Mac App Store’da Angry Birds’ten sonra en popüler ikinci oyun olan Braid oyununun ödüllü geliştiricisi Jonathan Blow, sosyal ağlardaki oyunların arkadaşlık ilişkilerine zarar verdiğini söyledi. Sosyal oyunları şeytana benzeten Blow bu tarz oyunların ilişkileri manipüle ettiğini belirtti.
Sosyal oyun kavramının arkadaşlıkları çıkar çatışmasına ve ilişkileri tamamen bir şey alma bir şey verme seviyesine indirdiğini söyleyen Blow, sosyal oyunların “asgari düzeyde verip azami düzeyde geri alma” üzerine kurgulandığını belirtti.
World of Warcraft veya Counter Strike gibi video oyunlarının sosyal oyunlar gibi ilişkileri zedelemediği, aksine birlik, beraberlik ve arkadaşlık duygularını canlı tuttuğunu bildirdi. Bu oyunlarda oyuncular arasındaki uyumun başarıyı arttırdığını söyleyen Blow, Farmville tarzı oyunlarda ise başarının para harcamaya endeksli olduğunu belirtti.
Sosyal oyun geliştiricilerinin oyuncuları kışkırtmak ve kızdırmak için nasıl bir strateji izledigini anlatan Blow, oyunculara ihtiyacı olan şeyleri vermediklerini ve bu sayede istediklerini elde etmek için onları daha fazla oynamaya zorladıklarını ve bu sayede zamanlarının büyük bir bölümünü oyuna harcadıklarını söyledi.
Ödüllü oyun geliştirici “Sosyal oyunlar çok havalı ve keyif verecek şekilde tasarlanıyorlar. Olaya sadece oyun oynuyorum ve zaman geçiriyorum diye bakan oyuncular, bu oyunların ilişkilere zarar verici bir özellige sahip olduğunu görmüyorlar. “ diyerek konu hakkındaki düşüncelerini dile getirdi.
Yazının bazı bölümlerinde blow, bazı bölümlerinede bowl demişsiniz. Bir el atın oraya :)
Duzeltme yapilmistir :)
Biz de tam karar veremedik blow mu bowl mu diye :)
Gerekli duzenlemeyi yapacagiz, bilgilendirme icin tesekkurler..