Facebook, geçtiğimiz Eylül ayında San Fransisco’da düzenlendiği f8 Geliştirici Konferansı’nın ardından, f8 etkinliklerini tüm dünyaya taşıyor. Bu etkinliğin İstanbul buluşması bugün Suada’da gerçekleşiyor. Biz de SosyalMedya.co olarak bugün f8 etkinliğindeyiz ve burada yaşanan gelişmeleri size aktaracağız.
Etkinlik 11.10’da Ethan Beard’ın ‘The Power of Graph’ isimli konuşması ile başlayacak.
Ethan Beard konuşmasına Türkiye’nin Facebook için ne kadar önemli olduğunu ve İstanbul’un dünyadaki sayılı f8 etkinliklerinden birisine ev sahipliği yaptığını söyleyerek başladı.
İnsanlar eskiden internette belirli bir bilgiye ulaşmayı amaçlardı, ancak Facebook ile beraber sadece sosyal ağa girip Facebook’un onlarla paylaştığı bilgiye ulaşıyorlar.
Social Design
Facebook fotoğrafları hala diğer sitelerin gerisinde kalıyor. HD gibi özellikler yok ancak, Facebook’un sahip olduğu özellik ‘etiketleme’. Asıl mesele fotoğrafın ne kalitede, nasıl olduğu değil, kimlerle olduğu ve sosyal anlamı. İşte bu ‘Social Design’.
Ethan Beard, sosyal oyunların da fotoğraflar gibi Facebook’ta sade ve basit olmasından bahsediyor. Ancak sosyal oyunların da fotoğraflar gibi sosyal olma özelliği çok önemli. Social Design burada devreye giriyor. Basit, üstün özellikleri olmayan ama sosyal.
Facebook’ta paylaşım yapmanın en büyük motivasyonlarından birisi, siz paylaşımı yaptığınızda o post, arkadaşlarınızın haber kaynağının en tepesinde görünüyor.
‘Zaman Tüneli’ Facebook’ta yapılan en büyük değişimlerden birisi. Zaman Tüneli ile kullanıcılara hayatlarının hikayesini anlatma fırsatı sunuyoruz, doğduğu günden bugüne kadar.
Ethan Beard ‘Open Graph’ı anlatmaya başladı.
Like butonu milyonlarca site tarafından kullanılıyor ancak kullanıcılar için yeterli değil. Facebook üyeleri sadece bir şeyi beğendiklerini söylemek istemiyorlar, izlediklerini, nefret ettiklerini vb. söylemek istiyorlar. Open Graph onlara bunu sağlayacak.
Open Graph ve Graph API ile insanlara daha fazla kendilerini ifade etme imkanı veriyoruz. Ne dinliyorlar? Ne yiyorlar? Ne pişiriyorlar?
Simon Cross’un ‘Open Graph’ sunumu ile devam ediyoruz.
Simon Cross developer sayfasındaki yenilikleri ve stackoverflow (facebook.stackoverflow.com) sayfasını anlatıyor. Developper sayfasındaki bug bölümünde geliştiriciler Facebook’ta karşılaştıkları hataları konuşurken, blog bölümünde Facebook ile ilgili güncellemeler yayınlanıyor.
Kullanıcı karakterini oluşturmak: Facebook uygulamanızı geliştirmeden önce müşterilerinizin ürünlerinizle hangi eylemi gerçekleştirdiklerini bulun.
Simon Cross şu anda ‘Open Graph’ ile canlı bir demo yapıyor.
Open Graph ile birlikte uygulama izinleri de kullanıcının anlayacağı şekilde düzenlenmiş. Kullanıcı, uygulamaya izin vermeden önce Zaman Tüneli’nde nasıl görüntünleneceğini görebiliyor ve bu uygulamayı kullandığını kimlerin görebileceğini seçebiliyor.
Simon Cross’un sunumu bitti, öğle arasından sonra devam edeceğiz.
Öğleden sonraki ilk oturum Matt Kelly’nin Mobile isimli sunumu. Matt Kelly Facebook’un iOS, Android ve HTML5’teki yeni çalışmalarından bahsediyor.
Timeline şu an için geliştiricilere mobilde sunulamıyor, biraz daha beklenmesi gerekiyor.
İkinci oturumda Gareth Morris ‘Games and Open Graph‘ isimli sunumuyla karşımızda. Open Graph ile birlikle ‘canvas ticker’ isimli alan sosyal oyunlara ayrılıyor.
Timeline’ı hazırlarken oyuncuların hangi bilginin profillerinde görüntülenmesinden hoşlanacaklarını ve kimlerin görmesi gerektiğini (oynayanların/oynamayanların) düşünerek hareket etmişler.
Zaman Tüneli ile beraber Facebook oyunlarında en çok hangi arkadaşımızdan yardım aldığımız gibi bilgileri de profilimizde yayınlayabileceğiz.
Arkadaşlarımızla karşılıklı oynadığımız satranç, kelime oyunları türü oyunlarda profillerde skorboardlar yer alacak. Böylece rekabeti Zaman Tüneli’ne taşıyabileceğiz.
Marketing API‘leri anlatacak olan Tom Elliot sahnede.
Elliot, Facebook’taki pazarlama araçlarını anlatıyor. Reklam, sponsored stories, sayfalar.
Timeline ile beraber markaların hedef kitlelerine ulaşmaları daha kolay olacak. Örneğin Spotify’de Lady Gaga dinleyen bir kullanıcıya Lady Gaga konser duyurusu iletilebilecek veya Wallmart’ta Nike marka ayakkabı alan Facebook kullanıcıya Nike reklamlarını ulaştıracak.
Elliot geliştiricilere en iyi reklam performansına ulaşmaları için bolca deneme yapmalarak en iyisini bulmalarını öğütlüyor ve Sponsored Stories kullanmalarını öneriyor.
Şimdi sahnede ‘Eğlenceye Facebook’ta Devam‘ isimli sunumları ile Platform İş Ortağı İzlesene.com var.
comScore’un Ağustos verilerinden Facebook’un Türkiye nüfusu anlatılıyor. 30 milyon kullanıcı, 21 milyon aylık kullanıcı.
İzlesene Facebook sayfası aylık 1 milyon aktif kullanıcıya sahip. 45 milyon post gösterimi, 100 bin etkileşim.
Son 7 ayda İzlesene.com %100 trafik artışı sağlamış ve videoların %33’ü Facebook’ta paylaşılıyor. Facebook Connect ile beraber İzlesene.com’da yorum sayısı %2500 artmış.
Her türlü içerik sosyal objeye dönüşebilir (video, resim, müzik). Bizim amacımız da videolarımızı sosyal objeye dönüştürmek. Sosyal objeler insanları birleştiriyorlar. İnsanlar o içerikleri paylaşmaya başladıktan sonra da işi sizin yerinize Facebook yapıyor. Ancak sosyalleştirmeyi amaçlamalısınız.
Facebook’un İzlesene ile ilk iletişimi server log’ları ile olmuş. İlk başta Facebook yetkilileri İzlesene’nin spam yaptığını sanıyorlarmış, çünkü çok fazla paylaşım oluyormuş.
Sunum sonrasında soru-cevap kısmına geçildi.
Yorumlar (0)