Sosyal Medya

Yanlış Oyunlaştırma Yöntemleri Uygulama Sektörünü Uçuruma Sürüklüyor

Oyunlaştırma (gamification), uygulama geliştiriciler tarafından bir sadakat sağlama öğesi olarak uzun bir süredir kullanılıyor. Şirketler tarafından hedef kitlenin motivasyonunu artırıcı bir unsur olarak kullanılan oyunlaştırma, pazarlama dünyasının yükselen trendlerinden biri olarak göze çarpıyor.

Araştırma şirketi Gartner’ın oyunlaştırma eğilimleri ve gelecek stratejileriyle ilgili son raporu, nispeten yeni sayılabilecek bu yeni akımın henüz şirketler ve geliştiriciler tarafından yeterince iyi algılanamadığını gösteriyor. Zira şirketin resmi sitesinde yayınlanan raporda, 2014 yılındaki mevcut oyunlaştırma uygulamalarının %80‘inin tasarımda yapılan yanlışlıklar nedeniyle iş hedeflerini karşılamakta başarısız olacağı öngörülüyor.

Gartner, bu öngörüsüne neden olarak ise mevcut oyunlaştırma öğelerinin henüz uygulamalara iyi bir tasarımla yerleştirilememesini gösteriyor. Özellikle proje yöneticilerinin tasarım konusundaki eksikliklerini gidermeleri gerektiğinin altını çizen Gartner Başkan Yardımcısı Brian Burke, kullanımı giderek artan oyunlaştırma öğelerini anlama ve değerlendirme zamanının geldiğine dikkat çekiyor.

Şirketlerin oyunlaştırmadan beklentileri farklılaşsa da temel amaç, uygulamanın kullanıcı için çekici hale getirilmesi ve etkileşim süresinin daha artırılmasını sağlamak. Ancak başarılı örneklerle bir anda pazarlama dünyasının gözdesi haline gelen oyunlaştırma uygulamaları henüz rozet, liderlik tablosu ve puanlama gibi ödül mekaniklerinin ötesine geçebilmiş değil. Rapora göre uygulayıcıların hedef kitleleriyle daha iyi bir iletişim kurmak için piyasadaki basit oyunlaştırma öğeleri yerine, kullanıcılarla gerçek anlamda etkileşim sağlayacak oyuncu odaklı yöntemler bulmaları gerekiyor.

Oyunlaştırmanın birçok farklı sektörde kullanılmasının mümkün olduğunu “Sağlık Sektörü ve Oyunlaştırma (Gamification) Trendleri” başlık yazımızda daha önce sizlerle paylaşmıştık. Nitekim Gartner’a göre de müşteri kazanımı, çalışan performansı, eğitim ve öğretim, yenilik yönetimi, kişisel gelişim, sürdürülebilirlik ve sağlık öğelerinin de oyunlaştırma sürecine dahil edilmesi gereken konseptler olarak dikkate alınması gerekiyor.