x

Google’ın Satın Alım Haberi PR Şirketinin Yalanı Çıktı

Google’ın Satın Alım Haberi PR Şirketinin Yalanı Çıktı

Dün ABD’de ve ardından Türkiye’de bir çok kaynak Google’ın kablosuz internet sağlayıcısı ICOA’yı 400 milyon dolar karşılığında bünyesine kattığı haberini duyurdu. Ancak bir kaç saat sonra Google ve ICOA yönetimlerinden gelen açıklamalar ile satın almanın gerçekleşmediği ve tamamen uydurma olduğu anlaşıldı.

PRWeb isimli PR şirketi tarafından dağıtılan basın bülteni bir çok teknoloji blogunda yer bulurken ve yorumlanmaya başlanmışken işin aslı bir kaç saat sonra AllThingsD tarafından ortaya çıkarıldı. Google yönetimi ile irtibata geçen blog yazarlarının olumsuz cevap almasının ardından CNET ve TechCrunch da haberin doğru olmadığını duyurdu.

Basın bültenini PR şirketine kimler ne sebeple gönderdi henüz bilinmiyor. Tahminler Google’ın borsada değer kazanmasını isteyen hisse sahiplerinden birisi olabileceği yönünde. Basın bültenini yayan PRWeb ise haberin yalan olduğunu blogundan duyururken, kaynakları hakkında bir açıklama yapılmamış.

Bir hatalar zinciri sonucunda ortaya çıkan bu olay teknoloji bloglarının hata riski yüksek bir ortamda çalıştıklarını bir kez daha gösteriyor. Haberi erken çıkmak için birbirleriyle yarışan bloglar, (hata yaparak) PR şirketine %100 güveniyor ve sonrasında onların dahi ellerindeki basın bülteninin kaynağından emin olmadıkları ortaya çıkıyor.

Bu olay bize aynı zamanda PR şirketleri ile internet girişimleri arasındaki bağların da sağlıklı olmadığını ve belki de hiç bir zaman olamayacağını gösteriyor. O da bir başka yazının konusu.

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın