x

Online Oyunların Yükselişi [İnfografik]

Online Oyunların Yükselişi [İnfografik]

Dünya çapında ekonomik bunalımın söz konusu olduğu günümüzde, Zynga’nın halka arzında karşımıza çıkan rakamlar,  çevrimiçi oyun sektörünün gücünü kanıtlar nitelikte.

2004 yılında Google’ın halka arzında ulaştığı 1.9 milyar dolardan sonra, halka arz planlarında, Zynga 9 milyar dolarla  ikinci sırada yer aldı.

Zynga’nın da kullandığı oynaması bedava, esktra içeriği ücretli olan, “Free to Play” oyunların, yazılım geliştiriciler tarafından karlılık açısından daha çok tercih edilmeye başladığından daha önce de bahsetmiştik.

Pando Networks’ ün yaptığı 2009 yılından beri oyun pazarının büyümesini konu alan araştırmaya göre, Ekim 2009 – 2011 tarihleri arasında Avrupa’da oyun indirme sayısı %1024 artmış. Bu rakamda özellikle Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerin payı büyük. Zira Pando platformunda Türkiye’deki “free to play” oyun kullanımı son 12 ayda %534 artış göstermiş.

Şirketin CEO’su Robert Levitan’a göre bu artışta “Free to Play” modelinin sektör çapında kabul görmesi etkili olmuş. Daha önce bahsettiğimiz  Riot Games’in League of Legends oyunu gibi yapımların yanı sıra, World of Warcraft’ı yapan Blizzard gibi büyük şirketler, kısmen de olsa,  bu modeli benimsemiş durumda.

Yorumlar (2)

  1. Ülkemizde bu kadar yaygınlaşmasının sebebini bende anlayanlardan değilim. Yani oyun oynamak istiyorsan çok daha iyileri varken, hala farmville oynamaktan ne zevk alıyorlar merak içindeyim.

  2. Oyuncular artık kitlesel etki yaratabilecek konuma geldiler, artık Hollywood filmlerinden daha değerli bir piyasa var “online oyun” sektörü.

    Bundan 5-10 yıl sonra oyunlar hareket algısına daha entegre (Bkz Microsoft Kinect) ve daha semantik bir algoritma ve sosyal medyanın da entegresi ile artık vazgeçilmez bir yaşam formu olacak. Bir kaç gün önce bu konu ile ilgili blogumda bir yazı da yazmıştım “Biz oyuncular daha iyi bir dünya yaratabiliriz.” http://goo.gl/dLfuw