Video games, ülkemizdeki kullanımıyla “Bilgisayar oyunları” sosyal ağların gelişimiyle kalıp değiştiriyor.
Facebook’un hayatımıza girişi, 600 milyonun üzerinde kullanıcıya sahip oluşu ve daha önemlisi bir internet sitesinden öte bir platform oluşu, bilgisayar oyunları sektörünü de kökten etkilemeyi sürdürüyor.
İnsanların oyun oynama alışkanlıklarının, bir diske yüklenmiş oyunları bilgisayarına ya da bir konsola takmasından, gerçek bir rakibe karşı sosyal ağlar üzerine oynamasına kayması, oyun sektöründe taşları yerinden oynatmaya başladı.
Bu kaymanın en belirgin yansımalarından biri konsol satışlarındaki %15’lik düşüş olarak gösterilirken, bir diğer gösterge ise geçtiğimiz sene içerisinde yapılan oyun satışının, 2009 senesinin gerisinde kalışı.
Oyun firmaları piyasadaki güçlerini yavaş yavaş kaybederken, Electronic Arts kurucusu Trip Hawkins, böyle bir süreçle ilk kez karşı karşıya kaldığını açıkça ifade etti.
Hawkins, katıldığı Game Theory adlı TV programında, herşeyin alt üst olduğunu ifade ederken, oyun sektörünün internet üzerinden indirilebilmesinden, cep telefonu üzerinde oynanabilir hale gelmesini kadar birçok çeşidi içeren çok geniş bir yelpazeye dönüştüğünü belirtti.
Oyun yapımcısı Lorne Lanning, mevcut yapımcıların karşılarından duran bu yeni dünyaya alışmakta, büyük sıkıntı yaşadığını ifade ederken, kullanıcıların kendilerine farklı tercübeler yaşatan platformlara çok daha sıcak davrandığını belirtti.
Lanning, pazara yeni oyun üreticilerinin hızla girmesi ve bu yeni düzene adapte olamayan eski büyüklerin ise zamanla kaybolabileceğini öngördüğünü ifade etti.
Artık kullanıcılar, internet tarayıcısı üzerinden ücretsiz oyun oynamayı tercih ederken, firmalar oyun içi eklentiler ( Yeni harita, bina, kıyafet, silah vb. ) satarak bunu ekonomik bir faydaya çevirirken, her yeni versiyonu çıktığında rekor üzerine rekor kıran Call of Duty benzeri oyunların yeni versiyonlarının, artık üzerinde çalıştığı platforma has özellikler barındırması artık bir zorunluluk kabul ediliyor.
Bu aralar ” sosyal oyun ” olgusu cok meshur. Ancak konsol ureticileri bunu daha onceden gordu zaten, hepsi online servislerini yillar once devreye soktu. En son Stream’in getirdigi yenilike uye olarak istedigin oyunu oynama mantigina dayanan sistemler suan revacta. Ozellikle oyun konsollarinin satisi belli donemlerde geriler ve belli donemlerde patlama yasanir. Bununu Konsol piyasasindaki rekabetle , modellerin yenilenme sureci ile ve en onemlisi oyun ureticilerinin basarisi ile ilgili oldugunu dusunuyorum.