<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0"
	xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/"
	xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"
	xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
	xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"
	xmlns:sy="http://purl.org/rss/1.0/modules/syndication/"
	xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/"
	
	xmlns:georss="http://www.georss.org/georss"
	xmlns:geo="http://www.w3.org/2003/01/geo/wgs84_pos#"
	xmlns:media="http://search.yahoo.com/mrss/"
    xmlns:georss="http://www.georss.org/georss">

<channel>
	<title>Metrik arşivleri - Sosyal Medya</title>
	<atom:link href="https://sosyalmedya.co/tag/metrik/feed/" rel="self" type="application/rss+xml" />
	<link>https://sosyalmedya.co/tag/metrik/</link>
	<description>Türkiye&#039;nin sosyal medya platformu</description>
	<lastBuildDate>Fri, 09 Sep 2016 07:43:39 +0000</lastBuildDate>
	<language>tr</language>
	<sy:updatePeriod>
	hourly	</sy:updatePeriod>
	<sy:updateFrequency>
	1	</sy:updateFrequency>
	<generator>https://wordpress.org/?v=6.1.1</generator>
<site xmlns="com-wordpress:feed-additions:1">105142355</site>	<item>
		<title>Takip etmeniz gereken 5 pazarlama metriği</title>
		<link>https://sosyalmedya.co/takip-etmeniz-gereken-5-pazarlama-metrigi/</link>
		
		<dc:creator><![CDATA[Metin Özhan]]></dc:creator>
		<pubDate>Mon, 12 Sep 2016 09:00:40 +0000</pubDate>
				<category><![CDATA[Dijital Pazarlama]]></category>
		<category><![CDATA[Analitik]]></category>
		<category><![CDATA[Analiz]]></category>
		<category><![CDATA[Google]]></category>
		<category><![CDATA[Metrik]]></category>
		<category><![CDATA[Pazarlama]]></category>
		<category><![CDATA[ROI]]></category>
		<guid isPermaLink="false">http://sosyalmedya.co/?p=137109</guid>

					<description><![CDATA[Metrikler pazarlama stratejilerinin kilit noktasıdır ama çoğu firma başarıyı veya başarısızlığı hesaplarken metrikleri yanlış kullanıyor. Pazarlama seçeneklerinin ve stratejilerinin çoğalmasıyla firmalar rakiplerinin önüne geçmek için metrikleri çok daha iyi anlamak ve kullanmak zorunda kalıyorlar. Etkili bir strateji üretmek için aşağıda sıralayacağım önemli metrikleri aklınızda bulundurmayı unutmayın. ROI (Return on Investment &#8211; Yatırım Geri Dönüşümü) ROI en [&#8230;]]]></description>
										<content:encoded><![CDATA[<p>Metrikler pazarlama stratejilerinin kilit noktasıdır ama çoğu firma başarıyı veya başarısızlığı hesaplarken metrikleri yanlış kullanıyor.<span id="more-137109"></span></p>
<p>Pazarlama seçeneklerinin ve stratejilerinin çoğalmasıyla firmalar rakiplerinin önüne geçmek için metrikleri çok daha iyi anlamak ve kullanmak zorunda kalıyorlar. Etkili bir strateji üretmek için aşağıda sıralayacağım önemli metrikleri aklınızda bulundurmayı unutmayın.</p>
<p><strong>ROI (Return on Investment &#8211; Yatırım Geri Dönüşümü)</strong><br />
ROI en çok kullanılan ve muhtemelen en kolay anlaşılabilen formüldür. Basitçe yaptığınız yatırımın ne kadarının geri döndüğüdür.</p>
<p>Örneğin; bir firma Google Adwords için 5.000 TL’lik yatırım yapıyor. Bundan net kazancı ise 10.000 TL ise ROI’si yüzde yüzdür.</p>
<p><strong>CPA (Cost per Action &#8211; İşlem Başına Maliyet)</strong><br />
İşletmenin bir dönüş kazanmak için ödediği miktarı ölçen bir formüldür. En az riskli pazarlama metriğidir. Yani kullanıcı ürün satın alırsa veya doldurmasını istediğiniz bir formu doldurursa ödeme yapıyorsunuz.</p>
<p>Örneğin; bir firma SEO için 1000 TL yatırım yaptı. Bu SEO çalışmasından 100 yeni kullanıcı kazandı. Bu durum için CPA kullanıcı başına 10 TL olarak hesaplanır.</p>
<p><strong>ROAS (Return on Advertising Spend &#8211; Reklam Harcamasının Geri Dönüşümü)</strong><br />
Basitçe reklam çalışmalarına harcanan miktarın işlem sonunda getiriye oranıdır. Pazarlama kampanyalarının ne kadar başarılı olduğunu anlamak için en çok kullanılan yöntemdir.</p>
<p>ROI genel yatırımın geri dönüşümünü hesaplamada kullanılırken ROAS özel bir kampanyanın ne kadar işe yaradığını hesaplamak için kullanılır.</p>
<p>Örneğin; bir firma 20.000 TL’lik Google Reklamı yaptığında 60.000 TL kazanıyorsa ROAS = (60.000 &#8211; 20.000) / 20.000 = 2 olarak hesaplanır.</p>
<p><strong>CLV (Customer Lifetime Value &#8211; Müşteri Yaşam Boyu Değeri)</strong><br />
CLV’yi müşterinizin işinize olan ekonomik değeri olarak düşünün. Müşteriyi tek seferlik değil de müşteriniz olduğu süre içindeki değeri olarak hesaplayın.</p>
<p>CLV metriğiyle müşterinizin uzun vadedeki pazarlama stratejilerine olan etkisini de keşfedebilirsiniz.</p>
<p><strong>CRR (Customer Retention Rate &#8211; Müşteri Tutma Oranı)</strong><br />
CRR ile müşterinizin ne kadar sadık olduğunu öğrenebileceksiniz. Elinizdeki müşteriyi elde tutmak her zaman yeni müşteri kazanmaktan daha az maliyetlidir. Size sadık olan müşterileriniz elde tutmak için ne kadar çok çaba gösterirseniz geri dönüşü o kadar çok olacaktır.</p>
<p>Örneğin; işe başlarken 25 müşteriniz var. Daha sonra ise 10 yeni müşteri kazanıyorsunuz ama 7 müşteri kaybediyorsunuz. Süreç sonunda müşteri sayınız 28. CRR = (28 &#8211; 10) / 25 = yüzde 72 olarak hesaplanır.</p>
]]></content:encoded>
					
