<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0"
	xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/"
	xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"
	xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
	xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"
	xmlns:sy="http://purl.org/rss/1.0/modules/syndication/"
	xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/"
	
	xmlns:georss="http://www.georss.org/georss"
	xmlns:geo="http://www.w3.org/2003/01/geo/wgs84_pos#"
	xmlns:media="http://search.yahoo.com/mrss/"
    xmlns:georss="http://www.georss.org/georss">

<channel>
	<title>ROI arşivleri - Sosyal Medya</title>
	<atom:link href="https://sosyalmedya.co/tag/roi/feed/" rel="self" type="application/rss+xml" />
	<link>https://sosyalmedya.co/tag/roi/</link>
	<description>Türkiye&#039;nin sosyal medya platformu</description>
	<lastBuildDate>Fri, 09 Sep 2016 07:43:39 +0000</lastBuildDate>
	<language>tr</language>
	<sy:updatePeriod>
	hourly	</sy:updatePeriod>
	<sy:updateFrequency>
	1	</sy:updateFrequency>
	<generator>https://wordpress.org/?v=6.1.1</generator>
<site xmlns="com-wordpress:feed-additions:1">105142355</site>	<item>
		<title>Takip etmeniz gereken 5 pazarlama metriği</title>
		<link>https://sosyalmedya.co/takip-etmeniz-gereken-5-pazarlama-metrigi/</link>
		
		<dc:creator><![CDATA[Metin Özhan]]></dc:creator>
		<pubDate>Mon, 12 Sep 2016 09:00:40 +0000</pubDate>
				<category><![CDATA[Dijital Pazarlama]]></category>
		<category><![CDATA[Analitik]]></category>
		<category><![CDATA[Analiz]]></category>
		<category><![CDATA[Google]]></category>
		<category><![CDATA[Metrik]]></category>
		<category><![CDATA[Pazarlama]]></category>
		<category><![CDATA[ROI]]></category>
		<guid isPermaLink="false">http://sosyalmedya.co/?p=137109</guid>

					<description><![CDATA[Metrikler pazarlama stratejilerinin kilit noktasıdır ama çoğu firma başarıyı veya başarısızlığı hesaplarken metrikleri yanlış kullanıyor. Pazarlama seçeneklerinin ve stratejilerinin çoğalmasıyla firmalar rakiplerinin önüne geçmek için metrikleri çok daha iyi anlamak ve kullanmak zorunda kalıyorlar. Etkili bir strateji üretmek için aşağıda sıralayacağım önemli metrikleri aklınızda bulundurmayı unutmayın. ROI (Return on Investment &#8211; Yatırım Geri Dönüşümü) ROI en [&#8230;]]]></description>
										<content:encoded><![CDATA[<p>Metrikler pazarlama stratejilerinin kilit noktasıdır ama çoğu firma başarıyı veya başarısızlığı hesaplarken metrikleri yanlış kullanıyor.<span id="more-137109"></span></p>
<p>Pazarlama seçeneklerinin ve stratejilerinin çoğalmasıyla firmalar rakiplerinin önüne geçmek için metrikleri çok daha iyi anlamak ve kullanmak zorunda kalıyorlar. Etkili bir strateji üretmek için aşağıda sıralayacağım önemli metrikleri aklınızda bulundurmayı unutmayın.</p>
<p><strong>ROI (Return on Investment &#8211; Yatırım Geri Dönüşümü)</strong><br />
ROI en çok kullanılan ve muhtemelen en kolay anlaşılabilen formüldür. Basitçe yaptığınız yatırımın ne kadarının geri döndüğüdür.</p>
<p>Örneğin; bir firma Google Adwords için 5.000 TL’lik yatırım yapıyor. Bundan net kazancı ise 10.000 TL ise ROI’si yüzde yüzdür.</p>
<p><strong>CPA (Cost per Action &#8211; İşlem Başına Maliyet)</strong><br />
İşletmenin bir dönüş kazanmak için ödediği miktarı ölçen bir formüldür. En az riskli pazarlama metriğidir. Yani kullanıcı ürün satın alırsa veya doldurmasını istediğiniz bir formu doldurursa ödeme yapıyorsunuz.</p>
<p>Örneğin; bir firma SEO için 1000 TL yatırım yaptı. Bu SEO çalışmasından 100 yeni kullanıcı kazandı. Bu durum için CPA kullanıcı başına 10 TL olarak hesaplanır.</p>
<p><strong>ROAS (Return on Advertising Spend &#8211; Reklam Harcamasının Geri Dönüşümü)</strong><br />
Basitçe reklam çalışmalarına harcanan miktarın işlem sonunda getiriye oranıdır. Pazarlama kampanyalarının ne kadar başarılı olduğunu anlamak için en çok kullanılan yöntemdir.</p>
<p>ROI genel yatırımın geri dönüşümünü hesaplamada kullanılırken ROAS özel bir kampanyanın ne kadar işe yaradığını hesaplamak için kullanılır.</p>
<p>Örneğin; bir firma 20.000 TL’lik Google Reklamı yaptığında 60.000 TL kazanıyorsa ROAS = (60.000 &#8211; 20.000) / 20.000 = 2 olarak hesaplanır.</p>
<p><strong>CLV (Customer Lifetime Value &#8211; Müşteri Yaşam Boyu Değeri)</strong><br />
CLV’yi müşterinizin işinize olan ekonomik değeri olarak düşünün. Müşteriyi tek seferlik değil de müşteriniz olduğu süre içindeki değeri olarak hesaplayın.</p>
<p>CLV metriğiyle müşterinizin uzun vadedeki pazarlama stratejilerine olan etkisini de keşfedebilirsiniz.</p>
<p><strong>CRR (Customer Retention Rate &#8211; Müşteri Tutma Oranı)</strong><br />
CRR ile müşterinizin ne kadar sadık olduğunu öğrenebileceksiniz. Elinizdeki müşteriyi elde tutmak her zaman yeni müşteri kazanmaktan daha az maliyetlidir. Size sadık olan müşterileriniz elde tutmak için ne kadar çok çaba gösterirseniz geri dönüşü o kadar çok olacaktır.</p>
<p>Örneğin; işe başlarken 25 müşteriniz var. Daha sonra ise 10 yeni müşteri kazanıyorsunuz ama 7 müşteri kaybediyorsunuz. Süreç sonunda müşteri sayınız 28. CRR = (28 &#8211; 10) / 25 = yüzde 72 olarak hesaplanır.</p>
]]></content:encoded>
					
		
		
		<post-id xmlns="com-wordpress:feed-additions:1">137109</post-id>	</item>
		<item>
		<title>Reklam yatırımının geri dönüşünü hesaplamanın en basit yolu</title>
		<link>https://sosyalmedya.co/reklam-yatiriminin-geri-donusunu-hesaplamanin-en-basit-yolu/</link>
		
		<dc:creator><![CDATA[Burak Budak]]></dc:creator>
		<pubDate>Fri, 06 Feb 2015 06:29:29 +0000</pubDate>
				<category><![CDATA[Dijital Pazarlama]]></category>
		<category><![CDATA[İş Dünyası]]></category>
		<category><![CDATA[Pazarlama]]></category>
		<category><![CDATA[featured]]></category>
		<category><![CDATA[Marketing]]></category>
		<category><![CDATA[ROI]]></category>
		<category><![CDATA[Yatırım Geri Dönüşü]]></category>
		<guid isPermaLink="false">http://sosyalmedya.co/?p=104874</guid>

