x

Dijital Oyun Pazarının Geleceği

Dijital Oyun Pazarının Geleceği

Oyun sektörü dijitalleşmeye ayak uydurarak ciddi bir evrim geçirdi ve geçirmeye devam ediyor. CD’lerden dijital oyunlara, oyun konsollarından sosyal ağ ve mobil oyunlara.

Pazar araştırma şirketi NPD Group’un dijital oyun pazarı ile ilgili son yaptığı araştırmaya göre ABD’de geleneksel oyun pazarı dışındaki dijital oyun pazarına 2011 senesinin ilk üç ayında 1.85 milyar dolar para harcanmış.

Geçtiğimiz yılın ilk çeyreğine göre %1.5 büyüyerek 5.9 milyar dolar olan oyun harcamalarının %31’ine denk gelen bu rakam, dijital oyun pazarının geleceği hakkında bazı ipuçlarını içinde barındırıyor. NPD’nin Game Industry: Total Consumer Spend raporunda, fiziksel dükkan s atışlarının oyun sektörü için ağırlıkta olduğu fakat sosyal oyun ve mobil oyun gibi yeni alanların ciddi anlamda büyüyerek pazarın üçte birini ele geçirdiği bildirilmiş. Kısa süre içerisinde bu noktaya gelen dijital oyun sektörünün ileride geleneksel oyun pazarını geçeceği çok açık. Dijital oyun pazarına 1.85 milyar harcanırken geleneksel oyunlara harcanan para 2.03 milyar dolar

Fiziksel PC oyunlarının, oyun yazılım ve donanımlarının geleneksel oyun pazarı olarak adlandırıldığı raporda; dijital oyunlar, sosyal ağ ve indirilebilir mobil oyunlar genel çerçevede oyun sektörünün dijital oyunları olarak adlandırılıyor. Rapordan anlaşılacağı üzere bundan böyle oyun sektöru geleneksel ve geleneksel olmayan olarak ikiye ayrılacak ve birbirleri ile karşılaştırılacak.

Bu arada ücretli oyunlar (premium ile ücretsiz oyunların (freemium) gelir bazinda yapılan karşılaştırımasında da ücretsiz oyunların geliştiricilerine daha çok para kazandırdığı belirlenmiş. Ücretsiz oyunlarda, oyuncuların oyunda ilerledikçe daha çok para harcadıkları, harcanan bu paranın da ücretli oyunlarda oyuncunun ilk başta ödediği indirme/satın alma ücretinden daha fazla olduğu tespit edilmiş.

Geleneksel oyun pazarında başarı satılan oyun adedi ile ölçülürken dijital oyun pazarında oyuncunun oyunda kalma süresi ve süre içerisinde yaptığı satın almaların toplamı ile ölçülüyor. Dolayısıyla oyuncu ile uzun soluklu bir iletişimde bulunmak isteyenler oyunları ücretsiz (freemium modeli) piyasaya ücretsiz sunuyorlar.

Yorumlar (1)

  1. Şu an henüz olayın başındayız diye düşünüyorum. Çocukların dinlediği masal, büyüklerin dinlediği hikayelerin karşılığı bilgisayar oyunlarıdır. İnsanlar yüzyıllar tiyatroya giderler, son yüzyılda sinemaya gidip televizyon seyrediyorlar ya da çizgiroman ve roman okuyorlar ama aslında işin kökenine baktığımızda değişen hiç bir şey yok. Bir hikayenin anlatımı sonuçta. Diğerlerinden yeni ve gerçekçi olan bu masal tarzı hayatımıza girdi ve daha da girecek.

    Amaç insanları var olan hayat çizgilerinden uzaklaştırıp bambaşka dünyalar sunarak üzerlerinde bulunan stresten uzaklaştırmak.

    Bugün bilgisayar oyunları bu rolü üstlenmiş durumda. Marco Polo’nun Kubilay Han’a yaptığından farklı bir şey yapmıyor. Üstelik bunu gözün gördüğü, kulağın duyduğu bir gerçeklik olgusuyla yapıyor..

    Sinemanın icadıyla tiyatro geniş halk topluluklarının gözünden düşmüş, geniş kitle bu yeni sisteme adapte olmuştur. Keza bir zamanlar pek popüler olan çizgiromanın video oyunlarına nasıl ve neden yenildiğini http://diflek.com/843/mmog-cizgi-romani-oldurdu/ yazımda analiz etmiştim.

    Kabul edelim ya da etmeyelim geleceğin hakimi bilgisayar oyunları olacak. Sinema da tiyatronun akibetine uğrayacak. Kim kendisinin kahramanı oynayıp oyunu yönlendirdiği bir masal yerine bir başkasının tercihlerini kabul ederek pasif kaldığı bir masalı yeğler ki?