Gartner tarafından yayınlanan rapora göre bu yıl sosyal medya gelirleri 2012’de 16.9 milyar dolara ulaşacak.
Analizlere göre sosyal medya bazlı reklam gelirlerinin bu yıl 8.8 milyar $’ı bulması bekleniyor. Bunun yanı sıra, üyelik bazlı gelirleri 278 milyon $ civarındayken 2010 ve 2011 yılları arasında ikiye katlayarak gelirlerini 6.2 milyar $’a çıkaran sosyal oyunların uzun vadeli büyümelerine daha kuşkuyla yaklaşılıyor.
Gelir Sağlamanın İlk Evreleri
Facebook’un reklam sisteminin göreli olgunluğuna rağmen (2011 ilk çeyrekte 1.06 milyar $) sosyal ağlarda reklam modellerinin hala ilk evrelerini yaşadığı söylenebilir.
Örneğin Twitter bu yıl ‘Promoted tweet’ modelini genişleterek, platformu bir çok işletme için kullanılır hale getirdi. Başlangıç reklamlarının yüksek fiyatları sebebiyle bir çok işletme piyasaya giremese de Twitter servisi uluslararası hale get,rerek ve daha fazla seçenek sunarak hedef kitleye odaklanma konusunda yeni açılımlar yaptı.
Şimdi yeni markalara açılan daha ‘self servis’ hale getirilmiş paltform sayesinde Twitter reklam hacmini 2014 yılında 540 milyon $’a yükseltmeyi hedefliyor.
Şirketinin usulca yürüttüğü yaklaşım diğer sosyal ağların da gelirlerini deneme yanılma yöntemiyle artıracakları konusunda ipuçları veriyor. Gartner’dan Neha Gupta:
“Her ne kadar çok fazla sosyal medya kullanıcısı da olsa ve bu kullanıcıların çoğu oturmuş kalıp modeller de oluştursa, pazar gelir açısından hala ilk evrelerini yaşıyor.”
Oyun ve Sanal Hediyeler
Oyun içi özellikler veya item satın alma olarak açıklanabilecek sanal gelir pazarı hali hazırda Asya’da şaşırılacak seviyede başarılı durumda. Gartner’a göre, sanal gelirler oyun odaklı sitelerin ana gelir kaynağını oluşturmaya da devam edecek.
Son zamanda yerel pazarlarında uygulanmaya başlanan kısıtlamalar etkisini göstermesine rağmen, sanal ve oyun içi kazanılan gelirler başarının anahtarını oluşturuyor. Oyun sırasında diğer kullanıcılara karşı avantaj sağlayan özellik, yetenek veya ünvanların satışı çok büyük bir gelir kaynağı oluşturuyor.
Facebook‘un 2011 yılı gelirlerinin %11’ini oluşturan Zynga’nın öncülüğündeki sosyal oyun sektörü canlanıyor. Rapora göre mevcut konsol oyunları da yeni sosyal endüstriye geçiş yapıyor.
Zynga, DeNA ve GREE açık mobil oyun platformuna geçerken böylece kullanıcılar için oyun seçeneklerini ve çeşitlerini artırıyorlar. Ekosistemlerini ve çekiciliklerini güçlendirmek ortalama kullanımı artırıyor, oyun geliştiriciler için olduğu kadar reklam verenler için de gelir kapısı yaratılmış oluyor.
Daha Akıllı Veri Kullanımı
Gartner’ın raporuna göre; kullanıcı ve gelir artışına rağmen, en azından 2016 yılına kadar çığır açacak bir gelir modelinin doğması beklenmiyor.
“Yeni gelir fırsatları sosyal medyada bulunmaya devam edecek fakat yeni servisler 2016 yılına dek sosyal medyaya gözle görülür canlı gelir sağlayamayacak. Sosyal medyanın büyümesinde en büyük etki yine reklam verenlere ait.”
Sadece ‘like’ butonuna basarak bile kullanıcılar zevk ve tercihleriyle ilgili bir dizi değerli ipuçu vermiş oluyor. Gupta’ya göre, bu devasa veri yığını içinde daha etkili ve nitelikli kullanıcılar bulmak için kullanılacak yeni fırsatlar mevcut.Bu fırsatlar hedef kitlesini daha iyi tanımak ve ona daha etkili şekilde hitap etmek isteyen marka ve şirketler tarafından kullanılmayı bekliyor.
“Orta ve uzun vadede sosyal medya siteleri data analiz teknikleri konusunda strateji oluşturmalı böylece kullanıcı trendlerini sorgulamak için sosyal medyayı kullanan marka ve şirketlere daha eksiksiz ve kişiselleştirilmiş bir tablo sunabilmeli. Aynı zamanda yine de mobil reklamcılık veya sosyal ticaret gibi diğer gelir kanallarınından da yaralanmalılar.”
Yorumlar (0)