					<description><![CDATA[Her gün yüzlerce hatta binlerce kampanya görüyoruz. Her şey bir tarafa bu yapılan işlerin tamamı &#8220;maliyet=bütçe&#8221; olarak şirket yönetimine yansıyor ve doğal olarak bu şirket yönetimi bu çalışmaların sonuçlarını görmek istiyor. Tahmin ettiğiniz sonuçlar yani &#8220;beğenme, yorum, izlenme sayısı, paylaşım sayısı, şu kadar yerde haber olduk&#8221; gibi veriler sanılanın aksine yöneticilerden çok diğer pazarlama profesyonellerinin [&#8230;]]]></description>
										<content:encoded><![CDATA[<p>Her gün yüzlerce hatta binlerce kampanya görüyoruz. Her şey bir tarafa bu yapılan işlerin tamamı &#8220;maliyet=bütçe&#8221; olarak şirket yönetimine yansıyor ve doğal olarak bu şirket yönetimi bu çalışmaların sonuçlarını görmek istiyor. <span id="more-104874"></span></p>
<p>Tahmin ettiğiniz sonuçlar yani &#8220;beğenme, yorum, izlenme sayısı, paylaşım sayısı, şu kadar yerde haber olduk&#8221; gibi veriler sanılanın aksine yöneticilerden çok diğer pazarlama profesyonellerinin merak ettiği ve karşılaştırdığı şeyler. Üst düzey yönetimin en nihayetinde en çok merak ettiği şey kazandığı &#8220;şey&#8221;.</p>
<h3><strong>Pazarlama Çalışması Sonucu Neler Kazanılabilir? </strong></h3>
<p>En temel ve en çok beklenen kazanım tabi ki &#8220;gelir&#8221; yani paradır. Yöneticiler doğal olarak para harcadıkları bir iş sonrasında daha fazla para kazanmayı beklerler. Bu her zaman para olacak diye bir şey yok tabi ki ama herhangi bir projenin başlangıç aşamasında belirlenmiş olması gereken bir &#8220;sonuç&#8221; olmalıdır. Bu sonuçlar;</p>
<p>&#8211; Gelir yani para (özellikle eticaret pazarında çok net ölçülebilen bir değer)</p>
<p>&#8211; Yeni kazanılan üye</p>
<p>&#8211; Yeni ve hedef kitle tanımına uygun e-posta ve diğer kullanılabilir bilgiler (Kullandığınızı umuyoruz)</p>
<p>&#8211; Ödül (Sadece ödül almak için iş mi yapılır demeyin, yapılıyor)</p>
<p>Yaptığınız işe göre bu ve benzeri bir çok kıstas belirleyebilir, bu kıstaslara ilişkin hedef rakamlar ile projeyi başlatabilirsiniz. Rakamları realist belirleyin ve iyi bir şekilde ölçüm mekanizmanızı oluşturun.</p>
<h3><strong>Bu Kazanımlar Bize Ne Kazandırdı? </strong></h3>
<p>İşin en güzel aşaması ise bu çalışmaların ne kazandırdığıdır. &#8220;30.000 yeni posta datası topladım&#8221; demek bir sonuç ama maalesef net bir kazanım değildi. Sizin burada söylemeniz gereken şey şudur: &#8220;Kazandığımız yeni 30.000 e-postaya yaptığımız e-posta gönderiminde gelirlerimiz %20 arttı.&#8221;</p>
<p>Bunları söyleyebilmek için tabi ki önceki dönemlere ilişkin datalara da sahip olmanız gerekiyor. Eğer önceki dönem dataları yoksa hemen ilk dataları oluşturmaya başlayın ve kazanımlarınızı daha kısa vade ile karşılaştırmayı deneyin.</p>
<h3><strong>Pazarlama Yatırımının Geri Dönüşünü Hesaplamanın En Kolay Yolu Nedir? </strong></h3>
<p>1- İşinize ilişkin geçmiş dataları en iyi şekilde derleyin. Eğer yoksa bu dataları hızlıca planlayın. (Kaç e-posta gönderiliyor? Ne kadar satış var? Kaç takipçiniz var? Sosyal medya paylaşımları satışa dönüyor mu?, arama sonuçları, seo, adwords&#8230;)</p>
<p>2- Hangi işe ne kadar harcıyorsunuz belirleyin.</p>
<p>3- Hangi işten ne kazandınız? Nerede toplandı? Ve bunları nasıl değerlendiriyorsunuz? Elde ettiğiniz dataları CRM veritabanınıza entegre edip, bu entegrasyon sayesinde yaptığınız pazarlama çalışmaları ile gelir artırımına neden olmanız gayet olağan bir şey.</p>
<p>4- Harcadığınız paranız ile elde ettiğiniz kar arasında bir karşılaştırma yapın ve bu doğrultuda da pazarlama bütçenizi harcadığınız pazarlama kanallarını düzenlemeye devam edin.</p>
<h3><strong>Bir örnek ile sonlandıralım: </strong></h3>
<p>E-ticaret sitenizin pazarlama faliyetlerini yönetiyorsunuz ve 50.000 TL bütçe ile 2 haftalık bir video kampanyası düzenliyorsunuz. Video kampanyası aracılığıyla sitenize trafik çekiyor ve e-posta datası toplamaya çalışıyorsunuz.</p>
<p>1- Proje öncesinde kaç e-posta datanız var ve yaptığınız düzenli e-posta gönderiminde dönüş oranları ne? (Açılma, tıklanma ve satışa dönüş)</p>
<p>2- Sosyal medya kanallarınızdaki takipçi sayılarınız kaç, oradan sitenize gelen trafik ve satışa dönüş rakamları kaç?</p>
<p>3- Sitenizin trafikleri kaç? Ortalama satış rakamları ne? (Organik ziyaretçiler, anahtar kelimeleriniz neler?)</p>
<p><em>Proje 2 hafta çalışıyor ve siz medya planlama çalışmaları, sosyal medya desteği ne şekilde bir plan yaptıysanız işliyor. Sonra: </em></p>
<p>4- Kaç kullanışlı e-posta adresi topladık? Mükerrer kayıtları ve çöp olanları temizlediğimiz zaman kaç kişi kaldı? Düzenli e-posta çalışmamıza bu dataları dahile ettik ve sonuçlar nasıl değişti? Açılma, tıklanma ve satış oranları ne kadar arttı? (kazanım 1)</p>
<p>5- Sosyal medya takipçi sayınız ne kadar arttı, trafiğinize nasıl etki etti? Sosyal medya kanalı ile yapılan satışlar ne kadar arttı? (kazanım 2)</p>
<p>6- İnternet sitenizin trafiğinde değişim oldu mu? Bu değişim doğal trafik satışlarınızı nasıl etkiledi? Sadık kitlenizi arttırdı mı? (kazanım 3)</p>
<p><strong>Sonuç:</strong> Uzun vadeli olarak sonuçları incelediniz ve yıl sonu raporunuzu hazırladınız. Proje için toplam harcadığınız bütçenizden (50.000 TL demiştik) &#8220;kazanım1+kazanım2+kazanım3&#8221; toplamı bu bütçeden ne kadar fazla ile o kadar fayda sağlamışsınız gibi düşünebilirsiniz. Bu yöntem çok basit hali ile ROI (yatırım geri dönüşü) ölçümü yapmanız açısından fayda sağlayacaktır. Tabi ki yıl içinde bir çok farklı çalışma yapılıyor olması bu işleri karmaşıklaştıracaktır ama bir yerden başlamak gerekiyor değil mi?</p>
]]></content:encoded>
					
