Dünyanın önde gelen oyun üreticilerinden biri olan Electronic Arts’a göre, 3 boyutlu oyunlar tutunamazken sosyal oyunların yükselişi sürüyor.
Yaklaşık 20 gün önce PopCap’i satın alan EA, oyun sektöründe ön sıralara oynamak adına oluşturduğu stratejide köklü değişiklilere gitti. Satın alma işlemlerinin yanı sıra, sahip oldukları yeni düşünce yapısını da açıkça dile getirmekten çekinmeyen EA CEO’su John Riccitiello, 3 boyutlu oyunların peşinden koşmayı bir süreliğine bıraktıklarını ve şu anda kullanıcıların yoğun bir şekilde yöneldikleri çevrimiçi sosyal oyunları öncelikleri haline getirdiklerini ifade etti. Riccitiello’ya göre 3 boyutlu oyunların ikinci plana atılması, kullanıcıların sektöre aşırı bir şekilde yön vermeleri sonucunda ortaya çıkıyor ve 3 boyutlu oyun teknolojilerindeki değişimlerin yaşanmasına kadar da bu süreç devam edecek. Söz konusu teknoloji değişimlerde ise ilk sırayı 3 boyutlu televizyonlar alıyor.
Çevrimiçi sosyal oyunlar her ne kadar 2 boyutlu olma özelliği taşısalar da oyun severlerin tercihi daha çok bu yönde. Zira kullanıcıların oyun için ayırdıkları sürenin büyük bir kısmının sosyal tabanlı 2 boyutlu oyunlar oluşturuyor. Durumun 3 boyutlu oyunlar için pek de iyiye gitmediğini belirten EA yöneticisi, Nintendo 3DS dünyasının bu konuda oldukça isabetli bir örnek olduğunu da öne sürdü. Zira ilgili konsolun ve yan ürünlerinin satış rakamlarının pek de tatmin edici seviyelerde olmadığı ifade ediliyor.
3 boyutlu televizyonların evlere girmesi ve kullanım yoğunluklarının artması ile oyun dünyasındaki dengeler de değişebilir. Var olan teknoloji ile son derece paralel bir seyir izleyen bu sektör, sosyal medyanın ortaya çıkması ve kayda değer oranda yönlendirici bir role bürünmesiyle ikinci bir değişkene da sahip olmuş oldu. Oyun severlerin sosyal temelli çevrimiçi oyunlara yönelmelerinin önünü kesecek tek unsurun ise 3 boyutlu televizyon teknolojisi ile kullanıcıların üstün oyun deneyimini yeniden hatırlamaları olacak.
Electronik Arts da adeta oyun severlerin gözlerinin içine bakarak, onları yönlendirmek yerine onların ne istediklerini tespit edip ihtiyacı karşılamaya çalışacak. Dolayısıyla ünlü oyun yapım şirketini ilerleyen dönemlerde PopCap beyni etrafında oluşmuş çevrimiçi sosyal oyunlar silsilesinin başında görebiliriz.
Yorumlar (0)