Sosyal Medya

Sosyal Oyunlarda Dizi Furyası

Doksanlı yıllarda özellikle fantastik filmlerin video ve bilgisayar oyunlarının geliştirilmesi  ile başlayan, film ve oyun sektörü arasındaki bağ şimdilerde yerini sevilen TV dizilerinin sosyal oyunlarına bırakmaya başladı.

Geçtiğimiz senelerde dünya çapında geniş oyuncu kitlesine sahip olan Farmville, Cityville gibi sosyal oyunların, özellikle gündüz kuşağı dizi ve programlarının, benzer demografik özellikler taşıyan izleyecilerini çalmasından şikayetçi olan yapımcılara ve bu nedenle biten bazı “pembe diziler”e tanıklık etmiştik. Ancak sosyal medyanın gücünü farkeden bazı  televizyon kanalları ve yapımcılar, sosyal medya reklamları ve hayran sayfalarının ardından şimdilerde dizilere özel sosyal oyunlar geliştirerek, izleyicileri dizi ve programlara bağlama yolunu izlemeye başladılar.

Dizilere özel sosyal oyunlar geliştiren yapımcıların başlıca amaçları arasında diziye olan ilginin artmasıyla beraber izleyici sayısının ve dolayısıyla da reklam gelirlerinin artması sayılabilir. Ayrıca izleyicilere diziyi izlemek haricinde farklı bir deneyim yaşattırılması ve sosyal oyunlardan kazanılacak ek gelir de  sosyal oyunların diğer avantajlarındandır.

Ancak bu temel amaçların yanısıra sosyal oyunlar, oynayan izleyici / oyuncuların demografik özelliklerinin ve Facebook sayesinde diğer ilgi alanlarınlarının kolaylıkla belirlenerek, reklamcılara izleyiciler hakkında birçok yararlı bilgi sağlaması  ve dolayısıyla  daha başarılı reklam politikalarının geliştirilmesi açısından da çok faydalıdır.

CSI: NY için uyarlanan  ve 2010’da çıkan CSI: Crime City (Aylık aktif kullanıcı: 2.3 milyon); Türkiye’de de sıkı  takipçileri olan Gossip Girl  için uyarlanan Gossip Girl: Social Climbing (Aylık aktif kullanıcı: 181 bin) ve The Big Bang Theory  için uyarlanan The Big Bang Theory: Mystic Warlords of Ka’a (Aylık aktif kullanıcı:185 bin)  gibi başarılı örneklerin ardından,  geniş izleyici kitlesine sahip olan Dexter dizisi için de Facebook üzerinde yeni bir oyun  geliştirildi. Dexter : Slice of Life adlı oyunun 2 gün içerisinde 30 bine yakın günlük  aktif kullanıcıya ulaşması ise dizi yapımcılarının sosyal oyun strajelerinin başarısı açısından önemli bir gelişme olarak sayılabilir.

Bakalım yabancı yapımcıların dikkatini çeken  ve gittikçe büyüyen sosyal oyun pazarı, sosyal oyunlara en çok ilgi gösteren ülkerin başında gelen Türkiye’deki rekabetin yoğun olduğu dizi yapımcılarının da ilgisini çekebilecek mi?