		
		
		<post-id xmlns="com-wordpress:feed-additions:1">104874</post-id>	</item>
		<item>
		<title>Dijital ajanslar müşteri yatırımlarını nasıl artırabilir?</title>
		<link>https://sosyalmedya.co/dijital-ajanslar-musteri-yatirimlarini-nasil-artirabilir/</link>
		
		<dc:creator><![CDATA[Nazlı Alan]]></dc:creator>
		<pubDate>Mon, 18 Aug 2014 11:30:12 +0000</pubDate>
				<category><![CDATA[Dijital Pazarlama]]></category>
		<category><![CDATA[Reklam]]></category>
		<category><![CDATA[Dijital Ajans]]></category>
		<category><![CDATA[dijital yatırım]]></category>
		<category><![CDATA[Müşteri]]></category>
		<category><![CDATA[ROI]]></category>
		<guid isPermaLink="false">http://sosyalmedya.co/?p=98666</guid>

					<description><![CDATA[Dijital pazarlamaya yatırım yapmak isteyen şirketlerin en büyük yardımcısı kuşkusuz ki teknolojiyi ve dijital pazarlama trendlerini yakından takip eden ajanslar. Günümüzde dijital ajanslar firmalara; sosyal medya yönetimi, temel strateji, vizyon gibi konularda, markanın kurumsal itibarını yansıtan her türlü faaliyete ilişkin yaratıcı ve stratejik destekler veriyor. Sürekli gelişen ve değişen dijital dünyada hem temel faaliyetlerini hem de günceli [&#8230;]]]></description>
										<content:encoded><![CDATA[<p>Dijital pazarlamaya yatırım yapmak isteyen şirketlerin en büyük yardımcısı kuşkusuz ki teknolojiyi ve dijital pazarlama trendlerini yakından takip eden ajanslar. Günümüzde dijital ajanslar firmalara; sosyal medya yönetimi, temel strateji, vizyon gibi konularda, markanın kurumsal itibarını yansıtan her türlü faaliyete ilişkin yaratıcı ve stratejik destekler veriyor.</p>
<p>Sürekli gelişen ve değişen dijital dünyada hem temel faaliyetlerini hem de günceli bir arada takip etmekte zorlanan firmalar, dijital ajansların desteğiyle yatırımlarını doğru kanallara yönlendirebiliyor. Dijital ajanslar için de öncelikli amaç müşterilerinin yatırım geri dönüşlerini (ROI) maksimum düzeye çıkarabilmek. Bunun için de ajansların, gerekli miktarda yatırımın yapılması için müşterilerini ikna etmesi gerekiyor. Peki dijital ajanslar müşterilerinin internet yatırımlarını artırabilmek için neler yapabilir?</p>
<p><b>Performans odaklı olmak</b></p>
<p>Firmaların kurumsal pazarlama departmanları, firma yatırımlarını doğru kanala yönlendirerek karşılığını alabilmek amacıyla dijital ajanslarla koordineli çalışıyor. Bu nedenle müşterilerin daha fazla online müşteriye sahip olması, site trafiğinin ve satışlarının artması dijital ajansların da odak noktası olmalı. Müşteriniz kazandıkça, işinizi doğru yaptığınızı düşünür ve dijital yatırımların gerekliliğine kolayca ikna olur.</p>
<p><b>Yaratılıcılığa zaman ayırmak</b></p>
<p>Ajans olarak yaratıcılığı ve yenilikçiliği teşvik etmek, verimliliği ve üretkenliği artırmak ve bu konuda takımınızı ve müşterilerinizi desteklemek dijital dünyada başarılı ve doğru işler yapmanızı kolaylaştırır. Bunun için de yaratıcılığa zaman ayırmak ve zamanı verimli kullanmak gerekir.</p>
<p>İş geliştirme, müşteri görüşmeleri, faturalama ve proje yönetimi için oluşturacağınız standartlar günlük operasyonel faaliyetlere daha az zaman ayırarak asıl işinize odaklanmanızı kolaylaştırabilir.</p>
<p><b>Teknoloji odaklı olmak</b></p>
<p>Modern pazarlamada her an, her şey değişebiliyor. Bu nedenle teknolojiyi yakından takip ederek verileri doğru analiz etmek ve akıllı stratejiler izlemek adeta bir zorunluluk. Eğer ajansınız müşteri kampanyalarına ilişkin verileri analiz edebilecek bir sisteme sahip değilse ve çalışanlar güncel teknoloji haberlerini ve sektördeki gelişmeleri yakından takip etmiyorsa, müşterilerinizin kampanya performansını artırmak için önemli bir fırsatı kaçırıyorsunuz demektir.</p>
<p><b>Değişimden korkmamak</b></p>
<p>Pazarlamada uzun vadede başarıyı getiren, “zorlayıcı müşteri” deneyimlerinin olumlu sonuçlanması; sofistike, hızlı, entegre, hedef kitleye ulaşan ve yüksek ölçülebilirlik sağlayan bir yaklaşım gerektirir. Bu nedenle eski sistemler ve değişime kapalı iş modelleri yerine aktif, modern, müşteriye özel stratejilerle çalışmak her zaman daha etkili sonuçlar doğurur.</p>
]]></content:encoded>
					
		
		
		<post-id xmlns="com-wordpress:feed-additions:1">98666</post-id>	</item>
		<item>
		<title>Twitter Reklamları Facebook&#8217;a Göre Daha Fazla Tıklanıyor [Araştırma]</title>
		<link>https://sosyalmedya.co/twitter-facebook-reklamlari-tiklanma-oranlari/</link>
		
		<dc:creator><![CDATA[Duygu Arslan]]></dc:creator>
		<pubDate>Mon, 14 Apr 2014 09:32:34 +0000</pubDate>
				<category><![CDATA[Araştırma]]></category>
		<category><![CDATA[Facebook]]></category>
		<category><![CDATA[Haberler]]></category>
		<category><![CDATA[Reklam]]></category>
		<category><![CDATA[Twitter]]></category>
		<category><![CDATA[Reklamveren]]></category>
		<category><![CDATA[ROI]]></category>
		<category><![CDATA[Tıklama Oranı]]></category>
		<guid isPermaLink="false">http://sosyalmedya.co/?p=91063</guid>

					<description><![CDATA[Sosyal ağlar reklam gelirlerini artırmaya ve reklamverenler için daha uygun bir platform olduğunu kanıtlamak için birbirleriyle büyük bir rekabet içersindeyken reklamverenler de hangi platformlara reklam verirlerse...]]></description>
										<content:encoded><![CDATA[<p>Sosyal ağlar reklam gelirlerini artırmak ve reklamverenler için daha uygun bir platform olduğunu kanıtlamak için birbirleriyle büyük bir rekabet içersindeyken reklamverenler de hangi platformlara reklam verirlerse daha iyi geri dönüşler alacağını tartma peşindeler.</p>
<p><a href="http://resolutionmedia.com/us/white-papers/resolution-media-social-trends-report/" target="_blank">Resolution Media</a>&#8216;nın son araştırması ise reklamverenlerin sosyal ağlara yaptığı reklam yatırımlarıyla reklamların tıklama oranını karşılaştırarak ilginç bir sonuca varmış durumda. Zira araştırmaya göre <a href="https://sosyalmedya.co/twitter" target="_blank">Twitter</a> reklamları <a href="https://sosyalmedya.co/facebook" target="_blank">Facebook</a> reklamlarına göre daha çok tıklanıyor.</p>
<p><img decoding="async" class="alignnone size-large wp-image-91066" alt="twitter-facebook-ads" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2014/04/twitter-facebook-ads-553x238.png" width="553" height="238" srcset="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2014/04/twitter-facebook-ads.png 553w, https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2014/04/twitter-facebook-ads-300x129.png 300w" sizes="(max-width: 553px) 100vw, 553px" /></p>
<p>Araştırma, reklamverenlerin 2013 yılında Facebook&#8217;a %127 daha fazla yatırım yaptığını ortaya koyarken buna rağmen Twitter reklamlarının daha fazla tıklama oranına ulaşmış olduğunu söylüyor. Bunun sebebi Facebook reklamlarının Twitter&#8217;a göre daha ekonomik olması. Aynı zamanda haber kaynağı algoritması sebebiyle organik erişimin düşmesi markaları Facebook&#8217;ta reklam vermeye iterken reklamverenler bu sebeplerden dolayı Facebook&#8217;a reklam vermekten çekinmiyorlar. Ayrıca Facebook&#8217;un 1,2 milyarı aşan kullanıcı sayısı reklamverenlerin daha geniş bir kitleye ulaşması açısından daha fazla avantaj içeriyor.</p>
<p>Tüm bunlara rağmen Twitter reklamları kullanıcıları daha fazla çekiyor. Zira grafiklere de baktığımız zaman Twitter&#8217;a verilen reklamların daha fazla tıklanma oranına ulaştığını görebiliyoruz. Facebook reklam tıklamalarının oranı 2013&#8217;ün ilk çeyreğinden son çeyreğine ufak bir artış gösterse de Twitter reklamlarının tıklanma oranları sene içinde hızla artıyor.</p>
<p><img decoding="async" loading="lazy" class="alignnone size-full wp-image-91071" alt="twitter-facebook-ads-3" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2014/04/twitter-facebook-ads-3.png" width="539" height="272" srcset="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2014/04/twitter-facebook-ads-3.png 539w, https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2014/04/twitter-facebook-ads-3-300x151.png 300w" sizes="(max-width: 539px) 100vw, 539px" /></p>
<p>Resolution Media&#8217;nın 2013 yılı içinde Twitter ve Facebook üzerinde harcanan 37 milyon dolarlık sosyal medya reklamlarını analiz ettiği araştırmada Twitter reklamlarının 2013 içinde tıklama oranını %5&#8217;ten %17&#8217;ye kadar artırdığı gözleniyor. Bu da reklamverenlerin her ne kadar Twitter&#8217;a reklam vermede cimri davransa da bu platformdan daha iyi geri dönüşler aldığını olduğunu gösteriyor.</p>
]]></content:encoded>
					
		
		
		<post-id xmlns="com-wordpress:feed-additions:1">91063</post-id>	</item>
		<item>
		<title>Facebook Reklamları Hangi Mobil Platformda Daha Çok Kar Getiriyor?</title>
		<link>https://sosyalmedya.co/facebook-reklamlari-mobil/</link>
		
		<dc:creator><![CDATA[Duygu Arslan]]></dc:creator>
		<pubDate>Mon, 21 Oct 2013 14:54:32 +0000</pubDate>
				<category><![CDATA[Android]]></category>
		<category><![CDATA[Araştırma]]></category>
		<category><![CDATA[Facebook]]></category>
		<category><![CDATA[Haberler]]></category>
		<category><![CDATA[iPhone]]></category>
		<category><![CDATA[Reklam]]></category>
		<category><![CDATA[Facebook Reklamlar]]></category>
		<category><![CDATA[iOs]]></category>
		<category><![CDATA[ROI]]></category>
		<guid isPermaLink="false">http://sosyalmedya.co/?p=74299</guid>

					<description><![CDATA[Reklam gelirleri ile her geçen dönem finansal açıdan daha da büyüyen Facebook'un son zamanlarda özellikle mobile yatırım yaptığı biliniyor. Son bir araştırma iOS cihazlardan görüntülenen Facebook reklamlarının Android'e...]]></description>
										<content:encoded><![CDATA[<p>Reklam gelirleri ile her geçen dönem finansal açıdan daha da büyüyen <a href="https://sosyalmedya.co/facebook" target="_blank">Facebook</a>&#8216;un son zamanlarda mobilde de önemli yatırımlar yapıyor. Son bir araştırma, <a href="https://sosyalmedya.co/iphone" target="_blank">iOS</a> cihazlardan görüntülenen Facebook reklamlarının <a href="https://sosyalmedya.co/android" target="_blank">Android</a>&#8216;e oranla %1,790 daha fazla kar getirdiğini gösteriyor.</p>
<p>Facebook&#8217;un en büyük reklamverenlerinden biri olan <a href="http://www.nanigans.com/" target="_blank">Nanigans</a>&#8216;ın 200 milyar Facebook reklamı arasında yaptığı araştırma reklamverenlerin iOS kullanıcılarından daha fazla dönüş aldığını ortaya koyuyor. <a href="http://venturebeat.com/2013/10/16/facebook-ad-profit-a-staggering-1790-more-on-iphone-than-android/" target="_blank">Venture Beat</a>&#8216;te yer alan araştırmaya göre 2013&#8217;ün ilk üç çeyreğinde tıklama başına kazanç iOS&#8217;ta Android&#8217;in 6.1 katına denk geliyor. Yatırım getirisi (ROI) açısından da iOS Android&#8217;e göre 17.9 kat daha kazançlı bir platform.</p>
<p><img decoding="async" loading="lazy" class="alignnone size-large wp-image-74302" alt="Facebook iOS ve Android Reklamları" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/10/Facebook-iOS-ve-Android-Reklamları-590x383.png" width="590" height="383" srcset="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/10/Facebook-iOS-ve-Android-Reklamları-590x383.png 590w, https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/10/Facebook-iOS-ve-Android-Reklamları-300x194.png 300w, https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/10/Facebook-iOS-ve-Android-Reklamları.png 639w" sizes="(max-width: 590px) 100vw, 590px" /></p>
<p>Android&#8217;in iOS&#8217;tan daha az kar getirici bir platform olmasının yanı sıra asıl şaşırtıcı olan Android&#8217;in yatırım açısından zarar getiren dönüşlere sahne olması. Daha açıklayıcı olmak gerekirse iOS üzerindeki Facebook reklamları markalara reklam harcamalarından %162 fazla nakit kazanç sağlarken Android&#8217;den görüntülenen reklamlar reklam giderlerinden %10 oranında daha az kar sağlıyor. Diğer bir deyişle Android reklamları kardan çok zarar getiriyor.</p>
<p><img decoding="async" loading="lazy" class="alignnone size-large wp-image-74303" alt="Facebook Mobil ROI" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/10/Facebook-Mobil-ROI-590x379.png" width="590" height="379" srcset="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/10/Facebook-Mobil-ROI-590x379.png 590w, https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/10/Facebook-Mobil-ROI-300x192.png 300w, https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/10/Facebook-Mobil-ROI.png 655w" sizes="(max-width: 590px) 100vw, 590px" /></p>
<p>Araştırma, reklamverenler için mobilin en uygun bir platform olduğunu söylerken iPhone&#8217;un Android işletim sistemli akıllı telefonlara nazaran daha karlı bir pazarlama platformu olduğunu gözler önüne seriyor. Diğer bir deyişle iPhone kullanıcıları Facebook üzerinde gördükleri reklamlara tıklamaya çok daha fazla meyilli.</p>
<p>Araştırmacılar oyun ve e-ticaret sektörlerinde bu oranların değiştiğini söylese de perakendecilikte kesinlikle iOS&#8217;un üstün olduğunu vurguluyorlar. Sonuç olarak iOS kullanıcılarının Android kullanıcılarına oranla çok daha fazla reklamlara tıkladığı ve bu tıklamaları aktif satışa dönüştürdüğünü söylemek mümkün.</p>
]]></content:encoded>
					