		
		
		<post-id xmlns="com-wordpress:feed-additions:1">137109</post-id>	</item>
		<item>
		<title>Eski CEO Williams Twitter&#8217;ın Sunduğu Verileri Yetersiz Buluyor</title>
		<link>https://sosyalmedya.co/twitter-olcumleme/</link>
		
		<dc:creator><![CDATA[Bahadır Atasoy]]></dc:creator>
		<pubDate>Tue, 25 Sep 2012 12:51:32 +0000</pubDate>
				<category><![CDATA[Haberler]]></category>
		<category><![CDATA[Twitter]]></category>
		<category><![CDATA[Evan Williams]]></category>
		<category><![CDATA[Metrik]]></category>
		<category><![CDATA[Ölçümleme]]></category>
		<category><![CDATA[Sosyal Medya]]></category>
		<category><![CDATA[Veri]]></category>
		<guid isPermaLink="false">http://sosyalmedya.co/?p=44441</guid>

					<description><![CDATA[Facebook'un aksine Twitter'ın sunduğu ölçümlemeler oldukça kısıtlı. Takipçi sayısının en büyük ölçü olduğu sosyal ağda retweetler, favorilere ekleme gibi metrikler de bulunuyor ancak bu ölçümleme ne markalar ne de kullanıcılar için yeterli değil.]]></description>
										<content:encoded><![CDATA[<p>Facebook&#8217;un aksine Twitter&#8217;ın sunduğu ölçümlemeler oldukça kısıtlı. Takipçi sayısının en büyük ölçü olduğu sosyal ağda retweetler, favorilere ekleme gibi metrikler de bulunuyor ancak bu ölçümleme ne markalar ne de kullanıcılar için yeterli değil. Facebook, sayfa yöneticilerine bir iletinin <strong>kaç kişi tarafından görüntülendiğini</strong> ve yayılımın ne kadarının organik, ne kadarının viral olduğuna dair bilgiler sunuyor. <strong>Peki Twitter bu konuda neler yapmalı?</strong></p>
<p>Bu soru Twitter&#8217;ın eski CEO&#8217;su ve kurucularından <strong>Evan Williams</strong>&#8216;a sorulmuş. <a href="http://mashable.com/2012/09/25/twitter-follower-count/" target="_blank">Mashable</a>&#8216;da yer bulan haberde, <a href="http://www.buzzfeed.com/" target="_blank">Buzzfeed</a>&#8216;in kurucusu Jonah Peretti ve Branch&#8217;ın kurucularından Josh Miller ile yaptığı toplantı sırasında Williams&#8217;a yöneltilen &#8216;<em>Aktif takipçi rakamları sunulmalı mı?</em>&#8216; sorusuna eski CEO&#8217;nun cevabı olumlu olurken, ancak bu bilginin de yeterli olmadığı dile getirilmiş.</p>
<p><img decoding="async" class="alignright size-medium wp-image-44454" title="Evan Willams" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2012/09/evan_williams-300x235.jpg" alt="" width="300" height="235" srcset="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2012/09/evan_williams-300x235.jpg 300w, https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2012/09/evan_williams.jpg 450w" sizes="(max-width: 300px) 100vw, 300px" />Halen sosyal ağın yönetim kurulunda bulunan Williams, aktif takipçi sayısını vermenin çok iyi bir fikir olduğunu dile getirirken, hesapların etkileşim gücünü ölçmek için daha net bilgilerin sunulması gerektiğini söylüyor.</p>
<p>Evan Williams&#8217;a göre en ideal ölçümleme (<em>tıpkı Facebook&#8217;ta olduğu gibi</em>) bir Twitter iletisinin kaç kişi tarafından görüldüğünü kullanıcılar ile paylaşılarak yapılabilir. Williams üçüncü parti yazılımların Twitter&#8217;dan daha iyi veriler sunabildiğini ve belki de bu sebeple şirketin yazılım geliştiricilere karşı bu kadar agresif olduğunu söylüyor.</p>
<p>Sosyal medyada etkilerini ölçümlemek ve günün sonunda ne kadar kişiye ulaştıklarını bilmek isteyen markalar için Williams oldukça verimli bir sistem öneriyor. Bakalım Twitter ilerleyen günlerde bu ekstra verileri sunmak için bir girişimde bulunacak mı?</p>
]]></content:encoded>
					
		
		
		<post-id xmlns="com-wordpress:feed-additions:1">44441</post-id>	</item>
	</channel>
</rss>
