemli konulardan biri de IT yatırımlarıydı. Sistem alt yapılarının yanı sıra site tasarımını da yeniledik.  Müşterilerimizin aradığı ürünü rahatça bulacağı, sitede keyifle vakit geçireceği yeni yazılım ve uygulamaları hayata geçirerek, conversion rate’lerimizi ve ciromuzu artırdık. Pazarlama araçlarımızı, iletişim dilimizi yenileyerek farklılaştırdık. CRM alanında önemli yatırımlar gerçekleştirdik. Büyümenin doğal sonucu olarak, lojistik merkezi yatırımlarımızı da gerçekleştirdik. Ofisimizle beraber 3.700 m2’lik alandan, kapasitesi 13.000 m2’ye ulaşan yeni lojistik merkezimize taşındık.</p>
<p><strong>2012’de de yeni oyuncuların pazara gireceğini düşünüyoruz </strong></p>
<p>2011, teknolojinin ve internetin gelişimiyle paralellik gösteren e-ticaret için de hızla büyümenin gerçekleştiği bir yıl oldu. Hem kurulan yeni online alışveriş siteleri, hem de birçok fırsat sitesi e-ticaret sektöründe yerlerini aldı. Bu gelişmeleri ve trendleri yakından takip ederek yatırımlarımızı artırdık ve kendimizi 2012 yılına hazırladık. Bu yüzden 2012 yılı, yaptığımız tüm çalışmaların sonuçlarını alacağımız bir yıl olacak. 2012’de de yeni oyuncuların pazara gireceğini düşünüyoruz. Özellikle paket e-ticaret yazılımlarının artış göstermesiyle bu sayı gitgide artacak. Yaşadıkları deneyimlerin tüketicileri daha bilinçli hale getireceğini düşünüyoruz. Bu sebeple uyguladığımız müşteri odaklı stratejilerin daha çok önem kazanacağına inanıyoruz.</p>
<p><strong>E-ticarette bizi yeni iş modelleri bizi bekliyor olacak </strong></p>
<p>Şu anda birkaç iphone uygulaması dışında online alışveriş sitelerinde mobil’in ve tablet PC’nin kullanılması henüz yaygınlaşmadı. Bu nedenle 2012, mobil ve tablet PC uygulamalarla sektörü daha ileri taşıyacağımız bir yıl olacak.</p>
<p>2012 temel tüketim  satışını arttıracağımız bir yıl olacak. Özellikle Ramazan ayında temel tüketim kategorisinde yaptığımız yatırımlar sonucunda gerçekleşen satış grafiği bu düşüncemizi  doğrular nitelikte. Temel tüketimin B2C pazarında önemli bir yeri olduğunu düşünürsek, bu alanda yatırımlarımızı gerçekleştirmemiz kaçınılmaz. Ayrıca sosyal medyanın her geçen gün önem kazandığı günümüzde, bu alanda pazarlama ve reklam yatırımlarımızın da artacağını söyleyebiliriz. Değişen teknoloji ve müşteri ihtiyaçları sektörü daima ileriye taşıyor. Tabii bu süreçte online alışveriş alışkanlıkları da değişim gösteriyor. E-ticaretin geleceğinin oldukça parlak olduğu gayet açık.</p>
<p>Müşteri online alışverişte deneyim kazandıkça daha tecrübeli ve bilgili olmaya başladı. Bu sebeple 2012; dijital stratejilerin geliştirilmesi, sosyal ağların güçlendirilmesi ve müşteri ile kuvvetli bağ kurulmasının önem kazanacağı bir yıl olacak.</p>
<p><strong>E-ticaret yapan siteler için görsellik, fonksiyonellik ve tasarım ön planda olacak </strong></p>
<p>Yakın gelecekte e-ticaret yapan siteler için görsellik, fonksiyonellik ve tasarım ön planda olacak. Çünkü estetik konforla birleşince vazgeçilmez olacaktır. Zaten online alışverişin en büyük vaadi budur. Bunun dışında online alışveriş sektörü, erkek ve elektronik ağırlıklı yapısından biraz farklılaşarak moda ve giyim ürünlerinin de ön planda olduğu bir görünüme bürünmeye başladı.  Bu durum daha da ilerleyerek kadınların da ağırlıklı olduğu bir yapıya dönüşecek. Özellikle mobil ürünler ve tablet PC’ler son dönemde en çok gündemde olan teknolojiler arasında yer alıyor. Dolayısıyla mobil ürünlerden ve tablet PC’lerden alışveriş çok daha fazla yaygınlaşacak. Ayrıca bu teknolojilere uygun ödeme seçenekleri de gelişiyor.Bunun için e-ticaret sitelerinin  yazılımdan tasarıma, ödeme seçeneklerinden pazarlama stratejilerine kadar pek çok alanda yenilik yapmaları gerekecek. 2012’de online alışveriş kullanıcıları tablet PC ve mobil  uygulamalar sayesinde çok daha hızlı ve kolay alışveriş yapma imkanı bulacak.</p>
<h3>2012’de online alışveriş yapan kadınların erkeklerin oranını geçeceğini düşünüyoruz</h3>
<figure id="attachment_17048" aria-describedby="caption-attachment-17048" style="width: 200px" class="wp-caption alignright"><img decoding="async" loading="lazy" class="size-full wp-image-17048" title="Aslı Gökdere" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2011/10/Aslı-Gökdere.png" alt="" width="200" height="275" /><figcaption id="caption-attachment-17048" class="wp-caption-text">Aslı Gökdere, Evmanya.com Genel Müdür</figcaption></figure>
<p><strong>Aslı Gökdere, <em>Evmanya.com Genel Müdür</em></strong></p>
<p>2010’un sonlarına doğru kurulmuş bir şirket olarak 2011 bizim dönüm noktamızdı. 1. yaşımızı da kutladığımız bu günlerde 2011’i çok verimli geçirdiğimizi söyleyebiliriz. E-ticaret’in en önemli unsurları arasında yer alan back office sürecimizi tamamladık ve 2012’de hızlı bir yükseliş dönemi yaşamaya hazırız. <a href="http://Evmanya.com" target="_blank">Evmanya.com</a>’u her ay 200 binin üzerinde kişi ziyaret ediyor. Bu 2012 yılında 500 binlere ulaşmasını hedefliyoruz.</p>
<p>2011’de online alışveriş açısından çok güzel bir yıl geçirdik. 2012’de çok daha iyi bir yıl geçireceğimizi düşünüyoruz. Bizim için en önemlisi; online alışveriş yapan kadınların sayısı inanılmayacak derede büyük artış gösterdi, hergeçen gün de artıyor. 2012’de erkeklerin oranını geçeceğini düşünüyoruz. Online satın alma alışkanlıklarımız da büyük değişim gösteriyor. Biz ziyaretçilerimizin <a href="http://Evmanya.com" target="_blank">Evmanya.com</a> üzerinden evlerini döşemeye başladığını görüyoruz. Sepetlerindeki ürünler ile evlerini dekore ediyorlar. 2012’de bu çok daha yaygınlaşacak.</p>
<p>2012’nin hem online alışveriş hem de Evmanya.com için yükseliş yılı olacağını düşünüyoruz. 2012’de yapacağımız marketing çalışmalarıyla daha geniş kitlelere ulaşmayı hedefliyoruz. Yurt dışındaki dekorasyon akımlarını çok yakından takip ediyoruz.</p>
<h3>2011 yılında hedeflediğimiz rakamları %40 oranında artırdık</h3>
<figure id="attachment_17049" aria-describedby="caption-attachment-17049" style="width: 200px" class="wp-caption alignleft"><img decoding="async" loading="lazy" class="size-full wp-image-17049" title="Levent Onur" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2011/10/Levent-Onur.png" alt="" width="200" height="275" /><figcaption id="caption-attachment-17049" class="wp-caption-text">Levent Onur Arar, Orkatek Teknoloji Genel Müdürü</figcaption></figure>
<p><strong>Levent Onur Arar, <em>Orkatek Teknoloji ( Orka Group Teknoloji Şirketi) Genel Müdürü</em></strong></p>
<p>Her geçen zaman , internet kullanıcılarının e-ticarete doğru eğimi artmakta ve özellikle hazır giyim ürünlerinin satışı sanal ortamda hızlanmaktadır. 2011 yılı olarak hedeflediğimiz rakamlarımızı %40 oranında artırmış bulunuyoruz. Bu yükselen durum da, hazır giyim ürünlerinin e-ticaret platformunda önemli bir satış mecrası olduğunu ve sürekli genişlediğini göstermektedir.</p>
<p>2012 yılında sadece ayakkabı, parfüm, aksesuar, saat  gibi tek kategori ürün guruplarında satış yapan sitelerin artacağını öngörmekteyim. Bu da müşterilerin almak istediği ürüne daha hızlı ve detaylı bir koleksiyondan seçme şansı verecek. Birçok ürün ve ürün gurubuna yer veren sitelerin, her bir ürün gurubunla daha detaylı ilgilenemediği ve sektördeki üretici ve toptancılarında artık kolay bir şekilde e-ticaret sektörüne girebileceğinden bu alanda sektörleşmenin olacağına inanmaktayım.</p>
<p>2011 yılı içerisindeki satışlarımızı incelediğimizde, geçen senelere göre özellikle gömlek, t-shirt, bluz, triko gibi basic ürün guruplarından, satış ibresinin takım elbise, elbise, palto, gibi ağır ürün guruplarına kaydığını gördük. Bunun yanında da müşterilerimizin fiyat avantajlı ürünlerin dışında sezon ürünlerine de ilgisinin arttığını gözlemledik.</p>
<p>2012 yılı içerisinde özellikle internet servis sağlayıcıların internete kazandırdığı kullanıcılarla ve var olan kullanıcıların, e-ticaret platformunu kullanmaya başlamasının %8 &#8211; %10 gibi bir oranla dönüşüm olacağına inanıyorum. Bu oran da sektördeki tüm sitelerin cirolarına ve satışlarına artı olarak yansıyacaktır. Sektör olarak müşterimizi çok zor  kazanabiliyoruz ve kazandığımız her müşterimiz yeni 2 arkadaşını veya tanıdığını da bu sisteme yönlendirirken, her kötü hizmet alan müşterimiz de ulaşabileceği her arkadaşını ve tanıdığını e-ticaret sisteminden uzaklaştırmaya çalışmaktadır. Bir ürünü görmeden , dokunmadan, sanal ortamda sanal poslarla alan müşterileri, sistem adına kazanmak zorken, kaybetmek çok daha kolay. O nedenle biz <a href="http://www.modaelinizde.com" target="_blank">modaelinizde.com</a> ailesi olarak öncelikle müşterilerimize fiziki bir mağazadan alamayacağı kadar iyi bir hizmeti, tüm ekibimizle vermeye çalışıyoruz.</p>
]]></content:encoded>
					
					<wfw:commentRss>https://sosyalmedya.co/online-alisveris-2012-dosya/feed/</wfw:commentRss>
			<slash:comments>8</slash:comments>
		
		
		<post-id xmlns="com-wordpress:feed-additions:1">17037</post-id>	</item>
	</channel>
</rss>