		
		
		<post-id xmlns="com-wordpress:feed-additions:1">74299</post-id>	</item>
		<item>
		<title>Küçük İşletmelere Göre Twitter, Facebook&#8217;tan Daha Elverişli Bir Platform [İnfografik]</title>
		<link>https://sosyalmedya.co/kucuk-sirketler-sosyal-medya-pazarlamasi/</link>
		
		<dc:creator><![CDATA[Duygu Arslan]]></dc:creator>
		<pubDate>Mon, 26 Aug 2013 14:53:39 +0000</pubDate>
				<category><![CDATA[Facebook]]></category>
		<category><![CDATA[Infographic]]></category>
		<category><![CDATA[Pazarlama]]></category>
		<category><![CDATA[Twitter]]></category>
		<category><![CDATA[Dijital Pazarlama]]></category>
		<category><![CDATA[Facebook Pazarlaması]]></category>
		<category><![CDATA[Infografik]]></category>
		<category><![CDATA[Küçük İşletmeler]]></category>
		<category><![CDATA[ROI]]></category>
		<category><![CDATA[Sosyal Medya Pazarlaması]]></category>
		<category><![CDATA[Yatırım Geri Dönüşü]]></category>
		<guid isPermaLink="false">http://sosyalmedya.co/?p=70193</guid>

					<description><![CDATA[Sosyal medya pazarlaması, markalar ve işletmeler için en etkili dijital pazarlama yöntemlerinden biri. Büyük ve orta ölçekli işletmeler sosyal medyayı bir pazarlama metodu olarak aktif bir şekilde kullanmaya devam ederken...]]></description>
										<content:encoded><![CDATA[<p>Sosyal medya pazarlaması, markalar ve işletmeler için en etkili dijital pazarlama yöntemlerinden biri. Büyük ve orta ölçekli işletmeler sosyal medyayı bir pazarlama metodu olarak aktif bir şekilde kullanmaya devam ederken küçük ölçekli şirketler de yatırım geri dönüşlerine bakarak sosyal medya pazarlamasını gitgide daha fazla önemsemeye başlıyorlar.</p>
<p><a href="http://www.manta.com/media/q1_wellness_index_041613" target="_blank">Manta</a>&#8216;nın 1200 küçük ölçekli işletme arasında yaptığı araştırma da bu firmaların yatırım geri dönüşlerini baz alarak sosyal medyaya daha fazla yoğunlaştıklarını gösteriyor. İşlerini büyütmek için sosyal medyaya daha fazla eğildiklerini söyleyen küçük şirketlerin %36&#8217;sı daha fazla yeni müşteri kazanmak için sosyal medya kanallarını kullandıklarını belirtiyor. Bu firmalara 2013&#8217;ün ikinci çeyreğinde yatırımlarını hangi alanda değerlendirilecekleri sorulduğunda ise %26 oranında şirket online reklamcılık, pazarlama ve sosyal medya olarak yanıt veriyor.</p>
<p>Dijital medya pazarlamasında sosyal medyayı daha aktif kullanmaya başladıklarını söyleyen şirketlerin %49&#8217;u geçtiğimiz bir sene içinde sosyal medyada geçirdiklerini süreyi artırdıklarını söylüyor. İşletmelerin %39&#8217;u sosyal medya aktivitelerinden yatırım geri dönüşü aldığını söylerken bu firmaların %40&#8217;ı bu miktarın 100 $ ile 1000 $ arasında olduğunu belirtiyor. %30&#8217;su ise 2000 dolardan fazla miktarda yatırımlarından geri dönüş aldığını açıklıyor. Bu oranlar, küçük firmaların kısıtlı bütçeleriyle sosyal medyaya yaptıkları yatırımların aslında onlara büyük geri dönüşler sağladığının bir kanıtı.</p>
<p>Sosyal medya pazarlaması konusunda online kaynaklardan destek aldıklarını söyleyen şirketler %36 oranla çoğunluktayken %22&#8217;si kendi çevresinden yardım aldığını söylüyor. Bu işletmelerin büyük çoğunluğunda şirketin sosyal medya hesaplarıyla ilgilenen çalışan sayısı ise yalnızca 1 kişi. Buradan da bu firmaların büyük ve orta ölçekli firmalara nazaran sosyal medya için bir ekip oluşturmaya henüz yatırım yapmadıklarını anlıyoruz.</p>
<p>Araştırmadan çıkan en ilginç sonuç ise küçük ölçekli işletmelerin büyük çoğunluğunun <a href="https://sosyalmedya.co/facebook" target="_blank">Facebook</a>&#8216;u bir pazarlama platformu olarak elverişsiz bulması. Bu şirketlere göre Facebook, <a href="https://sosyalmedya.co/twitter" target="_blank">Twitter</a>,<a href="https://sosyalmedya.co/linkedin" target="_blank">LinkedIn</a>, <a href="https://sosyalmedya.co/googleplus" target="_blank">Google +</a>, <a href="https://sosyalmedya.co/pinterest" target="_blank">Pinterest</a> gibi ağlara nazaran sosyal medya pazarlama stratejilerini uygulamak için daha zor bir sosyal ağ.</p>
<p>Aşağıdaki infografikten diğer detaylara göz atabilirsiniz:</p>
<p><img decoding="async" loading="lazy" class="alignnone size-full wp-image-70195" alt="manta-socialmedia" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/08/manta-socialmedia.jpg" width="507" height="1341" srcset="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/08/manta-socialmedia.jpg 507w, https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2013/08/manta-socialmedia-113x300.jpg 113w" sizes="(max-width: 507px) 100vw, 507px" /></p>
]]></content:encoded>
					
		
		
		<post-id xmlns="com-wordpress:feed-additions:1">70193</post-id>	</item>
		<item>
		<title>Google&#8217;dan Mobile Yatırım Yapan İşletmeler İçin Yeni Araç</title>
		<link>https://sosyalmedya.co/full-value-of-mobil-calculator/</link>
		
