Burak Özçivit, Aslı Enver ve Murat Boz; bu iki yakışıklının ve sıra dışı güzelin hali hazırda bir hayran kitlesi var. Peki dijital pazarlama çalışmaları bu filme hali hazırdaki hayran kitlesinden farklı ne kattı?
Her ne kadar tanınmayan markaların sosyal ve dijital medya pazarlamasını yapmak zor olsa da, hali hazırda tanınan markaları bambaşka bir imaj altında birleştirmek çok daha zor bir iş. Sonuçta bir start-up’ı ya da çok da tanınmayan bir markayı yepyeni bir stratejiyle şekillendirebilecekken, çoktan stratejisi yazılmış ve lovemark haline gelmiş markaları bambaşka bir pazarlama stratejisine oturtmak ustalık ister.
Kabul edelim materyal hali hazırda güzel. Replikler, oyuncular, kurgu ve senaryo insanın ilgisini çekiyor. Peki, pazarlamanın stratejisnin, sosyal ve dijital medya pazarlama kısmında karşımıza nasıl bir tablo çıkıyor?
İlk önce rakamlardan bahsedelim:
Kardeşim Benim’in Facebook Sayfası’nda şu anda 77 025 beğeni var. Bu beğenilerin 64.089’u Türkiye’den, Almanya Azerbaycan ve Irak ise hayranların bulunduğu diğer ülkeler. 7 aydır faaliyette olan bir Facebook sayfası için oldukça güzel bir rakam. Tabi ki bu rakamın arkasındaki Facebook reklamlarının katkısı yadsınamaz.
Son altı ayına bakacak olursak, ilk aylarda son aylara oranla durağan olarak seyreden hayran büyümesi ise Ekim ayında hareketlenmeye başlıyor ve 9 Kasım’daki 7.601 beğeninin ardından adeta şaha kalkıyor. 4 Ocak’tan (40.993 beğeni) başlayan süreçte ise ciddi bir sıçrayış yapıyor. Bir sonraki sıçrama noktası ise 7 Ocak.
Hayran büyümesini ele alacak olursak günde 361, hafta 21.776 ve ayda 43.554’lük bir hayran büyümesine sahip.
Twitter’da ise 12.166 takipçiye sahip. Bu ay içindeki en çok etkileşim alan tweetlere baktığımızda 18 Ocak’ta atılmış tweetlerle karşılaşıyoruz. Toplamda 989 etkileşim en çok etkileşim alan Güneye giderken klibi. İkincisi ise 486 etkileşim alan bir sürpriz duyurusu!
Gelelim pazarlama stratejisine, filmin ajansı dijitalartı’nın ana hedefi geleneksel medyayı 360 derece destekleyen bir sosyal medya stratejisi yaratmak. Yani aslında sosyal medya için üretilen içerikler sadece sosyal medyada değil aynı zamanda geleneksel medyada da kullanıldı. Bu da artık geleneksel medyanın sosyal medya pazarlama stratejilerinin etkisi altında kaldığının bir göstergesi. Ve iletişim stratejisinde genç hedef kitleyi yakalayabilmenin bir yolu da bu.
Sosyal medya stratejisini, her ne kadar geleneksel medyayı etkileyebilecek şekilde kurgulasalar da sosyal medyada çoklu bir iletişim kurma yoluna gidildi. Mecra seçimleri Facebook, Twitter, Yotube,Instagram, Snapchat ve Tumblr olarak belirlendi. Açıkçası genç kitleyi yakalamak için Snapchat ve Tumblr iyi bir seçim.
Tumblr’da oluşturulan “Sadece Kardeşi Olanların Anlayabileceği 12 Durum” isimli içerik ile doğal (native) içerik pazarlamasına da strateteji dikkatimizi çekiyor.
Doğal içerik pazarlaması konusunda sadece bu örnek ile sınırlı kalmayan ajans, Snapchat’te de Kanyon’da gerçekleşen galanın hikayesi hedef kitlesine ulaştırıyor.
Doğal içerik pazarlamasını bir kenara bırakırsak YouTube ve Instagram da filmi öne çıkarmak konusunda oldukça iyi kullanılan mecralar arasındaydı.
Tüm bu stratejinin başlangıç noktası olarak nitelendirebileceğimiz filmin vizyona girmesinden 6 ay önce yayınlanan YouTube videosu iyi düşünülmüş ve ince göndermesiyle kullanıcılar için pazarlama sürecinin ne denli keyifli olacağını göstermişti.
Ajans, yapılan duyuruları ise olabildiğince özgün hale getirmeye çalışarak genç kitleyi elinde tutmayı başarmış gibi görünüyor.
Tabi bu süreçte genç kitlenin kendini sosyal medyada ifade ederken kullanmaktan keyif aldığı “GIF”lerde unutulmamış.
#KardeşimBenim’i izlemek için erkenden uyandınız değil mi? 😉 pic.twitter.com/BFQuIc1MFI
— Kardeşim Benim (@kardesimfilm) January 17, 2016
Haydi uyanın! #KardeşimBenim sinemalarda sizi bekliyor! 😃 pic.twitter.com/XUwtxKfh8a
— Kardeşim Benim (@kardesimfilm) January 16, 2016
Stratejilerinde fenomen kullanımına da yer veren ajansın, sosyal medyanın en önemli öğelerinden olan capslere yer vermesi yapılabilecek en doğru hamlelerden biriydi. Böylece fenomen kullanımı takipçilerde oluşabilecek “yapaylık” algısını ortadan kaldırmış olacaktı.
Strateji ne olursa olsun içeriğin gücü hiçbir zaman yadsınamaz ve Kardeşim Benim filmi de oluşturulan pazarlama stratejisinde içeriğin gücünü yanlarına alarak hareket etmiş görünüyor. Doğru kanallarda, dinamikleri uygun içerik başarıya giden yolun anahtarı.
Dİğer yapımcılarda bkm ve taff gibi bütçe ayırsa filmlerine onlarda aynı sonucu alacaklar. Burada ajansın yaratıcılığı değil yapımcının dijitale inancı ve ayırdığı bütçe önemli. Günümüz yapımcıları yüzbinlerce lira harcayıp sadece istanbul içi açıkhava reklamcılığı kullanıyor. Oysaki sadece bir duvar parası ile milyon fragman izletebilirler. Çoğu yapımcı ile bu işi konuşma fırsatım olsada onlara akıl verenlerin akıllarını çelmek zor oluyor. Çünkü 1 tane değil akıl veren.
Ama yapımcılar şunu anlamalı, 2016da izleyiciyi sinemaya çekmenin ilk yolu fragmanı olduğunca çok kişiye ulaştırmak, sonra farklı projelerle bunu dijital de desteklemek ve gala ile taçlandırmak.
Bencede başarılı bir iş hayatımda ilk defa bir filmden 6 ay önceden haberim oldu, ilk defa bir filmi bu kadar önceden merak edip ilk gün gittim.