		<dc:creator><![CDATA[Bahadır Atasoy]]></dc:creator>
		<pubDate>Tue, 26 Mar 2013 14:32:06 +0000</pubDate>
				<category><![CDATA[Google]]></category>
		<category><![CDATA[Haberler]]></category>
		<category><![CDATA[Mobil]]></category>
		<category><![CDATA[Full Value of Mobile Calculator]]></category>
		<category><![CDATA[Gomo]]></category>
		<category><![CDATA[mobil]]></category>
		<category><![CDATA[ROI]]></category>
		<guid isPermaLink="false">http://sosyalmedya.co/?p=59618</guid>

					<description><![CDATA[GoMo, Google'ın işletmeleri mobil konusunda bilinçlendirmek ve o yönde yatırım yapmaya teşvik etmek için geliştirdiği bir proje. 2011 yılında açılan sayfada düzenli olarak mobil hakkında çalışmalar paylaşılırken...]]></description>
										<content:encoded><![CDATA[<p><a href="https://sosyalmedya.co/gomo/">GoMo</a>, Google&#8217;ın işletmeleri mobil konusunda bilinçlendirmek ve o yönde yatırım yapmaya teşvik etmek için geliştirdiği bir proje. 2011 yılında açılan sayfada düzenli olarak mobil hakkında çalışmalar paylaşılırken iş dünyası için yeni servisler de sunuluyordu. Bugün yeni bir araç eklenen sayfada artık işletme sahipleri mobil yaptıkları yatırımların geri dönüşlerini hesaplayabilecekler.</p>
<p>Full Value of Mobile Calculator isimli araç ile Google, başta KOBİ&#8217;ler olmak üzere işletmelere yönelik pratik bir ROI hesaplama fırsatı sunuyor. Araç ile mobil reklam harcamalarını tutan şirketler, satış grafikleri, trafik gibi diğer bilgileri de ekleyerek hepsini tek bir tablo üzerinden görüntüleyebilecekler.</p>
<p>Full Value of Mobile Calculator ile mobil reklam harcamalarınızı bizzat kendiniz girebildiğiniz gibi AdWords hesabınız üzerinden de bağlanabiliyorsunuz. Sonrasında mobil site üzerinden yapılan alışverişler, uygulama satışları, trafik gibi bilgilerle zenginleştirilen tablo ile mobil harcanan paranın geri dönüşünü hesaplanabiliyor.</p>
<p>Hesap aracına sunduğunuz veriler ölçeğinde sitede mobil kampanyanıza ait farklı verilere ulaşabiliyorsunuz. Bunun yanında reklam için harcadığınız paranın satışlarına olan katkısı da araç tarafından site sahiplerine sunuluyor.</p>
<p>Dünyanın mobil reklamdan en çok kazanan şirketi olan Google, büyük markalar kadar KOBİ&#8217;leri de mobile harcama yapmak konusunda teşvik ediyor. Özellikle yerel pazarlarda mobil reklamcılığın önemini sık sık vurgulayan Google ekibi aşağıdaki case study videosunu da yine işletmeleri mobile yatırım yapma konusunda teşvik etme amacıyla yayınlamış.</p>
<p><iframe height="361" width="590" allowfullscreen="" frameborder="0"></iframe></p>
]]></content:encoded>
					
		
		
		<post-id xmlns="com-wordpress:feed-additions:1">59618</post-id>	</item>
		<item>
		<title>Facebook Reklamverenlerin Yüzünü Güldürecek Dönüşüm Ölçüm Aracını Yayınladı</title>
		<link>https://sosyalmedya.co/facebook-donusum-olcum-araci/</link>
					<comments>https://sosyalmedya.co/facebook-donusum-olcum-araci/#comments</comments>
		
		<dc:creator><![CDATA[Salih Kural]]></dc:creator>
		<pubDate>Wed, 23 Jan 2013 12:14:40 +0000</pubDate>
				<category><![CDATA[Dijital Pazarlama]]></category>
		<category><![CDATA[Facebook]]></category>
		<category><![CDATA[Geri Dönüşü Ölçme]]></category>
		<category><![CDATA[İzleme]]></category>
		<category><![CDATA[Ölçüm]]></category>
		<category><![CDATA[Pazarlama]]></category>
		<category><![CDATA[Reklam]]></category>
		<category><![CDATA[Reklam Geri Dönüşünü Ölçme]]></category>
		<category><![CDATA[Reklam Ölçüm]]></category>
		<category><![CDATA[Reklamcı]]></category>
		<category><![CDATA[Reklamveren]]></category>
		<category><![CDATA[ROI]]></category>
		<category><![CDATA[ROI Ölçme]]></category>
		<category><![CDATA[Takip]]></category>
		<guid isPermaLink="false">http://sosyalmedya.co/?p=54982</guid>

					<description><![CDATA[Facebook bir süredir üzerinde çalıştığı reklamverenlere yönelik dönüşüm ölçüm sistemini hizmete sundu. Geçtiğimiz Kasım ayında detaylarını paylaştığımız hizmet, hedefleme seçenekleriyle birlikte sponsored stories...]]></description>
										<content:encoded><![CDATA[<p>Facebook bir süredir üzerinde çalıştığı reklamverenlere yönelik dönüşüm ölçüm sistemini hizmete sundu. Geçtiğimiz Kasım ayında detaylarını <a href="https://sosyalmedya.co/facebook-view-tags/" target="_blank">paylaştığımız</a> hizmet, hedefleme seçenekleriyle birlikte sponsored stories ve Facebook reklamlarında kullanılabilecek.</p>
<p>Sosyal ağın uzun bir süredir işbirliği içinde olduğu şirketlerle birlikte test ettiği dönüşüm ölçüm sistemi, reklamverenlere Facebook&#8217;taki kullanıcı eylemleri hakkında bilgi sağlayarak yapılan yatırımın geri dönüşünün ölçülmesinde yardımcı oluyor. Bu nedenle doğrudan pazarlama yapan şirketlerin işini kolaylaştırmaya yönelik atılan bu adım, geri dönüş hesabının yanı sıra reklam çalışmalarının daha verimli hale getirilmesi açısından da büyük önem taşıyor.</p>
<p>Facebook tarafından yapılan <a href="http://www.facebook-studio.com/news/item/conversion-measurement-a-win-for-direct-response-marketers" target="_blank">resmi açıklama</a>ya göre, reklamverenler aynı zamanda reklamlarında CPM&#8217;leri optimize etme imkanına da sahip oldu. Belirtilene göre yapılan testlerde dönüşüm ölçüm aracı optimize edilmiş CPM ile birlikte kullanıldığında CPC (tıklama başına maliyet) reklamlarına oranla %40 oranında daha az maliyet ortaya çıkarmış.</p>
<p>Yeni servisin özellikle e-ticaret siteleri, ürün pazarlayan firmalar ve mağazalarında ürün satan markalar gibi trafiğe ihtiyaç duyan şirketler için iyi bir fırsat olduğunu söyleyebiliriz. Zira bugüne kadar pazarlama şirketleri sadece genel satış adedi gibi yüzeysel verilere sahipti. Reklam faaliyetlerinin başarısını ölçmede yeterli veriye sahip olmayan uzmanlar, çöpe giden pazarlama bütçelerinin arkasından bakmakla yetiniyordu.</p>
<p>Açıklamada testlere dahil olan online perakende şirketlerinden Fab.com&#8217;un dönüşüm ölçüm aracı sayesinde yeni müşteri edinme başı maliyetlerinde %39′luk bir düşüş sağlamayı başardığı kaydediliyor. Eğer siz de şirketinizde dönüşüm ölçüm aracını kullanmak isterseniz sayfanızdan Power Editor&#8217;ı ziyaret edip sonrasında aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:</p>
<ol>
<li>Power Editor&#8217;da Dönüşüm Takibi sekmesine tıklayın veya Reklam Yöneticinizden Power Editor&#8217;a erişmek için <a href="https://www.facebook.com/ads/manage">Facebook.com/ads/manage</a> adresine gidin</li>
<li>Sayfanın sağ üst köşesinde bulunan <strong>Dönüşüm Pikseli Oluştur</strong> seçeneğine tıklayın</li>
<li>Dönüşüm pikselinize bir ad verin ve açılır menüden bir kategori seçin</li>
<li><strong>Oluştur</strong>&#8216;a tıklayın</li>
<li>Bir pencere açılacaktır. Burada <strong>Piksel Kodunu Göster</strong> düğmesine tıklayabilirsiniz. Dönüşümleri takip etmek istediğiniz internet sayfasına eklemek gereken kod budur.</li>
</ol>
]]></content:encoded>
					
					<wfw:commentRss>https://sosyalmedya.co/facebook-donusum-olcum-araci/feed/</wfw:commentRss>
			<slash:comments>2</slash:comments>
		
		
		<post-id xmlns="com-wordpress:feed-additions:1">54982</post-id>	</item>
		<item>
		<title>E-ticaret Satışlarında E-Posta Pazarlaması Hala Zirvede</title>
		<link>https://sosyalmedya.co/e-posta-pazarlamasi-arastirma/</link>
		
		<dc:creator><![CDATA[Bülent Kocabaş]]></dc:creator>
		<pubDate>Tue, 21 Aug 2012 07:46:42 +0000</pubDate>
				<category><![CDATA[Dijital Pazarlama]]></category>
		<category><![CDATA[E-Ticaret]]></category>
		<category><![CDATA[Arama]]></category>
		<category><![CDATA[Araştırma]]></category>
		<category><![CDATA[E-posta Pazarlaması]]></category>
		<category><![CDATA[Geri Dönüş]]></category>
		<category><![CDATA[ROI]]></category>
		<category><![CDATA[SEO]]></category>
		<category><![CDATA[Sosyal Medya]]></category>
		<guid isPermaLink="false">http://sosyalmedya.co/?p=38182</guid>

					<description><![CDATA[E-ticarette önemli sorunların başında siteye ziyaretçi çekerek listelenen ürünleri daha fazla kişinin beğenisine sunmak ve satışları artırmak gelmekte. Bunun için yapılan yatırımların arasında arama motoru optimizasyonu (SEO), online reklamlar, e-posta ve sosyal...]]></description>
										<content:encoded><![CDATA[<p>E-ticarette önemli sorunların başında siteye ziyaretçi çekerek listelenen ürünleri daha fazla kişinin beğenisine sunmak ve satışları artırmak gelmekte. Bunun için yapılan yatırımların arasında arama motoru optimizasyonu (SEO), online reklamlar, e-posta ve sosyal medya pazarlaması mevcut. Monetate tarafından yapılan son araştırmada çarpıcı bir gerçek ortaya konmuş. Dijital pazarlama çağında daha az dile getirilir olan e-posta yoluyla pazarlama ile web sitelerine çekilen trafiğin yüzde 4.25’i satışa dönüşürken bu oranlar arama motorlarında yüzde 2.49, sosyal medyada is binde 59 düzeylerinde kalmış durumda.</p>
<p><a href="http://monetate.com" target="_blank">Monetate</a> tarafından açıklanan raporda sosyal medya tarafından alışveriş sitelerine yönlendirilen trafiğin yüzde 77 artmasına rağmen çok az bir kesimin satın alma eğilimi gösterdiği vurgulanmış. 2012 yılının ikinci çeyreğinde yönlendirilen trafikler bakımından sosyal medyanın yaptığı artış kadar bir artış göstermeseler de e-mail ve arama motorlarından siteleri ziyaret edenlerin satın alma eğilimi hala zirvede yer alıyor.</p>
<p>Sosyal medya sitelerinin arasında trafik yönlendirmenin başında Facebook gelse de, siteleri ziyaret edenlerin yarıya yakınının sadece yönlendirildikleri sayfayı inceledikleri ve başka bir sayfayı ziyaret etmedikleri açıklandı. Sosyal medya yoluyla satışların düşük olmasının en büyük nedeni de bu. Bir düşünün eğer tüm ürünlerinizi hedef kitlenize tanıtamazsanız nasıl yüksek satış oranlarını hedefleyebilirsiniz ki?</p>
<p>Bunun yanı sıra arama motorlarından gelen trafiğin sosyal medyaya oranla daha yüksek olmasının nedenlerinden bazılarını söyle sıralayabiliriz. Öncelikle adından da anlaşılacağı gibi bu yolu kullanan tüketiciler daha bir araştırmacı. Dolayısıyla bir ürünü incelemek için siteleri ziyaret etseler bile mutlaka diğer sayfalara da göz atıyorlar. Bir diğer neden ise bazı web sitelerinin fiyat avantajına sahip olması. Arama yapanlar sadece ürün özellikleri hakkında arama yapmazlar. Alacakları malları önceden belirlemiş olsalar da internet üzerinden en cazip fiyatı veren hatta bazen en avantajlı taksit olanaklarını veren sitelerden alışveriş yapıyorlar.</p>
<p>Gelelim listenin zirvesine. E-mail yoluyla siteye gelen trafiklerin satışa dönüşme oranı sosyal medyadan yaklaşık 9 kat, arama motorlarından ise bir buçuk kat fazlalık göstermekte. E-mail pazarlamasının halen en etkin olmasının en büyük nedenlerini günlük fırsatlara yer vermesi, kişiye özel ürünleri seçmesi ve aynı sayfada farklı kategorilerden birden fazla ürün gösterimi yapması olarak sıralayabiliriz.</p>
<p>Bugünlerde web site trafiklerinin önemli bir kısmı sosyal ağlardan yönlendiriliyor olsa da sosyal ağ yönlendirilmesiyle yapılan satışlar arama motoru ya da e-mail yoluyla siteye yapılan ziyaretlerin satışa dönme oranlarından daha az.</p>
<p><em>Araştırmada yer verilen diğer önemli noktalar ise şunlardır:</em></p>
<ul>
<li>Akıllı telefonlardan ve tabletlerden online alışveriş sitelerine erişim yüzde 5.89 dan yüzde 11.6 ya yükselmiş durumda.</li>
<li>Akıllı telefonlar çoğu zaman tek bir ürün incelemek için kullanılırken ve satın alma eğilimi düşük iken, tabletlerden daha fazla ürünün incelendiği ve daha yüksek satış oranlarına elde ediliyor.</li>
<li>iPad kullanıcıları diğer tabletler kullanıcılarına oranla daha fazla alışveriş sitesi ziyaret ederken Android ile iPad arasında satışa dönüşme oranları açısından yakınlık mevcut.
<ul>
<li>Android işletim sistemli akıllı telefonlardan gerçekleştirilen ziyaretlerin iPhone ziyaretlerine oranla satın alma eğilimi daha fazla.</li>
</ul>
</li>
</ul>
]]></content:encoded>
					
		
		
		<post-id xmlns="com-wordpress:feed-additions:1">38182</post-id>	</item>
		<item>
		<title>Şirketlerin Sosyal Medya Ölçümündeki Sıkıntıları Devam Ediyor</title>
		<link>https://sosyalmedya.co/sosyal-medya-olcumleri-infographic/</link>
					<comments>https://sosyalmedya.co/sosyal-medya-olcumleri-infographic/#comments</comments>
		
		<dc:creator><![CDATA[M. Korhan Fersoy]]></dc:creator>
		<pubDate>Tue, 22 Nov 2011 09:47:02 +0000</pubDate>
				<category><![CDATA[Pazarlama]]></category>
		<category><![CDATA[Sosyal Medya]]></category>
		<category><![CDATA[Infografik]]></category>
		<category><![CDATA[Infographic]]></category>
		<category><![CDATA[ROI]]></category>
		<category><![CDATA[Yatırımın Geri Dönüşü]]></category>
		<guid isPermaLink="false">http://sosyalmedya.co/?p=19106</guid>

					<description><![CDATA[Sosyal medyanın gücü ve kullanım şekli ile ilgili onlarca şey söylenebilir. Sosyal ağları ve dijital pazarlamayı eşsiz kılan en büyük özellik kusursuza yakın ölçüm imkanına sahip olmasıdır. Gazeteler verdiğiniz bir ilanın tam olarak kaç kişi tarafından görüldüğünü kestiremezsiniz...]]></description>
										<content:encoded><![CDATA[<p>Sosyal medyanın gücü ve kullanım şekli ile ilgili onlarca şey söylenebilir. Sosyal ağları ve dijital pazarlamayı eşsiz kılan en büyük özellik kusursuza yakın ölçüm imkanına sahip olmasıdır. Gazeteler verdiğiniz bir ilanın tam olarak kaç kişi tarafından görüldüğünü kestiremezsiniz ama dijital mecralarda kaç kişi tarafında görüldüğünüzü bilebilirsiniz. Bununla da kalmaz tüketicinin ilgili ilana nasıl cevap verdiğini de öğrenebilirsiniz.</p>
<p>Şirketlerin, dijital pazarlama başta olmak üzere sosyal medyaya harcadıkları böyle bir güce sahip olmasına rağmen şirketler tarafından verimli bir şekilde ölçülüp ölçülmediği konusu Econsultancy, LBI ve Bigmouth tarafından <a href="http://econsultancy.com/uk/blog/8307-companies-continue-to-struggle-with-social-media-measurement-report" target="_blank">incelenmiş</a>. Binin üzerinde çevrimiçi şirketle yapılan araştırma sonucunda şirketlerin %37’si sosyal medyaya yaptıkları yatırımın geri dönüşünü hesaplama konusunda sıkıntı yaşıyorlar.</p>
<p>Araştırmada ortaya çıkan en çarpıcı bilgi şirketlerin %41’nin sosyal medyaya yaptıkları yatırımın hiç bir kısmı ile ilgili en ufak bir ölçüm kriterine sahip olmaması. Bu da demek oluyor ki sağlıklı bir geri dönüşüm ölçümü yapılmıyor. Sosyal medya yatırımlarının çok küçük bir meblasını ölçebildiklerini söyleyen şirketlerin oranı da %26. Sosyal medyaya yaptığı harcamanın tamamını ölçe bilen şirketlerin oranı ise sadece %8.</p>
<p><img decoding="async" loading="lazy" class="alignnone size-full wp-image-19107" title="Sosyal Medya ROI" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2011/11/social_media_roi_1-blog-full.png" alt="" width="492" height="322" srcset="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2011/11/social_media_roi_1-blog-full.png 615w, https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2011/11/social_media_roi_1-blog-full-300x196.png 300w" sizes="(max-width: 492px) 100vw, 492px" /></p>
<p>Bu konuda yaşanan eksikliği değerlendiren halkla ilişkiler uzmanı Stuart Bruce, sosyal medyanın henüz olgunlaşmamış olmasından dolayı şirketlerin ölçüm konusunda sıkıntı yaşadığını dile getiriyor.</p>
<p>Sosyal medyayı diğer pazarlama faaliyetlerinden daha az değerli bulan şirketlerin oranı %20 ve sosyal medya yatırımlarının geri dönüşümünü ölçmek için diğer faaliyetleri ölçmede kullanılan kriterlerle ölçülebileceğini düşünenlerin oranı ise %23. Bu oran pazarlama iletişim faaliyetleri ile sosyal medyayı aynı anlamda değerlendiren şirketlerin oranı da olabilir.</p>
<p>Sosyal medyayı ölçmek için hangi kriterlerin takip edildiğine bakıldığında ise ortaya çıkan kriterler şu şekilde.</p>
<p>Araştırmaya katılanların %65’i siteye gelen trafiği en önemli kriter olarak görüyor. Marka bilinirliliği %34 ile ikinci, müşterilerle kurulan ilişki ise %33 ile son sırada geliyor. Satışın %15 ile yedinci sırada olması incelenmesi gereken bir konu. Satışın be derece alt sıralarda olması markaların bu kanalı hak ettiği kadar bir satış kanalı olarak görmemesinden kaynaklanabilir.</p>
<p><img decoding="async" loading="lazy" class="alignnone size-full wp-image-19108" title="Sosyal Medya ROI" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2011/11/social_media_roi_3-blog-full.png" alt="" width="492" height="302" srcset="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2011/11/social_media_roi_3-blog-full.png 615w, https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2011/11/social_media_roi_3-blog-full-300x184.png 300w" sizes="(max-width: 492px) 100vw, 492px" /></p>
<p>Bu arada araştırmada öne çıkan diğer önemli bilgiler de şu şekilde;</p>
<ul>
<li>Şirketlerin üçte ikisi pazarlama iletişiminde Twitter’a başvuruyorlar.</li>
</ul>
<ul>
<li>2012 senesinde mobil ve akıllı cihazların ciddi bir önemli bir trend olacağına inanan şirketlerin oranı %52.</li>
</ul>
<ul>
<li>Şirketlerin %40’ı sosyal medya kullanımı konusunda yeterli eğitime sahip olmadığını düşünüyor.</li>
</ul>
<ul>
<li>SEO faaliyetlerini sosyal medya ile entegre eden şirketlerin oranı %50’ye yaklaşmış durumda.</li>
</ul>
<ul>
<li>Önümüzdeki yıllarda sosyal medya yatırımlarını yükseltecek olan şirketlerin oranı da %79 civarında.</li>
</ul>
<div><img decoding="async" loading="lazy" class="alignnone size-full wp-image-19109" title="Infographic" src="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2011/11/social-2011-2-blog-full.gif" alt="" width="537" height="1000" srcset="https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2011/11/social-2011-2-blog-full.gif 537w, https://sosyalmedya.co/wp-content/uploads/2011/11/social-2011-2-blog-full-161x300.gif 161w" sizes="(max-width: 537px) 100vw, 537px" /></div>
]]></content:encoded>
					
					<wfw:commentRss>https://sosyalmedya.co/sosyal-medya-olcumleri-infographic/feed/</wfw:commentRss>
			<slash:comments>2</slash:comments>
		
		
		<post-id xmlns="com-wordpress:feed-additions:1">19106</post-id>	</item>
	</channel>
</rss>
